Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Muizen die zo brutaal zijn dat ze me zaadjes opeten.

Featured Replies

Geplaatst:

Muizen die in me folie kas de net gezaaide zaden opeten. Wat kan ik hier tegen doen.

op een zo'n biologisch mogelijke manier.

Geplaatst:

Staalwol houdt ze wel tegen.

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Geplaatst:

Als ge die beestjes een goed droog en warm onderkomen geeft, dan moet ge ze goed voederen ook hé, anders zitten ze aan uw zaaiselkes.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Biologisch? Val met hazelnoot en dode muis op de composthoop.

Geplaatst:

Zet een kat in de kas.

Geplaatst:

gewoon muizeval(len) plaatsen, heb al gemerkt dat een stukje charcuterie bv. salami in de smaak valt bij muizen. Maar eerder genoemde etenswaren werken even goed. Het muisje is in een klap dood en zal het nooit geweten hebben

Geplaatst:

Pindakaas in de val .. onweerstaanbaar voor muizen en ratten

"Natura non nisi parendo vincitur "

Geplaatst:

Je hebt ook professionele muizenvallen (wij hebben er eentje), waarmee je de muis levend vangt. Pindakaas schijnt inderdaad een uitstekend lokmiddel te zijn (tip heb ik van professionele ongediertebestrijder)

Geplaatst:

Waarom zou je muizen levend willen vangen? Omdat er te weinig zijn?

MUIZENPLAAG: HOE SNEL VAN 2 NAAR 100?

Begin met 2 baby-muizen, 1 mannetje en 1 vrouwtje. Na 6 weken kan het vrouwtje zwanger worden. De draagtijd is 3 weken en onder optimale omstandigheden kan het vrouwtje direct na de bevalling opnieuw zwanger worden. Dat zijn al gauw 10 nesten per jaar. Met in elk nest tussen de 3 en 14 babies levert 1 muizenpaar binnen het jaar al gauw honderden nakomelingen.

Omdat hun nakomelingen zelf ook nog eens voor nakomelingen zorgen zodra ze zes weken oud zijn...

Geplaatst:

Op het werk hebben we ook van die muizenvallen waarin ze levend worden gevangen. Waarom? We willen geen gif in de productie, in deze vallen hoeft dat niet: muis erin -> klepje dicht -> muis opgesloten in een mooi afgesloten lokdoos (metalen doos met plexiglas deksel). De ongediertebestrijder checkt wekelijks de vallen en verwijdert eventueel gevangen muizen (meestal niet levend). Dat gebeurt bijna nooit, omdat de (chemische) fabriek waar ik werk geen aantrekkelijke omgeving is voor muizen.

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Geplaatst:

Dan is een val met klem waarin ze gelijk dood gaan toch wel een stuk diervriendelijker, me dunkt. Levend opsluiten in een lokdoos en vervolgens laten doodgaan van de honger? Wat voor nut heeft 'levend vangen' dan?

Geplaatst:

Een snelle berekening startend met een koppelje resulterend in 7 koppeltjes na 6 weken etc. geeft meer dan 12 miljoen muizen per jaar! Een goed muizenrecept is te overwegen!

Geplaatst:

Een kat goed kammen en de haren verspreiden tussen je plantjes. Dan komt er geen muis in de buurt!!!

Ik doe dit de laatste jaren met veel succes. Ik heb best wat muizen in de kas, maar ze laten de met kattenhaar beschermde plantjes met rust

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.