Geplaatst: 18 mei 201114 j Dit is een voor mij helemaal onbekend vogeltje.Wie kent 't beesie? Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 18 mei 201114 j Staartmees?? http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 18 mei 201114 j Auteur Nop, staartmees is een schattig bol vogeltje. Dit is meer een specht-achtig tiepje. (bij gebrek aan een betere omschrijving)Ik kan het niet uitstaan en heb inmiddels een foto naar de vogelbescherming gestuurd en foto op een ander forum gezet. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 18 mei 201114 j Inderdaad... de staartmees is boller, maar misschien was dit gewoon een magere neef of magere tante... Maar de staartmees heeft ook vlekjes roodbruin... en dat zag ik hier ook niet... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 18 mei 201114 j Een Bonte Vliegenvanger gok ik.Zeker geen staartmees. Volgens mij ook geen Kleine Bonte Specht.
Geplaatst: 18 mei 201114 j Auteur Reden heeft de prijs gewonnen, ik kreeg net ook een berichtje van een ander forum. Het is de bonte vliegenvanger.Leuk, een onbekend vogeltje in mijn tuin.Dan ben ik toch weer blij dat ik mijn appelbomen niet met rupsendoodspul besproei. (ik weet niet of een vliegenvanger ook rupsen eet?) Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 18 mei 201114 j Grappig! Dit beestje zit sinds een paar weken ook bij ons in de tuin (een ander exemplaar dan). Tenminste, ik denk dat het dezelfde is. Heb nog nooit zo'n vogeltje hier gezien. Om even uit te sluiten of het hier ook om de Bonte Vliegenvanger gaat: het beestje vliegt op een aparte manier. Omhoog en laat zich dan als een kamikazepiloot als een baksteen omlaag vallen. Zou dat hetzelfde beestje zijn als op de foto van Bonnie? blog/freggel/
Geplaatst: 19 mei 201114 j Auteur Ik heb dat niet gezien maar ik kan me er iets bij voorstellen. Het beestje lijkt erop gebouwd en is een insecteneter, hij zal die beesten wel in volle vlucht te grazen nemen. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 20 mei 201114 j OK, ik heb er ook 1 voor jullie. Vorig jaar hebben we een nestkastje opgehangen in een boom naast ons huis. En dit jaar hebben we zowaar een nestje. Vader en Moeders vliegen af en aan, en af en toe zie ik een heel klein koppie door het gat naar buiten loeren De katten vinden het ook reuze interessant, klimmen de boom in, maar kunnen dan verder niks Maar de vraag was, wie kent dit vogeltje? Was trouwens nog best moeilijk om hem of haar er op te krijgen, die beestjes zijn razend snel haha.
Geplaatst: 20 mei 201114 j Rick, daar kan ik niet veel van maken. Vriendlief naast me opperde een parkiet Ik lach me slap. Heeft totaal geen feeling met de natuur Maar wat mij wel opviel waren die mooie lichtgroene denneknoppen aan t eind van de takken. Daar kunnen jullie heel veel siroop (zie recepten topic) van maken! Good things come in small packages
Geplaatst: 20 mei 201114 j Die siroop kon alleen van bepaalde bomen toch? facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 20 mei 201114 j Dit is toch een dennenboom? En t heet toch niet voor niets dennensiroop? Of bedoel je dat er van dennenbomen ook nog verschillende types zijn Edit: gevonden! Het moet dus wel een "gewone groene fijnspar (Picea abies)" zijn. Foutje van mij dat ik alle dennenbomen onder dezelfde soort schaar Good things come in small packages
Geplaatst: 20 mei 201114 j facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 28 mei 201114 j Ik ben niet echt een vogelkenner, maar de enige blauwe vogel die ik ken is een ijsvogel. De kenmerken komen overeen. Twee vleugels, staart en kop, blauwe veren
Geplaatst: 28 mei 201114 j En een snavel! facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 30 mei 201114 j Het is dus een Koolmees in vogelvlucht op het nest aan. Ik dacht een pimpelmeesje omdat die veel blauwer zijn en ook op het koppie, maar ik zal het wel mis hebben.
Geplaatst: 31 mei 201114 j OK, ik heb er ook 1 voor jullie. Vorig jaar hebben we een nestkastje opgehangen in een boom naast ons huis. En dit jaar hebben we zowaar een nestje. Vader en Moeders vliegen af en aan, en af en toe zie ik een heel klein koppie door het gat naar buiten loeren De katten vinden het ook reuze interessant, klimmen de boom in, maar kunnen dan verder niks Maar de vraag was, wie kent dit vogeltje? Was trouwens nog best moeilijk om hem of haar er op te krijgen, die beestjes zijn razend snel haha. Bij deze denk ik aan een pimpelmees daar die een blauw verenkleed op de vleugels hebben. groetjes Sandra
Geplaatst: 31 mei 201114 j Dit is een voor mij helemaal onbekend vogeltje.Wie kent 't beesie? Dit is een bonte vliegenvanger inderdaad, nestelt hier ook wel eens. Leuk vogeltje die prachtig kan zingen. groetjes Sandra
Geplaatst: 31 mei 201114 j Auteur Dit is een bonte vliegenvanger inderdaad, nestelt hier ook wel eens. Leuk vogeltje die prachtig kan zingen.Ja, ik heb het even opgezocht op internet. Jammer dat ze aan de voorkant van het huis broeden, daar kom ik zelden. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.