Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Pompoen of courget

Jooze

Recommended Posts

Ik heb een vraagjes, pompoenen zijn die vanaf begin af aan de kleur die ze moeten krijgen als ze rijp zijn of kleuren ze "af"?

Van 1 plant weet ik niet meer wat ik er heb neergezet . Er zit nu een groene ronde vrucht aan. Zou het een pompoen kunnen zijn die nog oranje wordt of is het mijn bolcourget?! Ik weet het niet meer (terwijl ik ze vorig jaar ook beide had

Jooze

Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com

Jorieke, hangt dat niet van het soort af? De pompoenen die ik heb gehad, kregen meteen gelige vruchten, die later naar donker oranje kleurden.

De normale courgettes waren ook goed herkenbaar, die hadden vanaf het begin meteen een langwerpig courgette-modelletje.

Maar misschien heeft Jooze andere pompoenen of ronde courgettes gezaaid?

Het kan aan mij liggen maar volgens mij zijn het heel ander groeiende planten de courgette als een pol en de pompoen als een slingerplant met bijbehoren kronkelklim dingetjes, het verschil moet eenvoudig tezien zijn als ze al zo groot zijn dat er vruchten zijn.

Players only love you when they're playing.

Ik heb inderdaad bolcourgette en kleine ronde halloween pompoenen gezaaid. Niet al mijn courgette groeien overigens als een pol. Ik heb juist ook rankende courget soorten gezocht. Maar ik ga er nu van uit dat het een pompoen is. Ik dacht dat ik die daar gezet had, maar ging twijfelen omdat er een groene vrucht aan zit (overigens nog mini hoor).

Jooze

Zou het toch een pompoen zijn (ik had vorig jaar ook een ronde groene)

Er zijn volgens mij geen rankende ronde courgette. Ik kon ze niet vinden. Ik heb nu een gewone rankende.

Edit: Oh shit, ik ben spuit 11. Het antwoord is al bekend.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Ik heb geen foto, maar bij mij zit de Rondo stevig, niet rankend in de grond. Zoiets als die courgette die Rick in zijn pot had zitten. Tot mijn tevredenheid zag ik dat in de zich ontwikkelende bloemen een mannetje en vrouwtje ongeveer gelijk opgaan. Dat moestuinieren is gewoon ultiem kicken... straks de eerste courgette....

• 2 weeks later...

Mijn pompoen is inderdaad geel geworden En daarna van de plant gevallen . En ook de 2e en 3e hebben dezelfde verschijnselen...

Het lijkt of ze vanuit de bloem gaan rotten. Moet ik de bloem er eerder afhalen of krijgt ie misschien te weinig voeding of water.

En tja Jasmin ik herken het, helemaal leuk om te zien dat je eigen vruchten beginnen te zetten

Jooze

Misschien een te simpel antwoord maar zijn de vruchten wel bevrucht?

Ik had dat vorig jaar ook tot ik het advies kreeg om met een kwastje te helpen.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”