Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Napraten MTFD 26 sept. 2015


Enjoy!

Aanbevolen berichten

Het was een prachtige dag. Bedankt voor alle gastvrijheid, Jorieke en Joep.

 

Ik ben ineens halsoverkop snel weggegaan, omdat ik slecht nieuws van het thuisfront kreeg (inmiddels is dit min of meer onder controle), dus excuses voor het niet afscheid nemen.

 

Salamander 1 en Salamander 2 nog bedacht voor de lift. Angela een duim voor de organisatie En applaus voor onszelf natuurlijk (gewoon omdat het leuk is )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was weer gezellig! Dankjewel voor de nieuwe plantjes en zaden en groenten en potjes.

 

Haha! Ik had een Satan's Kiss pepertje meegenomen voor mij vriend. Die was "toch wel pittig" en kon alleen zonder zaadjes in hele kleine hapjes gegeten worden. Mission accomplished!

 

Vervelende zaak. Fijn dat het nu weer beter gaat Jasmin.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pffff, wij hadden niet eens meer puf om de PC aan te zetten, na de lange rit naar huis. 20.30 thuis.

 

We vonden het wederom heel gezellig, iedereen bedankt die dit mogelijk heeft gemaakt.

 

Volgende keer komen we inclusief kinderwagen.

“The cost of sanity is alienation” - Terence McKenna

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik vond het weer erg gezellig. Zo leuk ook om weer " nieuwe" mensen te ontmoeten.

Erg lekker gegeten, geloof bijna van alles wat. Heb bij thuiskomst ook niks meer gegeten!

Leuke ruiltjes, en Simke was zo aardig om een kiwibes voor me te kopen. De zaden tafel was erg leuk, dit keer ook eetbaar spul erop. Dus lekker wat paprika's van Angela en de knolselder van Henk gescoord. Ook de rode perzikken van Willy zagen er lekker uit, kilootje meegenomen, morgen jam maken!

Dit keer er een weekend van gemaakt, caravan gehuurd in Zelhem. Erg goed bevallen, doen we volgnde keer weer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Angela, dat waren jouw paprika's? Ze zijn echt prachtig! Ik heb er ook eentje meegenomen en die gaat vanavond door de groentehussel, voor bij een van die lekkere stukjes vlees van Jorieke. Dankjulliewel!

 

Groentjuh, ik ben uiteindelijk toch nog naar huis gegaan met een van de frambozen. Dankjewel voor het meenemen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was weer gezellig, leuk en lekker. Heel geslaagd. Met dank aan Jorieke en Joep, Angela, en aan de weergoden. Het is altijd een eind rijden maar al voor en napratend gaat het toch snel. Dank Jim en Ciska dat ik mee kon rijden. Ik kon er gelukkig nog net bij. Ik zat wel lekker zo naast alle ijverig gekweekte plantjes van Ciska.

Ik ga er met nieuwe inspiratie vandaag weer tegenaan. In de weer met Batobakken, aardbeien en kruiden. Met het vage gevoel dat ik met al die mooie nieuwe zaadjes volgend seizoen toch weer meer zaai dan ik tot nu van plan was. Gelukkig is er dan vast weer een MTFD waar je overtollige zaaisels gretig aftrek vinden.

met groene groet,

 

koolrabi

https://zolekkergezond.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had mijn zegje ook al gedaan in een ander toppic, maar wij vonden het ook erg leuk! Leuk om zo de mensen achter de namen te zien en om dingetjes te ruilen. Ook leuk om te zien waar Jorieke leeft en natuurlijk de varkens te zien.

In mei zijn wij er weer bij, hopelijk nu met meer ruilhandel!

Beginnend moestuinier met een moestuin van 42m2 onder glas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha je kon het tóch niet laten balkontuinder?

Waar had jij jou blauwe bessen gekocht en zou je mij de namen nog een keer door kunnen geven?

 

Nope! En ik moet bekennen dat ik er nog om sta te jubelen. Een leuke verrassing!

 

De blauwe bessen komen van http://www.fruitbomen.net/bosbes/. Ik heb de Duke en de Dixi. De Dixi geeft best grote bessen en is daarmee toch wel de favotiet. Ik heb toentertijd veel info gehaald uit https://www.moestuinforum.nl/tip-voor-het-planten-van-blauwe-bessen-t3777.html.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook vanuit Drachten, heel erg bedankt Joep en jorieke voor de gastvrijheid, Angela voor de organisatie en verder iedereen bedankt voor de super geslaagde dag, voor het lekkere eten en de geruilde plantjes. We hebben het zeer getroffen met het mooie weer.

 

Bia het was erg gezellig en de lange rit was ook zo voorbij, ondanks dat je op de achterbank geplaatst werd tussen alle plantjes, het was iets meer dan dat ik berekend had vooral mede door erg gulle gevers..

 

Het is nu de uitdaging op alle plantjes weer een mooi plekje te geven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Bia het was erg gezellig en de lange rit was ook zo voorbij, ondanks dat je op de achterbank geplaatst werd tussen alle plantjes, het was iets meer dan dat ik berekend had vooral mede door erg gulle gevers..

 

 

Oh, ik voel me zo thuis tussen al die groene beloftes.

met groene groet,

 

koolrabi

https://zolekkergezond.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zijn gisteravond ook eindelijk thuis gekomen van de MTFD.

Wel bij enkele mensen langs geweest en een héél goeie tijd gehad.

Bewonderen, kletsen, fietsen, weer kletsen en nog kletsen en zeer goedkoop gegeten in Duitsland. Wat een verschil tegen in België.

Op de terugweg, ergens een 30 km voor Gorinchem, een autokerkhof zien liggen op de andere kant en kilometers file daardoor, ook een kijkfile aan onze kant van een kwartier.

Maar feitelijk verwondert dat me niet, want op de E17, voorbij Sint-Niklaas, moest er plots een wagen op het middenvak heel hard remmen en die knipperde maar met zijn grootlichten!

Was natuurlijk een NL wegpiraat die aan hoge snelheid, wij reden 130 wat al tien km te snel is, rechts wou voorbij steken. Daar hebben we veel geluk gehad, konden evengoed verongelukt hebben door die roekeloze chauffeur.

Waarom rijden zoveel Nederlanders zo roekeloos in België?

Sorry beste mensen dat ik dit schrijf maar zowel mijn vrouw als ikzelf waren er echt niet goed van, zulke situaties leiden naar zware ongevallen en ik zou niet graag tegen 130 per uur van de weg gereden worden.

Verder hoop ik dat er goeie konfituur gemaakt is van de perzikken, moet nog eens de foto,s van Henk gaan zoeken.

Jorieke, merciekes zulle meisken, 't was weer goed.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan van mij toch ook nog een berichtje

 

Het was een heerlijke dag !! Zowel qua eten, qua weer, qua locatie als qua mensen

 

Ben heel blij met de winterbloemkoolplanten van Willy, heb ze gisteren in een mooi stukje tuin gezet wat ik vrij van onkruid had gemaakt. Slakkenringen met koperband eromheen en een dikke laag gedroogde koffieprut, hopen dat dit de slakken tegenhoudt

 

Richard heeft een zwarte framboosplantje van de ruiltafel gepakt, ben benieuwd wat dat gaat worden !

 

En ik heb het boek over kruiden meegenomen, erg interessant !

 

Iedereen bedankt voor een paar geweldige uurtjes !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...