Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zaden bestelt bij 123 zaden woensdag mail gekregen dat deze verzonden waren , vandaag (vrijdag) de brief in de bus . maar wat me direct opviel was plakker met controle douane . Ik wist niet dat er controle werd gedaan tussen post van Nederland naar belgie ik dacht dat er geen douane controle was tussen europeese landen? Iemand ervaring mee brief was open gesneden onder plakker. Er zaten zaden tussen van erwten en zo dus deze waren wel licht voelbaar.

Geplaatst:

Gokje: Overal in Europa nu terreur-alarm en dus doet douane ook extra haar best met waar het wettelijk mag (aan de grens) pakketten controleren. (Steekproef? Systematisch?) Netjes dat ze je nog verwittigen trouwens. Zullen na openen snel gezien hebben dat alles in orde is.

Strikt genomen kunnen sommige zaden giftig zijn en sommige meststoffen in springstof worden gemengd. Vind het zo gezien dus niet heel gek dat ze even gekeken hebben......

(Of.....er was een douanier die ook een nieuwsgierige moestuinliefhebber is )

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Heb dat vaker gehad, zowel met een pakketje met zaden die vanuit Duitsland naar mijn huis, ook in Duitsland, als met een zadenenvelop vanuit Nederland naar mijn huis was verzonden. Steeds zonder berichtgeving, maar het was heel duidelijk te zien dat het pakketje / de brief geopend was geweest. Gebeurt in Duitsland in ieder geval vaker.

Geplaatst:

Verwittigen? Brief was gewoon dicht geplakt waar ze deze open gesneden hadden met witte plastiekteep met af en toe controle douane op.

Ja kan zijn door gebeurtenissen van de laatste week dat ze steekproeven doen .

Of dachten ze aan verboden zaden zoals soft- drugs die ik dacht beperkt toegelaten zijn in nederland maar hier niet?

Zou het 2de het geval zijn zouden er nog forumleden het kunnen mee gemaakt hebben daarom mijn vraag. Wat in duitsland blijkbaar wel gebeurt.

Geplaatst:

Hier ook alleen opnieuw dichtgeplakt. Jij had tenminste nog een douanesticker op de envelop staan, dat heb ik hier nog nooit gehad. Kan mij het wel voorstellen, maar aan de andere kant vind ik het hier in Duitsland wel wat overdreven. Heb het zelfs een keer gehad dat een zadenenvelop helemaal nooit is aangekomen (was een bestelling bij Tabernalzaden). Die hebben zij, als service, opnieuw opgestuurd en de tweede keer is de envelop wel aangekomen. Maar de betrouwbaarheid en privacy van de postbezorging in Duitsland vind ik echt stukken slechter dan die van de Nederlandse postbezorging.

Geplaatst:

Erwten in een enveloppe ---> kogelbrief ?

Niet zo'n vergezochte associatie.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Voor etensmiddelen, drugs, wapens en explosieven worden met name honden gebruikt. Dat weet ik uit persoonlijke ervaring, politiehonden, drugs en explosieven honden zijn na africhting aan het werk gegaan.

Denk niet dat het overdreven is, als je zo bedenkt wat er allemaal verzonden wordt. Maar de goede lijden er wel onder, post wat niet aan komt is helemaal piep.

• 3 weeks later...
Geplaatst:
Gek genoeg heb ik met pakketten met planten er in vanuit Litouwen (2x), Polen (2x) en Duitsland (2x) nog nooit iets gemerkt van controles door de douane.

Die allemaal zijn va BINNEN EU... Met pakketten van BUITEN EU vaak problemen ontstaan, zelfs met pakketten vanuit GB...

• 4 weeks later...
Geplaatst:

Heb net een melkcentrifuge binnen gekregen uit de Ukraine, Enkel een stempeltje van de Amsterdamse doeane, was in 3 werkdagen aan huis afgeleverd (na bestelling), geen accijnzen.

Geplaatst:

Ik denk dat het iets gekompliseerder is. Ukraine behoord (nog) niet tot de Europese Unie. Wel zijn er bepaalde handelsafspraken. maar de details ken ik niet.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...