Goldfish Geplaatst: 11 februari 2016 Geplaatst: 11 februari 2016 (aangepast) Op 8-2 in totaal 24 "Prettig gestoorde " paprika's (punt: geel, rood blok: chocolade, oranje, geel, rood) gezaaid. Morgen/dit weekend: gestekelde chayote en een ongestekelde chayote (de laatste is een gokje ) uit de kruipruimte halen en half begraven in potten plaatsen. Kijk dan gelijk of de knollen van de Nachtschone nog in orde zijn. 12 februari 2016 aangepast door Gast
Saar1987 Geplaatst: 12 februari 2016 Geplaatst: 12 februari 2016 Tomaten, zoete aardappel, purple sprouting broccoli, mini savoy, ananaskers, aardbei, moringa oleifera en allerlei kruiden en bloemen
gerrits Geplaatst: 12 februari 2016 Geplaatst: 12 februari 2016 tomaten(2 soorten)peper, tuinbonen, sla, bloemkool, laatsgenoemde als proef
dennislp Geplaatst: 12 februari 2016 Geplaatst: 12 februari 2016 Wilde rucola & witte waterkers > Planten kopen? Doe het bewust!
speets Geplaatst: 14 februari 2016 Geplaatst: 14 februari 2016 Eindelijk, het mag, hoera (Mijn geduld is nu ook wel op ). Pepers, paprika's, aubergine, thijm en peterselie. Deels in de couveuse "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
dennislp Geplaatst: 14 februari 2016 Geplaatst: 14 februari 2016 14 februari: half februari! Tijd om traditie getrouw de tomaten te zaaien. Eigenlijk iets te vroeg, maar met tl-buizen en ruimte in de schuur en op zolder lukt het altijd goed. Totaal 15 P9 potjes met 3 zaden per potje. Zo hoef ik pas laat te verspenen. Ook is er nog een paar centimeter ruimte over voor aarde, zodat ik ook iele plantjes niet hoef te verspenen. Het is puur een kwestie van wat aarde toevoegen aan het potje: ideaal! De soorten van dit jaar zijn weer allemaal cherry tomaten: - Black Cherry (lekker & redelijk productief)- Onbekend pruimvormig cherry tomaatje (héérlijk & erg productief)- Donna F1 (erg lekker & erg productief)- Fuzzy Wuzzy (hoge sierwaarde wat betreft plant en vruchten, smakelijk & voldoende productief)- Millefleur (erg productief)- Dancing With Smurfs (hoge sierwaarde wat betreft de vruchten) Nu alles in een verwarmde propagator. Zodra de zaden ontkiemen gaan ze naar de tl-buizen in de schuur: kouder & lichter. Ga dit jaar eens experimenteren met bladvoeding in een vroeg stadium, wil over circa 4-5 weken al met een zeewier oplossing experimenteren. Gedachte daarachter is vooral dat gezonde zaailingen minder risico zouden moeten lopen op luizen en dergelijke. > Planten kopen? Doe het bewust!
Liekie Geplaatst: 14 februari 2016 Geplaatst: 14 februari 2016 Ja hier ook eindelijk begonnen. Vandaag de paprikas, 12 soorten volgens deno methode, waarvan er een deel nog een kiemtest is ivm de houdbaarheidsdatum die overschreden is. Mijn moeder wil ook altijd wel soorten uitproberen, dus alles wat kiemt is welkom.
Nadi Geplaatst: 14 februari 2016 Geplaatst: 14 februari 2016 Op balkon in afgedekte kweekbakjes:Tuinbonen Karmazijn (roze bonen ) SugarsnapsPeulen oregon sugarKapucijner desiree lage blauwschokkerZe gaan wel de komende nachten (-5 ) naar de vensterbank. En de laatste pepers van de deno methode, paprika fakir red en peper Big jamaican, geplant vanuit de koffiefilters naar grond en in venstebank
Erny Geplaatst: 15 februari 2016 Geplaatst: 15 februari 2016 Vandaag vruchtdag volgens de kosmos dus eindelijk tijd om de pepers te zaaien. 18 soorten kunnen in totaal 54 plantjes worden. Gekozen voor wat oude favorieten en pepers voor de gele Hotsauce en wat pepers/paprika's om mee te koken én wat nieuwe soorten. Had het bij 12 soorten willen houden, is niet gelukt. Gezaaid op 14 februari 2016: Black PearlCheyenneHabanero Golden YellowGoat's WeedHabanero Naranja PicanteHot Baby (Peppadew)Serrano PurpleEtnaPimenta da NeydeOro Del EquadorLemon DropAji Blanco CristalAlma PaprikaArtistBalassa F1SplendensPdPdP (zng Pimento de Padron de Pyrenee)Pimento de Padron Het seizoen is hier nu ook officieel begonnen! .
tuinLB Geplaatst: 15 februari 2016 Geplaatst: 15 februari 2016 Gister de eerste zaden in de grond gedaan, binnen dat wel. ondermeer Tiny Tim, rucola, broccoli en alvast een paar kolen als proef om te zien of het zaad goed is.
karins70 Geplaatst: 15 februari 2016 Geplaatst: 15 februari 2016 Heeft er al iemand wat in een koude kas gezaaid? Wil eigenlijk vandaag wat gaan zaaien maar het gaat van de week nog een beetje vriezen. Wat nu?
DannyL Geplaatst: 15 februari 2016 Geplaatst: 15 februari 2016 Veldsla en Rucola. Veldsla is aan het opkomen.. Heb ik gezaaid toen het zo lekker warm was een paar weken terug.Rucola staat er al aardig groot bij, maar die heb ik het einde van december gezaaid. Komt maar langzaam op iig
Nynkef Geplaatst: 15 februari 2016 Geplaatst: 15 februari 2016 ik heb inderdaad al wat gezaaid in de koude kas vorige week. Had besloten dat het vast de komst van de lente zou versnellen .... Maar er is nog niks opgekomen.
Inez Geplaatst: 15 februari 2016 Geplaatst: 15 februari 2016 Ik heb het volgende gezaaid: Paprika gemengdCayennepeperKomkommerSperziebonen Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt!
henkg Geplaatst: 16 februari 2016 Geplaatst: 16 februari 2016 Vandaag zaai-ui en tuinkers, beide binnen.Tot 1 maart heb ik "zaaivrij". Al gedaan 2016: Zo'n lijstje maken is met name vooraf wel even werk, maar scheelt enorm. Zaaiplanning is gebaseerd bijgesteld op eigen ervaringen 2015, en uiteraard de Groente- en Fruitencyclopedie. Uitgebreide lijst, incl. nog te zaaien: zie onderschrift, 2016_teeltlijst.xlsx 2025_teeltlijst (.xlsx)
Archer Geplaatst: 18 februari 2016 Geplaatst: 18 februari 2016 Gisteren gezaaid in koude kas: Bloemkool (Sira & Oddysus)Rode spitskoolZomerprei Dit weekend zaai ik de peultjes Het seizoen komt stilletjes op gang ...
Erny Geplaatst: 18 februari 2016 Geplaatst: 18 februari 2016 Gisteren Bloemdag dus heb maar wat gezaaid. Talinum paniculatum en de Talinum paniculatum Kingswood Gold (van Diana's lijst)Twee onbekende soorten, wel zaad geen naam...Stokroos Aubergine en VioletpaarsAkelei: Paars en Donkerpaars (hopelijk) en Wilde Akelei en een Mix. Staan nu buiten in bloembakken onder afdakje.
speets Geplaatst: 18 februari 2016 Geplaatst: 18 februari 2016 Mosterdblad in de vensterbank. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Gast Bor Geplaatst: 18 februari 2016 Geplaatst: 18 februari 2016 Spinazie (Amsterdams reuzenblad) in vollerend onder vliesdoek.
willem Geplaatst: 18 februari 2016 Geplaatst: 18 februari 2016 In m'n nieuwe kweekkas(t)je: Paprika: Numex ConquistadorCalifornia WonderGolden California WonderMini Bell roodSweet Chocolate Peper:Pimiento del PiquilloSerrano Monte dOroJalapeño Fooled YouCayenne Ring of Fire Aubergine:Pukkie Bloemen:Geum chiloense Blazing SunsetAsarina scandens paars/rozeAgastache After Eight
Hudsonstijgers Geplaatst: 19 februari 2016 Geplaatst: 19 februari 2016 ik heb wat worteltjes in januari in de koude kas gezaaid (komen nu langzaam op). Verder doperwten in tray gezaaid en in koude kas gezet + ook een paar doperwten in de volle grond in de kas (eruit als de tomaten erin kunnen)
balkontuinder Geplaatst: 19 februari 2016 Geplaatst: 19 februari 2016 De eerste rij doperwten. Met glas erop.
advanbrunschot Geplaatst: 19 februari 2016 Geplaatst: 19 februari 2016 Vandaag heb ik onder de folietunnel de eerste rij tuinbonen gelegd. En onder een andere (lagere) tunnel heb ik een strookje lint met zaadjes van radijs gelegd. Binnen in de kweekbakjes van de Lidl heb ik aubergine gezaaid en de reeds gekiemde peperplantjes in ruimere bakjes gezet.
Goldfish Geplaatst: 20 februari 2016 Geplaatst: 20 februari 2016 1,5 strekkende meter spinazie in de koude bak. Ben van plan elke weekend er wat bij te zaaien. Verder wat suger snaps voorgezaaid in potjes in de kas.
Aanbevolen berichten