Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2016)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gedeelte omgespit en aardappels, plastic, stenen ed eruit gehaald.

Een bladerbak geconstrueerd. Paadje gelegd naar compostvat.

Spul van vorige eigenaar opgeruimd.

Bosui gezaaid, aardbeien bewaterd.

Hommelnest gevonden!

Ook-nieuwe buurvrouw ontmoet (en haar gezegd dat ze niet aan het hommelnest mag zitten).

Geplaatst:

De auto volgeladen met compost bij de compostfabriek, alles in cementbakken en zakken en emmers.

De eerst tien kruiwagens op de tuin gereden, en morgen de rest waarschijnlijk nog 5 kruiwagens vol.

Ik ben der moe van.

Peter.

Geplaatst:

Veel geoogst, genoten van het prachtige weer, met mest lopen sjouwen, stukkie onkruidvrij gemaakt en paardepoep op gemikt en gemengd met de aarde en daar oerprei in gepoot.

Uitgebloeide Kattestaart verwijderd voordat de zaden massaal gaan vallen evenals Harig Wilgeroosje.

Met de stok en plukmandje rijpe appels uit de Veendammer Glorie geplukt.

's Avonds vuurtje gestookt en de door schimmel aangetaste en uitgedroogde Buxus afgeknipt en opgefikt.

En ook nog weer wat tomaten en boontjes weggegeven.

Geplaatst:

Al wéér had een kat mijn uien-wortel-prei-vliegennet kapot gekrabt. Zat er zeker weer een vlindertje onder

Snel weer dichtgemaakt.

Verder van de frambozen gesnoept en nog wat groen voor de sla geplukt, en ook de laatste rattenstaartjes.

En wat water gegeven links en rechts.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Laatste stenen uit de tuin gehaald. De overrijpe maïs in de compostbak gegooid. Nog wat zaken uitgemeten en heel veel rotzooi weg gegooid.

De tuin nu.

f9add5c2ace02b82d5c206628f21190a.jpg

Het deel waar het onkruid nog zo hoog staat Word ook waarschijnlijk van ons. Dan hebben we 225m2 tuin.

Verstuurd vanaf mijn HTC One mini 2 met Tapatalk

Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.
Geplaatst:

's Avonds vuurtje gestookt en de door schimmel aangetaste en uitgedroogde Buxus afgeknipt en opgefikt.

hier ook de mooie grote buxusbol uit de voortuin verwijderd. we kwamen thuis en de bol was aan 1 kant helemaal zwart

buurvrouw ingelicht zodat haar hoveniers even konden kijken ivm haar buxussen. wat wij al dachten foute boel. onze buxus is direct verwijderd en afgevoerd.

Geplaatst:

Vanmorgen goed water gegeven met de pomp.

Vandaag en morgen verwachten ze warm weer, morgen avond kans op een beetje regen, en de rest van de week tot vrijdag droog.

Dus de pomp aangezet

Peter

Geplaatst:

Gisteren het gras herzaaid , was aan het wachten op regen maar uiteindelijk opgegeven en enkele uren sproeier geplaatst . Want nog lang wachten betekend ook koudere grondtemperatuur voor te kiemen .

Geplaatst:

Een klein stukje gewied in Jorieke`s tuin..wat is dat toch heerlijk, zandgrond! Dat je geen beitel en hamer nodig hebt om je onkruid eruit te trekken. En alles wortelt ook zo mooi. Jaloers !

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

2 Zwarte bessenplanten gerooid en aan mijn buren gegeven. Vrijgekomen ruimte geschikt gemaakt - met turf/compost - en de blauwe bessen Duke, Bluecrop en Elliot geplant. ook nog een wijnbes geplant.

Kievitsbonen (gedroogd in de peul) geoogst en courgette, sla, basilicum (voor de pesto), platte peterselie,serifon, Pastoral en Miracle boontjes en zowat de laatste tomaten geoogst. 2 jonge boerenkoolplanten met knolvoet uit hun lijden verlost.

Geplaatst:

Een stuk of tien tomatenplanten uit de kas gehaald en alle bloemen van de afrikaantjes in de kas afgeknipt..er valt al veel zaad en ik voorzie een explosie volgend jaar. Verder veel onkruid geknipt en de korf van de keyhole ermee gevuld.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
..wat is dat toch heerlijk, zandgrond!

Ik ben opgegroeid op de klei en vond dat zand hiero maar ... zand.

Nu kijk ik opeens heel anders tegen mijn tuin aan. Dank je wel

Zomerframbozen aangebonden en een hoop rommel opgeruimd. En water gegeven.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...