Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2016)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dan koop je toch nog een paar bollen. Eind december, met een zachte winter kan dat nog wel wat worden.

Een eigen testje afgelopen seizoen: begin januari: werden redelijke bollen, wel iets kleiner dan die van oktober. Begin februari: dat werd niks meer.

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst:

Dank jullie nee ik doe het een jaar niet per slot van rekening woon ik in knoflook land en kan ik hier heerlijke knoflook kopen op de markten. Ook eens leuk.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Groot gelijk Jet, maar... ik ben wel nieuwsgierig naar wat er nou niet goed gegaan is bij jouw knoflook?

Verrot, verschimmeld, verdroogd... ?

Geplaatst:

Goed nieuws gekregen. We krijgen er een halve tuin bij meteen naast ons. Dus we hebben nu 300m2 aansluitend. Hebben we ruimte voor een mooie grote kas van 18m2 en meer dan genoeg ruimte voor pompoenen .

Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.
Geplaatst:

Dat is mooi mazzel hebben! Trouwens ook mooie website van je volkstuinvereniging, met leuke foto's en nuttige informatie. Het complex ziet er netjes en verzorgd uit.

Geplaatst:

Thanks!

Aan de website en het complex wordt heel hard gewerkt op dit moment. Ik zit in de commissie van beheer en hebben hele waslijst aan taken die we aankomend jaar willen doen.

Intussen al een hoop gedaan met onder andere een houtwal aan een kant van het complex.

Vanavond nog even bezig geweest om een tuin op te ruimen van een tuinder die gaat stoppen. Des te eerder we die tuin schoon hebben des te eerder kan die weer verhuurd worden.

Geplaatst:
Groot gelijk Jet, maar... ik ben wel nieuwsgierig naar wat er nou niet goed gegaan is bij jouw knoflook?

Verrot, verschimmeld, verdroogd... ?

Ik weet het zelf eigenlijk niet Erny..ik had knoflook gekregen van een kweker, en die is geheel niet aangeslagen..na twee mnd in de grond nog geen worteltje. Enne die twee batch is in de boerenkoolsalade en andere gerechten gegaan..niet goed opgelet hahaha

Ik heb alleen wat groenvoer gesneden voor de kippen verder helemaal niets buiten gedaan. Het was ook druilweer hier.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Door de grotere tuin het hek verplaatst en opnieuw voorzien van gaas. Verder de compostbakken op het nieuwe stuk helemaal leeg geschept ( zat alleen zware klei in ).

Morgen beginnen met de fundering maken voor de nieuwe kas.

Geplaatst:

Gisteren een paar preien geoogst voor in de nasi. Verder het laatste maaltje spruiten geplukt en de planten uit de grond gehaald.

Daarna nog een tegelpaadje (stoeptegels) aangelegd en de twee plantvakken aan weerzijde omgespit. Toen werd het al schemerig, dus nog even lekker van een koud biertje genoten, zittend op m'n tuinbank

Geplaatst:

De bodem van mijn koude bak ontdaan van rommel en onkruid en de grond gespit/losgewoeld.

Ook heb ik een tafel op de kop getikt en deze op m'n tuin gezet. Is vooral erg makkelijk om wat spullen op te zetten of zaailingen te verpotten.

Linksachter op de eerste foto een deel zichtbaar van m'n koude bak.

20161230_163716.jpg?dl=1

20161230_163744.jpg?dl=1

Geplaatst:

Mooie tafel, Johmir, zoiets moet ik ook nog ergens goedkoop zien te scoren.

Vandaag weer een stukje volkstuin afgedekt met karton, compost en herfstblad. Het gaat langzaam, maar gestaag. Ook de platte bak meteen gedaan. Volgende keer moet ik die eens even opmeten, want hij is groter dan ik dacht, er ging 100 liter compost in (en veel karton en bijna 2 vuilniszakken vol blad). Ik moet nog even kijken of ik het blad weghaal als ik er in ga zaaien/planten en de ramen er weer op gaan, maar voor nu is hij lekker winterklaar.

Stiekem staan kijken hoeveel en wat voor onkruid de buren hebben (die waren er niet, er was bijna niemand), en mos is de grote winnaar. Ik mag echt niet klagen over mijn tuintje, dankzij de vorige huurders. Ik heb wel wat jong onkruid, maar het stelt weinig voor. Herderstasje, wilgenroosje, klaver, een baby-paardenbloem, dat is het wel zo'n beetje. Het complex zou vergeven zijn van de heermoes, nou, bij mij staat het niet, en godzijdank zie ik ook geen (kweek)gras, dat is het enige spul waar ik in mijn achtertuin nog wel eens last van heb.

Ook nog even goed om me heen gekeken naar alle andere tuinen, voor zover het oog reikt ben ik de enige die mulch gebruikt, ben benieuwd of mensen daar vragen over gaan stellen.

Maar ik ben stikblij met m'n tuintje. Heerlijk ook om effe bezig te zijn in die vrieskou, je komt helemaal rozig thuis, alsof je in de Alpen een uurtje hebt geskied.

• 2 weeks later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...