Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2016

Featured Replies

Geplaatst:

Ik hoop voor de mensen met buiten tomaten en paprika's en meer van dat spul dat het niks heeft over gehouden van die koelkasttemperaturen. Hier was het wel fris, maar niet zo koud, en ik heb voor alle zekerheid wel het een en ander binnen laten overnachten.

Misschien moeten we ons er trouwens wat op gaan voorbereiden dat het hier voortaan het hele jaar herfstweer is.

Geplaatst:

ja, maar hoe?

wat ik ook bedenk voor een seizoen: de afgelopen 7 jaar heeft mamma natuur telkens weer een paar verassingen die de planning ondersteboven gooien (en mijn planten ook bij windkracht veul midden in de zomer); elk jaar weer een paar records

zo zit nu veel onder de schurft en schimmel door al het water uit juni en augustus, lagen de bonen deels plat door wind en water en gingen daarna schimmelen, is alles later dan anders door het rare koude voorjaar, waren er al fruitbomen aan het uitlopen in januari en kregen daarna nog even een klapje vorst, lagen er dit voorjaar 3000000 grinnikende slakken op de loer....verder gaat het wel goed met me hoor

Geplaatst:

Gisteren pverdag een erg druilerige dag, het is hier vrijwel niet droog geweest.

Een keer of zes de kat afgedroogd.

Plaatje van de geregistreerde gegevens door de regenmeter van mijn weerstation:

raintrends25691470977869.png

Geplaatst:
Ik hoop voor de mensen met buiten tomaten en paprika's en meer van dat spul dat het niks heeft over gehouden van die koelkasttemperaturen. Hier was het wel fris, maar niet zo koud, en ik heb voor alle zekerheid wel het een en ander binnen laten overnachten.

Misschien moeten we ons er trouwens wat op gaan voorbereiden dat het hier voortaan het hele jaar herfstweer is.

dit jaar is echt een uitzonderlijk jaar als gevolg van de sterke El Nino vorig jaar. die wordt gevolgd door een La Nina met veel regen als resultaat. net zoals 1997/1998. een volkomen normaal natuurverschijnsel en zeker niet iets waar we volgend jaar weer last van krijgen

Geplaatst:
Een keer of zes de kat afgedroogd.

Ik verdenk de mijne ervan dat 'ie expres een nat pak gaat halen om maar weer zo lekker afgedroogd te worden

Ook hier sinds gister bijna continu miezer, ook nu nog. Maar het klaart op

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Het is weer tijd voor de Perseïden.

Volgens deze site: http://hemel.waarnemen.com/meteoorzwermen/Perseiden_2016.html

kun je best morgenochtend heel vroeg (03:30u) kijken, richting noordoosten, hoek 58 graden.

Ik heb de wekker al gezet. Stoel, statief en fototoestel liggen allemaal klaar. Ik hoop op onbewolkt weer.

Nu nog even een wensenlijstje maken ...

Geplaatst:

Volgens mij kwam er zoiets hier net voorbij.

Leken net allemaal raketten.

Kort filmpje gemaakt met de telefoon, helaas niet zo duidelijk;

Geplaatst:

Qua weer hebben we alles wel zo ongeveer gehad in voorjaar/zomer 2016.

Zon - regen - hagel -onweer-extreme hitte, extreme neerslag - zeer sterke windvlagen - extreme zonneschijn - extreme hoeveelheden regen - hagelstenen als tennisballen .

Planten groeiden als kool of stierven af.

Geplaatst:

Mooie temperaturen in het vooruitzicht!

En dan ook nog regen komend weekend voorspeld dus helemaal geweldig!

Kunnen mijn pompoenen en de rest nog lekker gaan groeien!

Geplaatst:

Iedereen heeft het steeds over die heerlijke temperaturen die er aan komen. Maar ik vind het deze week nou juist zo lekker! Beetje fris in de ochtend, warmt snel op, 's middags gewoon warm, en daarna al weer wat koeler en dus niet zo benauwd in huis.

Geplaatst:

Eindelijk even echt zomer, eventjes.

Mooi, in eerste instantie. Mijn weerstation registreerde ca 35 graden bij weinig wind.

Maar ja, te warm om iets te doen. Nou zit ik graag even in de zon, maar nu was het echt te warm.

Dus maar de parasol uitgeklapt, was pas de 2e keer dit jaar:

2016082315143812251471976030.jpg

Morgenochtend maar eens heel vroeg op, om wat dingen in de tuin te doen ...

Geplaatst:

Best plekkie om te vertoeven zo te zien.

Ik had er zelf lekker met een hengel aan de waterkant gezeten.

Vandaag ook gedaan, maar af en toe was het zo heet, dat het noodzakelijk was om tussendoor de schaduw op te zoeken.

Geplaatst:

pff.. 30 graden...in de schaduw...ik wil weer 20 graden terug

moest schilderen buiten en de verf droogde al voordat de kwast het hout raakte

moest wieden en oogsten en ik was al nat voordat mijn schoffeltje de grond raakte...

Geplaatst:

Ik had gisteren het geweldige idee om wat aardappels te rooien

Vandaag blijven we gewoon binnen.

Morgen staat de Efteling op de planning maar of dat nu zo'n geweldig idee is?

Geplaatst:

Ik wil ook terug naar 20 graden. Te warm om iets zinnigs te doen.

Zit dus heel stil buiten onder een parasolletje en ben walnoten aan het kraken....is dat ook maar es gedaan !

Morgen de efteling, Angela? Ik ben sowieso al geen fan van pretparken, maar met deze temperaturen van boven de 30 graden ging ik echt niet!

Geplaatst:

Het was vanmiddag fijn weer om te fietsen.

Het waait lekker en daardoor is het niet zo heet

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Oef, echt te warm. Net met 4 bejaarden (opa en oma en zus en zwager van oma) langs de varkens gelopen in de brandende hitte. Daarna goed veel gedronken in de schaduw en koude rookworst gegeten

Efteling?! Oei... nou dan kan je het beste de hele dag in die boomstammetjes en die ronde wilwaterbaanboten gaan zitten. Zeiknat spetteren steeds.

Geplaatst:

haha ik ben weer de enige gek van wie het wel dit weer mag blijven.

Geplaatst:

Ik vind het ook wel lekker hoor. Ik was begonnen in de tuin (nog steeds de onkruidachterstand aan het wegwerken), maar kreeg toen het idee om met woef naar een hondenstrandje te rijden. Ik lekker in de luie stoel met een fijn zeebriesje en woef lekker socializen en door het water plempen.

Geplaatst:

Ah ik vind het weer echt heerlijk word er gewoon vrolijk van!

Geplaatst:
haha ik ben weer de enige gek van wie het wel dit weer mag blijven.

nee hoor, ik ben er tuin technisch helemaal mee in de nopjes

Mij hoor je niet klagen, want ik heb het liever te warm ipv koud

Geplaatst:

Heerlijk!

Ik moet zo eerst nog een paar uur werken en dan ga ik met dochter naar de moestuin.

Zij gaat luieren en water halen. En ik ga rondkijken, foto's maken, een veldje voorbereiden en water geven, plukken, etc.

Geplaatst:
  • Auteur

Op mijn moestuin is het met dit weer niet uit te houden, ligt in een soort kom waar de warmte extra blijft hangen, 's avonds als de zon weg is alleen even snel wat oogsten en weer weg.

Maar gelukkig heb ik daar ook een huisje, mét schaduw. Dus heerlijk luieren en vlees op de bbq gooien en 's avonds vuurtjes stoken.

En dan heeft ons tuincomplex nog een extra troef: de Piccardthofplas! Een heerlijk helder koel meer waar je je met dit weer in Spanje waant. Côte du Piccardt.

Dat het steeds wat waait scheelt een hoop, maakt het nét te doen.

Geplaatst:

Oooo, mag je daar zwemmen?

Geplaatst:
  • Auteur

Jaaaah... Officieel alleen voor leden vd tuinvereninging (toestemming van Staatsbosbeheer) dus geen buitenstaanders.

Water is zo schoon dat er zoetwatermossels en kreeftjes zitten en er huizen geregeld IJsvogelpaartjes ergens aan een oever. Het meer (oud zandgat) is erg diep dus lekker koel. En dat is helemaal geweldig met dit soort weer.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.