Thinkpad Geplaatst: 7 maart 2016 Geplaatst: 7 maart 2016 @dennislpSchaalgrootte ed kan zeker van invloed zijn, de samenstelling van de potgrond is van belang.De naam van de fabrikant wil ook niks zeggen, het is met die volumes, dat de fabrikant maakt wat de klant (Intratuin) vraagt.Doet het potgrondbedrijf het niet, dan zijn er genoeg anderen die het wel willen maken. Of de kwaliteit van de aangeboden potgrond goed is, kun je achter je pc niet beoordelen.Persoonlijk geloof ik niet in dit soort acties, veel volume voor weinig geld. Ooit heb ik bij een tuincentrum/plantenkwekerij de leus gelezen, hoe zwarter de potgrond, hoe slechter de kwaliteit.
mijke Geplaatst: 8 maart 2016 Geplaatst: 8 maart 2016 Sorry hoor mensen, maar potgrond is gewoon afgegraven oerveen. Dat snappen jullie toch wel? Oerveen is oerveen. In een zak. Echt bijster veel verschil zit daar niet in. Volgens mij is het de Keuringsdienst van Waarde die daar een goede aflevering over heeft! schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
shivalle Geplaatst: 8 maart 2016 Geplaatst: 8 maart 2016 https://www.aldi-sued.de/de/angebote/angebote-ab-montag-14-maerz/detailseite-kw11-mo/ps/p/gardenline-obstbaum-2/ maandag 14 maart fruitbomen voor mensen die in de grensstreek wonen... bij aldi Zuid in duitsland met o.a abrikozenboom ( was vorig jaar harcot ) en perzikboom (was vorig jaar cardinal en red heaven.l ) zoete kersenboom ( was vorig jaar oa kordia en burlat ). etc
AnnekeW Geplaatst: 9 maart 2016 Geplaatst: 9 maart 2016 Het pootgoed bij de Aldi vandaag 0,99Uien Stuttgarter RiesenSjalotten Red SunRode uien Red BaronKnoflook Fokhagyma Verder oa veldsla plantjes, gemengde sla plantjes en peterselie plantjes ook 0,99
sugarlevi Geplaatst: 9 maart 2016 Geplaatst: 9 maart 2016 De sjalotten, zijn trouwens wel knudde, vooral mini's. Ik had er al wat bij de Dirk meegenomen, die waren allemaal mooi aan de maat. Heb eigenlijk nog een zak nodig, hopelijk zijn ze binnenkort ook weer bij de Lidl dan wel Big Bazar te vinden. "I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"Colonel Kurtz
Isabel Uiterweerd Geplaatst: 11 maart 2016 Geplaatst: 11 maart 2016 Morgen grond drive-in bij zowel de gamma als de intratuin (voor diegene die het van de gamma nog niet wisten). Ik zelf ga voor de intratuin, dan ik de kortingsbon nog voor een plant gebruiken.
Groentjuh Geplaatst: 12 maart 2016 Geplaatst: 12 maart 2016 “The cost of sanity is alienation” - Terence McKenna
Rikb Geplaatst: 13 maart 2016 Geplaatst: 13 maart 2016 Heel veel fruitplanten/bomen in de aanbieding bij Praxis
dennislp Geplaatst: 13 maart 2016 Geplaatst: 13 maart 2016 Terugkomend op de actie-potgrond van Intratuin: de kwaliteit valt me erg mee! Er zit in ieder geval geen grote hoeveelheid aan troep in de zakken. Zo nu en dan een takje, maar dat heb je ook soms bij normale potgrond. Er zit ook een RHP-keurmerk op, dat zit volgens mij lang niet op alle goedkope potgrond. Ga van de week het nog even beter vergelijken met normale potgrond. Het viel me namelijk wel op dat de zakken lichter wegen, dus de samenstelling is zeker anders. Wellicht meer compost, minder veen of iets dergelijks? Zaterdag heeft Intratuin weer een potgrond drive-in, best kans dat ik dan nog eens flink wat in sla > Planten kopen? Doe het bewust!
henkg Geplaatst: 14 maart 2016 Geplaatst: 14 maart 2016 Het gewicht (bij eenzelfde volume) hoeft niets over de samenstelling te zeggen. De ene merk of zelfs batch is wat droger (minder vochtig) dan het andere. 2025_teeltlijst (.xlsx)
sugarlevi Geplaatst: 14 maart 2016 Geplaatst: 14 maart 2016 Bij de Lidl vanaf de 17de weer fruitstruikjes voor 2,99. http://www.lidl.nl/nl/10353.htm?action=showDetail&id=21575 "I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"Colonel Kurtz
AnnekeW Geplaatst: 14 maart 2016 Geplaatst: 14 maart 2016 Bij de gamma lei fruitbomen en lei bessenstruiken vanaf 16 maart
Rustavi Geplaatst: 15 maart 2016 Geplaatst: 15 maart 2016 Tomatenkas bij Aldi vanaf 23-03. http://www.aldi.nl/aldi_kweekkas_48_5_20420_33270.html
speets Geplaatst: 15 maart 2016 Geplaatst: 15 maart 2016 Ik weet niet of het een aanbieding was, maar het is wel spotgoedkoop:3 dahliaknollen, 30 gladiolenbollen, 15 fresiabolletjes en nog zo wat, alles voor €1,19 Bij de Aldi. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Rikb Geplaatst: 15 maart 2016 Geplaatst: 15 maart 2016 Die fruitbomen bij Gamma en Praxis, zijn dat goede boompjes? Of zou je beter bij tuincentrum kunnen halen?
pippi Geplaatst: 16 maart 2016 Geplaatst: 16 maart 2016 Die fruitbomen bij Gamma en Praxis, zijn dat goede boompjes? Of zou je beter bij tuincentrum kunnen halen? Ik zou bij een goeie biologische kweker halen of bestellen. Het blijft plofkip in vergelijking met gezonde kip voor mijn gevoel. Mijn bio ribesstruiken bijvoorbeeld zijn hier al maanden geleden de goeie grond in gegaan en staan nu met voorzichtige knopjes, en die in het tuincentrum staan erbij alsof het juni is. Het is geen juni.
AnnekeW Geplaatst: 16 maart 2016 Geplaatst: 16 maart 2016 Ik was nieuwsgierig naar de gamma boompjes en ik vond ze er erg mooi fris uitzien. Heb 3 leibomen (kers, perzik, pruim) meegenomen en een appelboompje waar verschillende appels op ge-ent zijn.
Thinkpad Geplaatst: 16 maart 2016 Geplaatst: 16 maart 2016 Die fruitbomen bij Gamma en Praxis, zijn dat goede boompjes? Of zou je beter bij tuincentrum kunnen halen? Volgens mij moet je op beide plaatsen er geluk mee hebben.Wellicht worden de planten in het tuincentrum beter verzorgd tot ze verkocht zijn, dan in de bouwmarkt.Het zit er dik in dat de planten van dezelfde kwekers afkomen, dit zou je kunnen zien op de plantetiketten.
AnnekeW Geplaatst: 16 maart 2016 Geplaatst: 16 maart 2016 Het NAKtuinbouwnummer stond op het etiket en dan kom ik kwekerij de fruithof uit. Voordeel van de bouwmarkt boven het tuincentrum vind ik dat ze alleen maar af en toe boompjes hebben, dus ze hebben niet al weken in de winkel gestaan. (Nog beter is bij een kweker waar ze in de volle grond staan) Waar je ook koopt, zelf altijd zelf even goed kijken of het je aan staat naruurlijk.
Thinkpad Geplaatst: 17 maart 2016 Geplaatst: 17 maart 2016 Het Naktuinbouwnummer is geen garantie dat je planten hebt , waar niks mis mee kan zijn.Zie; http://www.naktuinbouw.com/service/over-naktuinbouw Het gaat om hoe de planten verzorgd zijn, nadat ze bij de kweker weg zijn gegaan.Krijgen ze regelmatig water en voeding, worden ze bespoten als er een luizenplaag heerst?Deze zaken zal een tuincentrum beter doen dan een bouwmarkt of de supermarkt.Ga er maar vanuit dat in tuincentra de planten bespoten worden als dat nodig is, ivm ziektes, plagen.
AnnekeW Geplaatst: 17 maart 2016 Geplaatst: 17 maart 2016 Ik gebruikte dat nummer om te achterhalen waar de bomen gekweekt zijn en nogmaals over de verzorging: de lijntjes van de kweker naar de bouwmarkt zijn zo kort dat de kans groot is dat op dag 1 van een aanbieding de planten aardig vers zijn. Dat wordt een ander verhaal als ze weken in de bouwmarkt hebben gestaan inderdaad. Ik heb ook bij een tuincentrum gekeken, daar maakten de boompjes een stuk minder verse indruk en de prijzen waren bijna het dubbele. Dan koop ik liever een stunt aanbieding bij een bouwmarkt. Als je echt kwaliteit wil kun je het beste rechtstreeks bij een kweker kopen denk ik en dan nog het liefst bij eentje waar de grond overeen komt met de grond in jouw tuin.
Isabel Uiterweerd Geplaatst: 18 maart 2016 Geplaatst: 18 maart 2016 Morgen weer drive-in pot- of tuingrond bij de intratuin. Ik ga weer 15 zakken halen (1 euro per zak). Je krijgt dan ook een bon voor 25% korting op een plant en een gratis kop thee. En bij de karwei hebben ze morgen nog aanbiedingen op mooie potten en andere tuin artikelen. Dus daar ga ik ook even kijken.
Richy Geplaatst: 18 maart 2016 Geplaatst: 18 maart 2016 20% vroege vogel korting bij welkoop (alleen in de winkel, niet online aankopen)Morgen, zaterdag 19 maart van 7:00 - 9:00 uur. Zie: welkoop.nl
pippi Geplaatst: 18 maart 2016 Geplaatst: 18 maart 2016 Plantuitjes bij de Lidl nu, gele, witte en rode. Ik heb een zak gele gekocht. Niet bio maar online bestellen is zo bezopen duur, je betaalt twee of drie keer meer aan verzendkosten. Ik heb wel bio-uien gezaaid, daar hoop ik straks plantuitjes van te kunnen trekken voor volgend jaar, en ik had een paar bio-uien van de Jumbo die zo superenthousiast aan het uitlopen waren om de pan te ontlopen dat ze de grond in mochten zodat ik straks mooie uienbloemen met weer nieuwe zaadjes krijg.
Richy Geplaatst: 19 maart 2016 Geplaatst: 19 maart 2016 Hoi Pippi,Wat koste de plantuitjes bij de lidl?
Aanbevolen berichten