Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Bij mij staat dit kweekkasje al voor het vierde seizoen zonder problemen, maar hij staat bij mij nogal beschut dus geen last met harde wind.

Je moet hem wel heel zorgvuldig in elkaar zetten en hier en daar een beetje duwen en trekken anders krijg je inderdaad spleten tussen de deksels.

Geplaatst:

Ik heb hem van mijn broer gekregen en weet het niet zeker, maar ik denk dat het ook van de lidl is. In ieder geval is het niet zo'n sterk kasje. En inderdaad ook met spleten. Ik heb hem op een open stuk in de tuin staan. Om problemen te voorkomen heb ik een touw van links naar rechts en een touw van voor naar achter gespannen over het kasje heen. En wel op zo'n manier dat ik het gemakkelijk verschuiven kan om een deksel omhoog te doen. Hij heeft zware stormen doorstaan tot nu toe.

Geplaatst:

Wij hebben ook zo`n gammel ding gekocht, 2e hands weliswaar, voor 17,50. Weet dus niet of hij van de Lidl komt maar lijkt er erg op. Als het ergens waait is het hier in de Kop dus ik zal hem wel verankeren in de grond ofzo.

“The cost of sanity is alienation” - Terence McKenna

Geplaatst:

Al zou hij maar één seizoen meegaan , hier kun je geen buil aan vallen. En stel dat de folie na een jaar kapot is , voor weinig geld maak je er dan m.b.v netten (ook zeer goedkoop bij van Cranenbroek verkrijgbaar) een tegen vogels beschermde kooi van . Of ,voor het oog wat minder aantrekkelijk , je maakt m.b.v. 2 sets Lill gordijnen van Ikea een ruime tegen zowel vogels als insecten beschermde kooi.

cranenbroek89931455322721.JPG

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Bij de action hebben ze een hoop kweekspullen.

Tomaten clips (€0.89)

Kweekkas met 4 lagen (weet prijs niet meer, ik dacht 49€)

Propagators (iets van 3€)

40cm potten in antraciet, wit of groen (€3,79)

Bzzzz...

Geplaatst:
Bij de action hebben ze een hoop kweekspullen.

Tomaten clips (€0.89)

Kweekkas met 4 lagen (weet prijs niet meer, ik dacht 49€)

Propagators (iets van 3€)

40cm potten in antraciet, wit of groen (€3,79)

Kweekkas is 14,95.

Geplaatst:

Zo! Jij hebt goed ingeslagen

Kan iemand mij vertellen welke Actionmest jullie gebruiken voor de moetuin?

Heb namelijk eens een fles van het Kruidvat gekocht en aan de Christusdoorn gevoerd, die daarna 1,5 jaar lang alleen nog maar groene bloemen gaf

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

De action heeft altijd twee soorten vloeibare mest, en daarnaast ook iets van korreltjes wat langzaam voeding afgeeft. Maar zelf vind ik de biologische voeding met groene dop het meest interessant. Deze hadden ze vorig jaar, maar op een gegeven moment was hij op. Afgelopen keer bij de Action geweest en hadden ze weer plantenspullen, maar niet de plantenvoeding met groene dop. Die lijkt mij het beste.

De voeding van de Action heeft erg weinig fosfor (P) wat je juist voor de bloeifase van Peper/Paprika en Tomaat wilt hebben. Dus dat vind ik een nadeel. Je kunt met wat Beendermeel nog wat extra fosfor (P) toevoegen naast de vloeibare voeding van de Action, die natuurlijk wel lekker goedkoop is!

Geplaatst:

Ah, ze hebben de plantenlabels, uhm, stekers blijkbaar weer.

Fijn! Ik vind dat toch wel een erg fijn maatje. In verhouding, tot die kleine, meestal gele labels, die in de tuin aan de lopende band uit het zicht verdwijnen. Daar zijn deze net iets te groot voor.

@speets ligt eraan wat je ermee wilt doen? Ze hebben gewone mestkorrels, meestal op basis van kippenmest. Prima geschikt, voor de volle grond, en ik werk het ook jaarlijks in de potten op mijn balkon in. Bij de Aldi, hebben ze over een paar weken waarschijnlijk weer tien kilo emmers koemestkorrel, voor zes á zeven euro oid.

Voor het grootbrengen van je moestuin planten, en ook voor de teelt in potten. Kun je vloeibare mest halen. Zou ik er zelf wel voor kiezen om een soort te halen die daar expliciet geschikt voor is. Ooit gelezen, dat gewone vloeibare mesten voor huisplanten, in de teelt van rookbare plantjes nog wel eens een bijsmaakje geven. Dat durf ik zelf dan niet aan voor planten die ik op eet.

Bij de Aldi hadden ze vorig jaar wel een goede, mét sporenelementen. Misschien dat die dit jaar ook weer terugkomt.

"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"

Colonel Kurtz

Geplaatst:
Ah, ze hebben de plantenlabels, uhm, stekers blijkbaar weer.

Fijn! Ik vind dat toch wel een erg fijn maatje. In verhouding, tot die kleine, meestal gele labels, die in de tuin aan de lopende band uit het zicht verdwijnen. Daar zijn deze net iets te groot voor.

Die dingen heten in vakjargon "plaatetiketten" kwam ik achter, en zijn online voor vrij weinig te bestellen in allerlei maten en kleuren. Ik heb een zwik grote schuine gekregen van de Sint, ideaal voor op de volkstuin. Hoef ik nooit meer bang te zijn dat vriendlief mijn worteltjes omschoffelt ofzo.

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:
@speets ligt eraan wat je ermee wilt doen? [...] Bij de Aldi hadden ze vorig jaar wel een goede, mét sporenelementen.

Vorig jaar stond hier iets over goede vloeibare mest van de Action, maar dat kan ik niet meer terugvinden. (Paarden- en koeienmest heb ik wel.).

Bedankt voor de Aldi-tip

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Die action `stekers` zijn top, hebben wij ook(maar niet genoeg, snel naar de action )

“The cost of sanity is alienation” - Terence McKenna

Geplaatst:
Action: Zadenzakjes met zaaizand 6dlg div.varianten 95 cent.

14 februari thym gezaaid van de Action én van een on-lineshopje.

Die van de Action komen vandaag (19-01) al massaal op. Goed spul

Geplaatst:

Die zaden van de Lidl hoef ik niet, ten eerste heb ik liever bio en ten tweede lijkt die prijs van 19 cent per zakje heel leuk, maar dat zijn stuntprijzen a la plofkip waarmee je kleine duurzame zaadhandelaren dus compleet buiten spel zet. Niet netjes van de Lidl, terwijl de Lidl in het algemeen best aardig bezig is qua bio enzo.

Maar ik moet bekennen dat ik wel die zaaibakjes voor 7 euri heb gekocht. Ha, bijna 100 zaadjes planten zonder dat ik bakjes en flesjes hoef te verzamelen! En die truttige tuinhandschoentjes met bloemetjes heb ik ook gekocht, gewoon voor de leuk. Voor als ik iets in de tuin doe waar ik niet die grote werkhandschoenen voor nodig heb en mijn nagels schoon wil houden. Bij nader inzien misschien een nutteloze aanschaf.

Bij die zaaibakjes zag ik trouwens dat er geen gaatjes in zitten. Waarom zitten er geen gaatjes in? Nou moet ik weer gaan peuren met een fonduevork in de bakjes en de bodem en de deksel.

Geplaatst:

Uit de folder van de Intratuin:

Het aanleggen van een moestuin is eigenlijk best makkelijk. Kies een goede plek en zorg voor geschikte grond. Vervolgens kun je groenten en fruit zaaien of planten en dan is het gewoon wachten tot het groeit. Natuurlijk moet je niet vergeten water te geven.

Kijk, zo eenvoudig is het...

Geplaatst:

vierkantemetertuin die de intratuin aanbied zijn dat nog steeds bakken met net iets te kleine vakken? tenminste als je volgens het SFG/MM principe werkt?

Geplaatst:
vierkantemetertuin die de intratuin aanbied zijn dat nog steeds bakken met net iets te kleine vakken? tenminste als je volgens het SFG/MM principe werkt?

Ik weet zo gauw niet wat de maat zou moeten zijn maar deze bakken zijn 120x120 cm de vakken dus 30x30. Het is natuurlijk flutmateriaal maar ik heb die van mij ook in de aanbieding gekocht voor 14,95 en goedkoper heb ik ze nog niet gezien. Mijn oudste bak gaat het vijfde seizoen in, en al ziet hij er bepaald niet mooi meer uit het hout is nog niet aan het rotten of zo. Mij maakt het geen lor uit of de vakken de juiste maat hebben of niet. Ik doe toch een beetje m'n eigen ding Voor mij voldoen ze uitstekend en ik denk dat ze zeker nog wel een paar jaar mee gaan. In mijn ogen z'n geld wel waard.

Hopelijk heb ik van de week even tijd om naar de Intratuin te gaan, want dat Pop-upkasje vind ik wel interessant voor amper een tientje

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...