Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Kousenband, lukt dat in NL?


Wenwolf

Aanbevolen berichten

Even een vraagje van mijn kant; ik heb bij een bestelling van zaden een zakje kousenband zaden gekregen. Nu heb ik het opgezocht en blijkt dat het toch redelijk warm en beschut moet staan om te willen groeien. Ik heb geen kas en eigenlijk ook de ruimte niet om zomaar van alles uit te proberen. De vraag is dan ook, heeft iemand ervaring met het zaaien van kousenband buiten in (het midden van) Nederland? Ik kan wel een plekje reserveren op het zonnigste plekje in mijn moestuin, maar als iemand ervaring heeft en zegt, niet aan beginnen, gebruik ik dat plekje liever voor wat anders..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom weleens op een zorgboerderij met een kas van 75m2. Daar planten ze kouseband in een stuk. Naar mijn idee enorm grote planten met in verhouding weinig opbrengst, hoewel dat laatste ook kan liggen aan de slechte verzorging qua mest en grondsoort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vorig jaar kouseband gezaait in bakken achter glas. Ze werden heel hoog, klommen als de normale bonen Maar gaven niet echt veel opbrengst. Er stónden 4 bonen staken met elk 2 plantjes.

Ze moeten wel echt warm staan anders gebeurt er weinig.

Ik zet ze niet nog een keer, vond de smaak en opbrengst te weinig

~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind kousenband enorm lekker, maar heb alleen nog maar geïmporteerde op, nog niet in Nederland gekweekte. Dus geen idee hoe de smaak van geïmporteerde zich verhoudt tot zelf gekweekte.

Het is eigenlijk de exotische grote broer van onze sperzieboon. Dan heb je met een soort uit onze regio waarschijnlijk een beter product voor dezelfde (of minder) moeite.

 

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...