Rookie Geplaatst: 30 juli 2024 Geplaatst: 30 juli 2024 Ik weet hoe een eik er uit ziet en een berk, een kerstboom gaat ook nog, maar daarbuiten weet ik inderdaad zo goed als niets over struiken en bomen. Ik heb me er ook nooit in verdiept eigenlijk. 1 Quote
Dashbro Geplaatst: 30 juli 2024 Geplaatst: 30 juli 2024 Als het niet eetbaar is, heeft het ook niet direct mijn interesse. Bloemen in de tuin gaat ook tot een zekere grens. Google lens werkt erg goed momenteel op de planten en beestjes overigens, beter dan de zoekmachine zelf voor determineren. 1 Quote
Inloggevens kwijt Geplaatst: 30 juli 2024 Geplaatst: 30 juli 2024 Mijn verstand werk nog steeds het beste bij het determineren van planten😀 Die determinatie apps worden wel beter maar dat is vooral bij standaarddingen. Als het wat minder courant is zoals bijv. Lindera en Meliosma dan heb je aan die apps niets. Quote
marcelru Geplaatst: 30 juli 2024 Geplaatst: 30 juli 2024 Het zijn er al veel minder. In de regio waar ik vandaan kom stonden alle houtwallen vol met zwarte els. Toen kwamen de ruilverkavelingen en verdwenen de houtwallen, en de elzen dus ook. Quote
Dashbro Geplaatst: 30 juli 2024 Geplaatst: 30 juli 2024 (aangepast) 12 hours ago, Inloggevens kwijt said: Mijn verstand werk nog steeds het beste bij het determineren van planten😀 Die determinatie apps worden wel beter maar dat is vooral bij standaarddingen. Als het wat minder courant is zoals bijv. Lindera en Meliosma dan heb je aan die apps niets. Zeker waar. Maar als je soorten bomen en struiken hebt die je niet persoonlijk interesseren, is een determinatie app vaak prima. Verstand of een aangeleerd feitje kan goed los staan van elkaar. Niet iedereen is toegespitst op de betreffende materie. Overigens werken sommige apps prima om je te helpen om je inloggegevens te behouden..😅 Verder maar weer op de Moerbei? 30 juli 2024 aangepast door Dashbro "On topic?" einde toegevoegd Quote
Jorieke123 Geplaatst: 31 juli 2024 Geplaatst: 31 juli 2024 Idd on-topic graag, ik schoon dit topic van de week even op. 2 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
fre3ke Geplaatst: maandag om 17:23 Geplaatst: maandag om 17:23 (aangepast) Nog een foto van de moerbeihaag want er zit een merel in te broeden en ik wil dit type haag daarom extra promoten. Ik kan nu niet snoeien, dus hij is wel rommelig aan het worden. De kaalheid onder komt doordat daar eerst een kornoelje tegenaan stond die het licht wegnam. Dat wordt op termijn weer een mooie strakke wand. Ik zag het lege nest in de winter tussen de takken zitten, daarom lette ik er nu op of er opnieuw een vogel in broedt. maandag om 17:23 aangepast door fre3ke Quote
Dahli Geplaatst: maandag om 18:47 Geplaatst: maandag om 18:47 1 uur terug, fre3ke zei: daarom lette ik er nu op of er opnieuw een vogel in broedt <Off topic> Dat doe ik ook altijd Freke. Voordat hier de hagen worden gesnoeid, loop ik ze allemaal na om te zien of er geen bezette nesten zijn. Ziet er niet uit, hang echt in de hagen met m’n hoofd, maar dat maakt me niet uit. Afgelopen weekend groen licht en konden we los. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.