Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Nieuw project, paddestoelen kweken.


Borsalino

Aanbevolen berichten

Hans heb je bij Homegreen gezien dat ze nu broed voor houtmeel hebben.

 

Hadden ze voorheen toch niet of heb ik daarover gezien

 

Weer zoveel mogelijkheden en soorten.

Zeker de beddenteelt.

 

Volgende worden de Gele Oesterzwam-Koningsoesterzwam-Populierenleemhoed-Beukenzwam.

Denk eens op een ander te gaan en bij Homegreen te bestellen.

 

Eens in mijn garage zoeken of ik nog ergens geschikte pvc bakken heb liggen om de Beukenzwam en de Populierenleemhoed in te kweken.

Gele Oesterzwam en de Koningsoesterzwam kunnen in de draadkorven.

 

En dan later verder gaan met de lekkerste.

 

Heb het hout van de afbraak van de folieserre bijeengezocht.

Het Shiitakekot wordt dan 1.5 X 2.5 en 2 meter hoog, omgeven met rietmatten 1.5m hoog en een rietmatdak.

Op de grond langs de zijkanten een strook witzand of dergelijke, iets scherps tegen de eventuele slakken, dan spat de aarde niet meer op de oesterzwammen en shiitake die tegen de grond groeien op de stammenteelt.

 

Nog enkel opzoeken hoe diep de stammen of net niet in de grond mogen-moeten.

 

 

Het geweekt stro is verdeeld over 4 bakken, 2 van elk met bruine en gele Bietenputzwambroed.

De bakken staan in de kelder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bor ik heb nog niet gezien, maar heb wel van de verkoper dacht ik gehoord dat houtmeel kwam.

(ik denk dan gelijk zaagsels)

 

Ook tussen haakjes lijkt mij juist jouw adres ook heel goed, maarja een x een ander proberen kan geen kwaad.

Ja mogelijkheden worden zo lekker ruim, vindt ik wel cool want ik hou van gemengde paddestoelen eten.

Je roze gaan best hard hoor.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb mij niet kunnen bedwingen......................................

 

Heb er eentje onthoofd en op het laatst mee in de pan met de varkensmedaillons.

 

Man man man, wat was dat lekker

Fijne pittige smaakje, met een lekkere nasmaak.

Dun maar met een knakkerige bite.

 

Wel dun vruchtvlees en roze kleur verwijnt al na een 30 sec meebakken.

 

Rauw heb ik ze niet geproefd, maar zou ook lekker zijn als ik de gerechten ermee opzoek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Awel dat was hier nadat het riet eraan hing gaan stormen met ferme rukkers.

Dat riet beweegt zelfs niet, de wind gaat er gewoon door-eronder en erover.

 

Bij het bevestigen was er zelfs wind en had daar geen last van, had er van de nacht van wakker gelegen en ging vlot, met folie zou het andere koek zijn

 

Ik heb al ook op Spaanse campings geweest, maar had wel luxe douches hoor.

Denk dat ge in de Spaanse Pampa's gecampeerd hebt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal eens met Hans. Zou ik ook zonde vinden, kun je anders niet iets leuks over de bovenkant laten groeien, kijkt ook een stuk natuurlijker dan dat zwarte vliesdoek en meer schaduw dan die matten, die laten al het licht door. Of misschien afdekken met jute lappen, laat denk ik ook minder licht door dan die matten.

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twijfel nog of ik er een deur ga aanmaken.

Eentje met een Paddestoel erop en de tekst "Plopperdeplop" voor de kleinkindjes gek te maken.

Denk dan aan de bovenkant deur een paneeltje te gebruiken en de contouren van een paddestoel eruit te zagen zoals vroeger het hartje in een wc buitendeur.

 

Ze verklaren me nog gek op de tuinen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Koert, nu is het ideaal van licht.

Maar denk in de zomer teveel licht want dan is er in een bos het gebladerte dat het licht filtert.

 

Iets over laten groeien zie ik niet zitten, voor je het weet is het verwildert en heb je er meer last van dan genot en kan je het niet wegnemen voor het mindere licht in de winter.

 

Jute is misschien nog een goed idee.

Mijn vrouw een soort vitrage ervan laten stikken en aan voor en achterkant over een gespannen draad geleiden en in de midden een draad langs onder ter ondersteuning.

Kan ik dat open en dichtdoen naar wens.

 

In de Aveve hebben ze jute op rol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...