appelvrouw Geplaatst: 16 juni 2014 Geplaatst: 16 juni 2014 Dat vind ik echt leuk! Ik ben benieuwd, plaatst je ergens een verslagje? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
jasmin Geplaatst: 16 juni 2014 Geplaatst: 16 juni 2014 Ik ben tofu aan het maken van een restant sojabonen van vorig jaar. Nu is het al sojamelk, of het tofu wordt weet ik nog niet, dat zien we morgen pas. Waar haal jij dat stremsel of hoe dat spul ook mag heten? Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Piroska Geplaatst: 16 juni 2014 Geplaatst: 16 juni 2014 Het liep niet helemaal naar wens, ik ging eerst aan de slag met citroensap maar dat werkte niet goed. Vanmorgen de boel nog eens opgewarmd en 2 lepels gips toegevoegd. Het leek wat te stremmen en nu hangt het in een kussensloop boven een pannetje. Ik voel er een lekkere vieze kledder in al. Vanavond ga ik kijken wat ik gewonnen heb,. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
appelvrouw Geplaatst: 16 juni 2014 Geplaatst: 16 juni 2014 5 potten framboos/aardbei/blauwe/zwarte bessen jam..bosvruchtenjam dus, ze komen alleen niet uit het bos Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RobO Geplaatst: 16 juni 2014 Geplaatst: 16 juni 2014 Het liep niet helemaal naar wens, ik ging eerst aan de slag met citroensap maar dat werkte niet goed. Vanmorgen de boel nog eens opgewarmd en 2 lepels gips toegevoegd. Het leek wat te stremmen en nu hangt het in een kussensloop boven een pannetje. Ik voel er een lekkere vieze kledder in al. Vanavond ga ik kijken wat ik gewonnen heb,. gips toegevoegd...stremmen met gips? (doen we hier in nederland op de muur, gestremd gips ) Quote
Piroska Geplaatst: 16 juni 2014 Geplaatst: 16 juni 2014 Ja tofu maak je met calciumsulfaat, maar je kan er ook een gebroken arm mee inpakken! Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
angela († maart 2025) Geplaatst: 18 juni 2014 Geplaatst: 18 juni 2014 Ik wou puddingsaus maken met vruchten stukjes.Ik heb de tayberries en frambozen schoongemaakt en mijn moeder de aardbeien nu dacht ik dat ik totaal 1 kilo fruit had maar mijn moeder wist zeker 2 kilo.Ik heb dus 1 pak gelei suiker toegevoegd alles mooi in flesjes gedaan, kijk ik vandaag is het spul zo stijf dat het met het omkeren van de flesjes niet eens terug naar de bodem zakt. Word lastig smeren en mijn flesje zijn nu ook nog op dus kan even geen tweede poging doen Quote
geedee Geplaatst: 18 juni 2014 Geplaatst: 18 juni 2014 Als je de flesjes op een doek in een pan opnieuw iets verwarmd, zal het weer vloeibaar worden. Je kunt het geheel dan iets aanlengen en opnieuw in de potten/flesjes doen. Kijk eens naar de verpakking van de suiker die je gebruikt hebt. Sommige geleisuiker hoeft maar een halve kilo op 1250 gram vruchten. Weeg alles tesamen; je kunt evt terugrekenen hoeveel vrucht je hebt gebruikt als je het gewicht van de suiker van het totaal aftrekt. Quote
RobO Geplaatst: 30 juni 2014 Geplaatst: 30 juni 2014 3 kg tuinbonen, schoon jostasap 1lmet dank aan echtgenote Quote
Erny Geplaatst: 9 juli 2014 Geplaatst: 9 juli 2014 Zwarte bessen in pannetje gemikt, beetje citroenzuurpoeder en een kwak suiker erbij. Opgekookt en platgedrukt en vervolgens in 1 grote (augurken)pot en 1 klein potje gegoten.Maakt niet uit als het niet stijf wordt, eet het toch niet als jam. Als het maar goed blijft. Quote
Eveline68 Geplaatst: 9 juli 2014 Geplaatst: 9 juli 2014 Hier inmiddels de eerste twee potten kruisbessenjam gemaakt.Volgende is de rodebesseb tot saus verwerken lekker op de griesmeel. Quote
Bit Geplaatst: 11 juli 2014 Geplaatst: 11 juli 2014 Ik sta de kruisbessenjam te maken. De andere helft van de oogst van vandaag gaat in taarten. Quote
thea Geplaatst: 11 juli 2014 Geplaatst: 11 juli 2014 Komen wij mee eten van de taart. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
angela († maart 2025) Geplaatst: 16 juli 2014 Geplaatst: 16 juli 2014 zwarte bessen met josta bes jamEr staat ook nog een flinke bak blauwe bessen maar daar had ik even geen zin meer in De rode bessen moeten ook nog. Quote
mw vogel Geplaatst: 17 juli 2014 Geplaatst: 17 juli 2014 Aardbeienrodebessensap, van restjes uit de diepvries (zooo handig, als je even niet weet wat je moet doen ) Quote
MrArtex Geplaatst: 19 juli 2014 Geplaatst: 19 juli 2014 Stekelbessen.Het zijn er niet veel maar ik wilde het eens proberen om deze winter een taart mee te bakken of om op te eten met yoghurt of zo. Technisch gezien is het niet mijn oogst maar van m'n vader. Het is ook een ecologisch moestuintje die hij heeft. Ik heb een beetje verkeerd gerekend waardoor er nog twee bokalen suikerwater over zijn. Zal ik nog wel een toepassing voor vinden ergens. Quote Mijn blog is een feit, wilde ik al heel lang opstarten: www.bloggen.be/chiwiwawa
Erny Geplaatst: 25 juli 2014 Geplaatst: 25 juli 2014 Japanse Wijnbessen in lege cognacfles, suiker erbij en een halve liter Flokoff Wodka... Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 26 juli 2014 Geplaatst: 26 juli 2014 Ik heb ijs gemaakt van de rode bessen. Quote
jootje Geplaatst: 29 juli 2014 Geplaatst: 29 juli 2014 Afgelopen weekend, courgette zoetzuur, bramenjam, en kroosjes jam! Erny...wat staat dat mooi in die fles! Quote
Erny Geplaatst: 29 juli 2014 Geplaatst: 29 juli 2014 Thx Jootje! Scheen ook een goeie cognac te zijn geweest. Zie eigenlijk nu pas wat er op het etiket staat: "Enticing notes of ripe summerfruits with the promise of incredibly smooth sensation". Dat is wel passend lijkt me... Gisteren de bramen, gekregen van oude tuinbuuv, tot jam gekookt samen met restje zwarte bessen en aangevuld met wat gammele perzikken. Goed voor 1 potje. En in flesje met restje goedkope cognac ook wat bramen gepropt met wat suiker en een scheutje wodka om het af te toppen. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 3 augustus 2014 Geplaatst: 3 augustus 2014 De pruimen boom hangt goed vol, de allerkleinste pruimen laten we op de grond vallen en die gooien we weg.Nu heb ik ze eens een keer geplukt en heb er zojuist pruimenjam van gemaakt toch nog 5 potjes. De augurken staan vast op zout, die gaan morgen de pot in. Quote
RobO Geplaatst: 4 augustus 2014 Geplaatst: 4 augustus 2014 pruimenjam, zonder schilletjes, door echtgenote Quote
aussiekarin Geplaatst: 4 augustus 2014 Geplaatst: 4 augustus 2014 5 potten ingemaakte komkommer en 9 potten piccalilly. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.