Geplaatst: Gisteren om 18:551 d Gisteren komkommers in het zuur gezet. Paar dagen daarvoor ook al. En nu ben ik nog even water geven bij een medetuinder die op vakantie is , heb ik alweer een vracht komkommers. Er valt niet tegenop te eten. En dan heb ik ook mijn eigen komkommers nog. Ik probeer nog een paar potten in te maken morgen of overmorgen en anders geef ik ze wel weg want ik ga a.s. vrijdag zelf ook een weekje weg op vakantie
Geplaatst: 4 uren geleden4 u Ruim 2 kg komkommers ingemaakt. Die kreeg ik als dank voor oogsten en water geven bij een productietuin. Ik mocht daar ook bonen plukken en die heb ik deels ingemaakt. Nu minimaal een maand geduld hebben. De vorige keer is 8 maanden geduld zelfs gelukt en toen waren ze erg lekker. Hopelijk nu ook weer. Allemaal recepten van Cornersmith trouwens. Linkje voor de dillebonen. 2 uren geleden2 u aangepast door Anna3
Geplaatst: 3 uren geleden3 u @Anna3 Alleen de aanblik is al prachtig! Dank je wel voor de tip, wat een leuke site is dat!Begrijp ik het goed (receptuur pickling) dat je de bonen rauw hebt verwerkt tot pickles? Alleen het overgieten met de warme vloeistof en de 10 minuten verwarming in de dichte pot? Een erg leuke en voor mij nieuwe manier van conserveren van bonen.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u @Dahli Dat klopt helemaal! Het enige lastige is hoge potten vinden Ik heb hun boeken, maar zie dat de dillebonen ook op hun site staan. Heb de link in mijn vorige bericht erbij gezet.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Dank je @Anna3 . Bij dat soort mooie potten vind ik het altijd jammer dat ze het best in het donker bewaren. Prachtig om te zien.Ik zag op de site ook een recept van chili-jam dat me heel lekker lijkt. Die ga ik zeker ook maken!
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Leuk, recept effe bekeken….als ik nog bonen krijg….en hoge potten vind….😊😋
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.