sansareli Geplaatst: 9 oktober 2012 Geplaatst: 9 oktober 2012 En vandaag nog bleekselder, peterselie en kervel ingevroren. Quote
Suus1 Geplaatst: 9 oktober 2012 Geplaatst: 9 oktober 2012 Pompoensoep Ik zorg altijd dat ik wat boterkuipjes met pompoensoep in de vriezer heb. Dat is een eenpersoonsportie (voor mij dan), en heerlijk om bij de lunch of als vier-uurtje te eten. Even opwarmen en eten maar! Quote
Chana Geplaatst: 13 oktober 2012 Geplaatst: 13 oktober 2012 Deze week: 110 liter appelsap10 potjes appelmoes met rozijnen, kaneel11 potjes appelmoes met rozijnen, gemberappelschillen gedroogd voor thee Quote
appelvrouw Geplaatst: 13 oktober 2012 Geplaatst: 13 oktober 2012 Heerlijk Chana, als appelvrouw zonder appels ben ik aardig jaloers Net 10 liter pastinaakwijn gemaakt..het zit bíjna in de fles... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
prettig gestoord Geplaatst: 13 oktober 2012 Geplaatst: 13 oktober 2012 Met de tweede portie zuurkool begonnen, laatste 4 witte kolen geraspt, over 4 weken nog een keer de rode zuurkool beginnen, hebben we de hele winter heerlijk verse zuurkool! Ik gebruik trouwens emmers met deksel van 6 kilo, werkt perfect. Elke 4 weken een nieuwe emmer kunnen we 4 keer van eten per emmer gemiddeld. Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
sansareli Geplaatst: 23 oktober 2012 Geplaatst: 23 oktober 2012 Vandaag de laatste planten bleekselder uit de tuin gehaald en in de diepvriezer gestoken. Quote
appelvrouw Geplaatst: 23 oktober 2012 Geplaatst: 23 oktober 2012 Opnieuw een lading kweepeergelei, en veel tijm gedroogd voor vrienden en kennissen, met het idee dat die afgeknipte tijmstruikjes volgend jaar weer mooi vol uitgroeien.Ook nog enkele pompoenen die toch een "tik" van de vorst hebben gehad ontdaan van slechte plekken en gekookt en ingevroren als een snelle basis voor soep en puree... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 24 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 24 oktober 2012 Ik ben bezig met appelstroop, en rode kool. Dat moet allebei een nacht staan (uitlekken van de appelprut, en de kool staat in wat zout en suiker en azijn), dus morgen verder! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
aaf Geplaatst: 24 oktober 2012 Geplaatst: 24 oktober 2012 Appelmoes, staat op dit moment in de weckketel Quote
phili Geplaatst: 26 oktober 2012 Geplaatst: 26 oktober 2012 hoi,zonde hoor, ik heb 60 liter vlierbloesemwijn gemaakt en die is heerlijk, en ook nog een voorraad vlierbloesemsiroop zodat ik een combiwijn kan maken.groetjes phili Quote
RobO Geplaatst: 27 oktober 2012 Geplaatst: 27 oktober 2012 project 1: savooiezuurkool of zuursavooiekool ? in de nieuwe pot, ben benieuwd, project 2: savooie en witte zuurkool, in de andere nieuwe pot, ben nog benieuwder,rozemarijn gedroogd, laatste courgette ingevroren, ben nog steeds op jacht naar walnoten en hazelnoten om te persen...wordt vervolgd... Quote
Indy Geplaatst: 28 oktober 2012 Geplaatst: 28 oktober 2012 Een pot sambal gemaakt met de laatste pepers.Voornamelijk madamme Janet,dus hij is lekker heet. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 6 november 2012 Auteur Geplaatst: 6 november 2012 Er zat weer veel lekkers en (voor ons) bruikbaars bij de kratten met groen/fruit afval van de markt! Onder andere veel bananen, en zakken met appels en peren. Ik heb morgen dus flink wat te doen! De sappan met de 1e lading peren staat nu op. Daar ga ik perensap van maken, om zo te kunnen drinken. Van de appels maak ik appelmoes, van de schillen en klokhuizen wil ik appelazijn maken. En van wat bananen met sinaasappels heb ik al een dikke smoothy gemaakt. Nu nog VEEL bananen om wat mee te proberen morgen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 6 november 2012 Geplaatst: 6 november 2012 mmm bananencake met walnoten..bananentoetje met walnoten en slagroom. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
greetje11 Geplaatst: 7 november 2012 Geplaatst: 7 november 2012 Yoghurt met banaan.Bananentaart met slagroom en chocoladesaushttp://www.24kitchen.nl/recepten/bananensplitvlaai lekkere smoothie met melk banaan en ijs Quote
Jorieke123 Geplaatst: 7 november 2012 Auteur Geplaatst: 7 november 2012 Vandaag alleen toegekomen aan het perensap (tot nu toe 7 flessen van een liter, morgen nog wat) en potten appelmoes. Morgen dus een bananenfeest! Ik wil in ieder geval bananen-sorbet maken ( http://allrecipes.nl/recept/217/bananensorbet.aspx ) en wat potjes bananen-compote ( http://allrecipes.nl/recept/220/bananen-compote.aspx ) al lijkt me dat wel heel erg baby-voeding-achtig. En dan nog een bananen-cake/brood, misschien wel 2 verschillende recepten. Die van Jootje, en deze: http://allrecipes.nl/recept/342/bananenbrood-met-chocola-en-hazelnoten.aspx Want ik heb nog hazelnoten en cacao van de moestuindag Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Gemma Geplaatst: 9 november 2012 Geplaatst: 9 november 2012 Ben druk met kefir maken met melk.Verse bio melk bij de boer halen en zelf kefir en yoghurt etc ervan maken.Leuk hoor! Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Chana Geplaatst: 4 december 2012 Geplaatst: 4 december 2012 Nu nog VEEL bananen om wat mee te proberen morgen. Tip voor een volgende keer:Schil eraf halen, en in aluminiumfolie invriezen, heb je lekker ijs. Ik heb 6 potjes crosne zoetzuur gemaakt. Best veel werk om ze schoon te maken. Opbrengst van 1 bed is een klein vergiet vol. Het lekkerste vind ik ze rauw eten, maar dat vind ik dan bijna zonde van het werk. Deze zoet-zuur vind ik leuk om gasten iets nieuws voor te zetten. Quote
Jorg Geplaatst: 10 december 2012 Geplaatst: 10 december 2012 Berichten over het schoonmaken van crosne verplaatst naar https://www.moestuinforum.nl/hoe-crosne-schoonmaken-t7313.html Quote
RobO Geplaatst: 10 december 2012 Geplaatst: 10 december 2012 drie maaltjes rodeboerenkoolblad zonder nerf in de vriezer gestopt (voor gebruik niet ontdooien maar lekker fijn knijpen, daarna in de pan met de piepers en stampen met een klontje boter, wat melk, wat P&Z en azijn) Quote
geedee Geplaatst: 12 december 2012 Geplaatst: 12 december 2012 Nog niet klaar maar: De houtkachel opgestookt eneen 10 literpan eropgroenten uit eigen tuin uit de diepvries gehaald en erin gemikt vanavond groentensoep Quote
Kruidje Geplaatst: 12 december 2012 Geplaatst: 12 december 2012 Grote pompoen geslacht, verwerkt en in blokjes ingevroren voor toekomstige soep. Gister pompoenschotel gegeten en morgen pompoensoep. Lekkerrrrrr. Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
kaatje1966 Geplaatst: 16 december 2012 Geplaatst: 16 december 2012 rode kool uit de tuin verwijdert en geweckt zo'n 16 pottenpompoen (lag al een tijdje te wachten) in blokjes gesneden en geweckt voor de soep zo'n 20jampottenlekker een voorraadje voor deze winter Quote
Kamilla Geplaatst: 16 december 2012 Geplaatst: 16 december 2012 "Ingemaakt" is niet het juiste woord. Ik heb appelcompote uit de diepvries gehaald en verwerkt in een lekkere appeltaart. Dus, in december appeltaart uit eigen tuin. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.