weknow Geplaatst: 27 september 2016 Geplaatst: 27 september 2016 - Ik heb nog 2 (dezelfde) tafelkleden, afwasbaar vinyl + flanel, 1,40 x 2,00 die mogen blijven in Zelhem. Heel kleurig met olifantjes - Bij het eten mis ik (persoonlijke smaak?) de basis voor een lunch wat: brood, knäckebröd, boter om te smeren, kaas, melk, karnemelk, pot pindakaas...... zal daar een en ander van meenemen (en wat over of niet aangebroken is kan Jorieke nog gebruiken) Goed? Zal ook een eigenmaak potje piccalilly meenemen. - Als iemand wat verse oogst over heeft (zoals tomaatjes, paprikastukjes, schijfjes komkommer, appeltjes, walnoten e.d.) vind ik dat ook erg lekker om te lunchen. Zal zelf kijken of er wat mooie appeltjes zijn om nog mee te nemen zaterdag. - Voor Jorieke zal ik kijken voor koffie/keukenrollen en/of iets lekkers. Ga vrijdag nog even boodschappen doen. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
angela († maart 2025) Geplaatst: 27 september 2016 Auteur Geplaatst: 27 september 2016 Nou dan hebben we voorlopig genoeg tafelkleden Kaas weet ik eigenlijk niet normaal heeft Jorieke wat te proeven maar ik weet eigenlijk niet of daar deze keer ook kaas bij zit.En voor brood hoop ik eigenlijk op Anna die was vorig jaar ook erg lekker! Maar die zit met krukken dus die wist nog niet hoe of wat.Dus kijk maar. Ik was van plan wat tomaten mee te brengen voor lunch of oogsttafel ik heb er genoeg maar even kijken wat er vrijdag aan hangt. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 27 september 2016 Auteur Geplaatst: 27 september 2016 - Bij het eten mis ik kaas, Net in een ander topic antwoord gekregen Jorieke heeft kaas om te proeven Quote
Goldfish Geplaatst: 27 september 2016 Geplaatst: 27 september 2016 Ben even t actuele overzicht kwijt waar nog de meeste behoefte aan is. Dit bepaalt of ik vrijdag ga kopen , koken of laten bakken. Iemand suggesties? Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 27 september 2016 Auteur Geplaatst: 27 september 2016 (aangepast) Ben even t actuele overzicht kwijt waar nog de meeste behoefte aan is. Dit bepaalt of ik vrijdag ga kopen , koken of laten bakken. Iemand suggesties? Beetje afhankelijk van het weer ook maar ik denk dat we nog wel wat drinken kunnen gebruiken.Nog een fles gewone cola bijv. 28 september 2016 aangepast door Gast Quote
Kibas Geplaatst: 28 september 2016 Geplaatst: 28 september 2016 Ik neem voor Jorieke chocoladekoekjes mee. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 28 september 2016 Auteur Geplaatst: 28 september 2016 Word genoteerd. Quote
Nasuada Geplaatst: 28 september 2016 Geplaatst: 28 september 2016 Voor de proeftafel heb ik bananenjam en appel/gemberdipje (minipotje) klaargezet.Daarnaast voor de weggeeftafel wat stukjes saliezeep (on geparfumeerd) Uit de tuin van Jorieke en wat glazenpotjes die hergebruikt kunnen worden. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Anna3 Geplaatst: 29 september 2016 Geplaatst: 29 september 2016 Ok, ik neem brood mee Naast 'neutraal' brood, misschien ook wel een rozijnen-krentenbrood. Quote
Goldfish Geplaatst: 29 september 2016 Geplaatst: 29 september 2016 Ben even t actuele overzicht kwijt waar nog de meeste behoefte aan is. Dit bepaalt of ik vrijdag ga kopen , koken of laten bakken. Iemand suggesties? Beetje afhankelijk van het weer ook maar ik denk dat we nog wel wat drinken kunnen gebruiken.Nog een fles gewone cola bijv. Okay een fles frisdrank zal het worden. Quote
Goldfish Geplaatst: 30 september 2016 Geplaatst: 30 september 2016 Kon t zout niet vinden in de supermarkt..... maar wel de suiker. Definitief: 2x suiker + 2l cola Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 30 september 2016 Auteur Geplaatst: 30 september 2016 Genoteerd. Quote
Ciska Geplaatst: 30 september 2016 Geplaatst: 30 september 2016 Wij nemen een extra quiche mee....en als ik er tijd voor heb nog een appeltaart....maar dat is even onder voorbehoud. Quote
henkg Geplaatst: 30 september 2016 Geplaatst: 30 september 2016 Paarlen voor de zwijnen?Nee, appels. Jorieke heeft varkens. Ik heb (beter: buuv Magda) appelbomen, dus ook valappels. Even snel wat geraapt, neem ik morgen mee.Een kleine 30 kilo. Er lag nog veel meer, maar ik heb geen aanhangwagen ...Voor de varkens dus, niet voor de lunchtafel. PS: Ik ben benieuwd naar de soort. Enige wat ik weet: "Ze zijn zuur éé". ik neem daarom ook een vers geplukt exemplaar mee, ter beoordeling.Ik ga zelf ook proeven. Aan de boom hangt zeker nog zo'n 50 kilo, als het niet -veel- meer is. Buurvrouw doet er niets mee. Ik appelmoes, misschien cider? Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
loes Geplaatst: 30 september 2016 Geplaatst: 30 september 2016 ik was van plan verse hummus te maken maar het belangrijkste ingrediënt (tahin) was niet verkrijgbaar. heb een bakje uit de vriezer gepakt, ook lekker maar niet zo lekker als vers gemaakt. en ik heb een courgettebrownie gebakken. Quote
Ciska Geplaatst: 30 september 2016 Geplaatst: 30 september 2016 Appeltaart staat in de oven dus die gaat ook mee. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 30 september 2016 Auteur Geplaatst: 30 september 2016 Goed bezig allemaal! Henk ik zou cider proberen te maken! Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 30 september 2016 Auteur Geplaatst: 30 september 2016 Hier staat de zalmsalade in de koelkastIk heb een pot kweeperen bij.En de hartige taart komt eraan, ben alleen weer iets vergeten. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.