Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

- Ik heb nog 2 (dezelfde) tafelkleden, afwasbaar vinyl + flanel, 1,40 x 2,00 die mogen blijven in Zelhem. Heel kleurig met olifantjes

- Bij het eten mis ik (persoonlijke smaak?) de basis voor een lunch wat: brood, knäckebröd, boter om te smeren, kaas, melk, karnemelk, pot pindakaas...... zal daar een en ander van meenemen (en wat over of niet aangebroken is kan Jorieke nog gebruiken) Goed? Zal ook een eigenmaak potje piccalilly meenemen.

- Als iemand wat verse oogst over heeft (zoals tomaatjes, paprikastukjes, schijfjes komkommer, appeltjes, walnoten e.d.) vind ik dat ook erg lekker om te lunchen. Zal zelf kijken of er wat mooie appeltjes zijn om nog mee te nemen zaterdag.

- Voor Jorieke zal ik kijken voor koffie/keukenrollen en/of iets lekkers.

Ga vrijdag nog even boodschappen doen.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Nou dan hebben we voorlopig genoeg tafelkleden

Kaas weet ik eigenlijk niet normaal heeft Jorieke wat te proeven maar ik weet eigenlijk niet of daar deze keer ook kaas bij zit.

En voor brood hoop ik eigenlijk op Anna die was vorig jaar ook erg lekker! Maar die zit met krukken dus die wist nog niet hoe of wat.

Dus kijk maar.

Ik was van plan wat tomaten mee te brengen voor lunch of oogsttafel ik heb er genoeg maar even kijken wat er vrijdag aan hangt.

Geplaatst: (aangepast)
Ben even t actuele overzicht kwijt waar nog de meeste behoefte aan is. Dit bepaalt of ik vrijdag ga kopen , koken of laten bakken. Iemand suggesties?

Beetje afhankelijk van het weer ook maar ik denk dat we nog wel wat drinken kunnen gebruiken.

Nog een fles gewone cola bijv.

aangepast door Gast
Geplaatst:
Ben even t actuele overzicht kwijt waar nog de meeste behoefte aan is. Dit bepaalt of ik vrijdag ga kopen , koken of laten bakken. Iemand suggesties?

Beetje afhankelijk van het weer ook maar ik denk dat we nog wel wat drinken kunnen gebruiken.

Nog een fles gewone cola bijv.

Okay een fles frisdrank zal het worden.

Geplaatst:

Paarlen voor de zwijnen?

Nee, appels. Jorieke heeft varkens. Ik heb (beter: buuv Magda) appelbomen, dus ook valappels. Even snel wat geraapt, neem ik morgen mee.

2016093015152022971475242304.jpg

Een kleine 30 kilo. Er lag nog veel meer, maar ik heb geen aanhangwagen ...

Voor de varkens dus, niet voor de lunchtafel.

PS: Ik ben benieuwd naar de soort. Enige wat ik weet: "Ze zijn zuur éé". ik neem daarom ook een vers geplukt exemplaar mee, ter beoordeling.

Ik ga zelf ook proeven. Aan de boom hangt zeker nog zo'n 50 kilo, als het niet -veel- meer is. Buurvrouw doet er niets mee. Ik appelmoes, misschien cider?

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst:

ik was van plan verse hummus te maken maar het belangrijkste ingrediënt (tahin) was niet verkrijgbaar. heb een bakje uit de vriezer gepakt, ook lekker maar niet zo lekker als vers gemaakt.

en ik heb een courgettebrownie gebakken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...