Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goeden dag!

Ik zelf heb ook mee gedaan aan de Heinz Tomaat actie dit jaar, ik was nog net op tijd.

https://www.moestuinforum.nl/gratis-heinz-tomaten-zaden-t19680.html

4 stuks gezaaid wegens ruimte gebrek, alle 4 opgekomen, staan buiten in potten 2 aan 2.

Er zitten al knoppen in de toppen, en verder lijken ze niet echt meer te willen groeien in lengte.

Ik heb verder ook geen idee wat voor een tomaat het is, stam of struik, misschien dat een ander daar meer over kan zeggen.

Hier staan ze naast een tweetal Cherry Tomaat.

HeinzCherryTomaat.png

Ik ben best benieuwd hoe ze bij mede Heinz zaaiers er bij staan.

Geplaatst:

Oh, leuk om te zien Ik heb de zaadjes ook, maar ivm ruimtegebrek bedloten ze te bewaren tot volgend jaar, ik kan de tomatenplanten die ik nu heb namelijk niet eens kwijt.

Geplaatst:

Geen Heinz-tomaten, wel een vraagje: welk beest zit er in jouw tomaten dat je er een net overheen hangt?

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Vorig jaar toen ik begon en alles open en bloot had staan vonden de vliegende vandalen (vogels) het nodig om ook maar dan alles te molesteren.

Sindsdien ben ik eigenlijk over alles maar netten gaan doen, om zo doende hier dus, en zeker voor de zekerheid, geen last meer van te hebben.

Het is iets minder om aan te zien om overal netten te hebben, maar als het effectief is heb ik daar niet echt problemen mee.

Helaas helpt het niet tegen hevige schadelijke regenval of hagel, welk de Heinz Tomaten goed onder handen heeft genomen.

Elke vogel is verder welkom, er komen er ook continue bergen, en ze worden ook ruim gevoerd, maar snoepen van de planten dat mag niet.

Oh, leuk om te zien Ik heb de zaadjes ook, maar ivm ruimtegebrek besloten ze te bewaren tot volgend jaar, ik kan de tomatenplanten die ik nu heb namelijk niet eens kwijt.

Als je ergens aan begint wil je op den duur ook meer, dat gaat helaas niet altijd.

Dit jaar heb ik 6 Cherry Tomaat en de 4 Heinz Tomaten dan, naast nog ander spul.

Geplaatst:

Ik heb 8 nog wat kleine moneymakers en 10 cherries vd AH. Wilde er eigenlijk iets minder en ging er van uit dat een deel wel zou sneuvelen, maar helaas

Ik heb ook altijd vrij lang netten hoor, tegen de vogels maar ook voornamelijk bij nog wat fragiele plantjes tegen de buurtkatten die alles overhoop graven en onze herder aangezien die gewoon overal doorheen banjert

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb ook Heinz tomaten staan. Ik heb niks gediefd, ik ben er vanuitgegaan dat het struiktomaten zijn. Is dat ook echt zo of moet ik ze alsnog dieven?

Linked Image

Vruchten zijn er nig niet maar bloemetjes wel.

Linked Image

Ik zie wel dat de onderste blaadjes donker verkleuren, is dat een probleem of hoort dat bij de soort?

Linked Image

aangepast door Gast
Geplaatst:

O ja, pfffff

Dat draaien via img-rotate gaat niet goed.

Als je ze op je PC draait en dan pas plaatst, moet het goed gaan.

Ik doe dat met [Foto's] van Windows, maar dan moet je ook nog even een stukje eraf snijden voordat je hem opslaat, anders komt 'ie nog gedraaid op de site. Met de viewer kan ook.

Of gebruik een ander fotobewerkingsprogramma.

Wat een gedoe hè

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Met een stuk of 10 lege regels tussen tekst en foto werkt het wel. Even kijken met de voorbeeld functie of het dan goed is. Zo doe ik het vaak.

Geplaatst:

Ik heb ze en ik heb er 5 gezaaid, alle zijn opgekomen, maar ik heb er één onthoofd. Ik heb er nu dus nog vier over. Ik heb ze op twee verschillende plaatsen in de vollegrond gezet. Daar zal ik binnenkort een paar foto's van laten zien. Ik had ze vrij laat gezaaid, vandaag zag ik voor het eerst in een plant een bloemtrosje in wording.

Ik ben wel benieuwd hoe jullie ze behandelen. Dieven jullie? Ik heb dat namelijk niet gedaan. Op de website van Heinz seed wordt deze soort (H3402) beschreven als machinaal geoogst en a large semi-prostrate vine that provides good foliar cover (H3402, heinzseed.com). Ik zou heel graag van iemand horen hoe ik dat precies moet interpreteren. Een semi-struiktomaat? Wat ik geconcludeerd heb, is dat het onmogelijk is om al die tomaten, zoals ze professioneel geteeld worden, te dieven. En dat ze daarom zo veredeld zijn dat ze niet gediefd hoeven te worden.

Heel graag hoor ik of ik fouten gemaakt heb in deze redenatie.

Wat aanvullende informatie vond ik op de website van het Griekse Sandros, over de variëteit Heinz 3402 F1. Daar zijn foto's te zien van de teelt, waarop wel duidelijk wordt dat die teelt iets anders gaat dan bij de typisch Nederlandse teelt. Hier de website.

3402_06.jpg

~ Vita rosa est ~
  • 1 maand later ...
Geplaatst:

Bij mij zijn ze nu zo. Ik ben ook erg benieuwd naar jullie planten.

2016-08-01-1428151470081758.082016-08-01-1485511470081768.082016-08-01-1463031470081774.082016-08-01-1427321470081780.082016-08-01-1496341470081806.082016-08-01-1437041470081798.082016-08-01-1412331470081790.08

Dit zijn dus twee planten. Op deze plek groeien ze beter als op de andere plek. (Zie vorig bericht)

~ Vita rosa est ~
Geplaatst:

Ik heb ze wel gediefd. Heb er 2 in de kas staan. De planten gaan even goed/slecht als mijn andere tomaten. Er zitten nu tomaten aan al zijn deze wel nog groen.

Zijn de tomaten bij jullie ook langwerpig van vorm??

Geplaatst:
Ik heb ze wel gediefd. Heb er 2 in de kas staan. De planten gaan even goed/slecht als mijn andere tomaten. Er zitten nu tomaten aan al zijn deze wel nog groen.

Zijn de tomaten bij jullie ook langwerpig van vorm??

Ze zijn iets langwerpig, ja, zie bijvoorbeeld de derde foto in mijn vorig bericht.

Ze behoren ongeveer zo te worden:

H3402.jpg

Ik ben benieuwd wat je er van af gaat halen.

~ Vita rosa est ~

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...