Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #4

Featured Replies

Geplaatst:

Het is maar een bolletje. Dat is eigenlijk ook wel een klaag waard. Vorig jaar van iemand een klein potje gehad wat Egyptische ui moest zijn, maar pijplook bleek. Heel lekker, daar niet van, maar niet de bedoeling.

En dus heb ik dit jaar het bolletje van de E. ui zelf binnen opgekweekt. Bij nader inzien niet helemaal handig. Hij staat inmiddels buiten te koukleumen. Hopelijk 1-0 straks voor de ui vs. de luizen.

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Geplaatst:

50 balen hooi gejat.

Er stonden er nog 65, nu nog 14 en een kapotte is mooi .....

Het was nog genoeg om te voeren tot de volgende keer dat er gehooid gaat worden nu word het dadelijk hooi kopen

Voor een paar honderd euro gejat en het nieuw moeten kopen gaat ook geld kosten.

Geplaatst:

Hooi gejat?!? Maar Angela, wat super aso! Lag het hooi wat meer afgelegen ofzo? Dat mensen zo brutaal durfden te zijn om 50 (!) balen te gappen?

Ontzettend vervelend voor jullie zeg. En nog een dure aangelegenheid ook.

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Wel afgelegen maar bij mensen achter het huis, maar die zijn er niet heel vaak.

Maar 50 balen neem je niet zo maar even mee dus iemand is of vaker op en neer gereden of met een trekker langs gekomen.

Geplaatst:

Ja misschien een gelegenheidsdief, die langs reed met de trekker dan. Heel naar voor jullie zeg.

Dat het maar een prachtig groeizaam jaar mag worden, om een beetje te compenseren....

Geplaatst:

Dat moet wel bijna iemand zijn geweest die daar vaker komt en de situatie kent.

Echt aso

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Ik ben het zo zat, de regen, de kou, de vorst en dan weer natte sneeuw.

Als ik lees dat er mensen met compost sjouwen en dingen planten en ik weet niet wat doen op hun tuin, dan krijg ik de pip. Mijn veldje is kleddernat, dus voorlopig niet werkbaar. Misschien vanaf maandag ?? Als weeronline tenminste goed zit met hun voorspelling.

Hier zijn mijn potten op de patio nog niet ontdooit, het regent alweer en het is maar 6 graden, en verdorie, ik moest even zeuren.

Positief: dank je @henkg voor de foto's van je pepers/paprika's. Ik dacht dat de mijne verschrikkelijk achter liepen, maar dat valt gelukkig mee.

Geplaatst:

Dat je in gedachten bent onder de douche en ipv de kraan uit, de thermostaat naar koud draait

Enfin. Ben goed wakker!

Geplaatst:

Beter dan naar 55 graden, ben je ook wakker.

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Geplaatst:

Moehahahahaah. Ja helemaal gelijk. Zo had ik het nog niet bekeken. Tnx voor het perspectief!

Geplaatst:

Moehahahahaah. Ja helemaal gelijk. Zo had ik het nog niet bekeken. Tnx voor het perspectief!

hm, nog meer perspectief dan: als het goed is kan dat niet, op thermostaatkranen zit eigenlijk altijd een begrenzer op 38C

Geplaatst:

En zelfs als die goed staat afgesteld sta je dan onder een kouwe douche. Dus die knop is altijd direct al ingedrukt. Als de thermostaat wat vervuild is of zo, dan is het zo nog maar 30 graden en moet je voor een normale douc(h)e de knop al bijna vol open hebben.

Ook als je de volle hand erop legt om de knop te verdraaien kan zo'n knopje worden ingedrukt.

Home of the Turbo.

Geplaatst:
  • Auteur

PREI PER STUK ...

Ik pakte vandaag wat preitjes bij de Jumbo, zocht speciaal de wat dunnere uit want die vind ik wat lekkerder. Op de weegschaal kon ik vervolgens de prei niet vinden...

Het bleek dat de preien PER STUK werden verkocht. En dus niet per gewicht, per kilo.

Daar viel mij de bek van open (uitspreken op z'n Gronings)...

Eh... wat is dát nou weer voor raar supermarktverzinsel.... En waar is het goed voor???

Niet voor de klant in ieder geval...

Want... mijn 3 preitjes wogen net 500 gram... en zouden mij dus 3x 55 ct/pst = 1,65 kosten...

Drie dikke preien wogen bv. 990 gram... maar die zouden mij dan ook 1,65 kosten...

Waar is de logica dat ik dan voor mijn kleine preitjes dus meer moet betalen dan voor een dikke prei???

Een prei is geen eenheidsworst artikel... preien zijn niet allemaal hetzelfde en van hetzelfde gewicht...

Dit zorgt dus weer voor verspilling, de kleine preien worden gediscrimineerd, niet verkocht en vervolgens weggegooid omdat ze verleppen omdat iedereen de dikke preien koopt die dus de helft goedkoper blijken.

Echt ben heel erg verbaasd hierover... Wat een rare toestand.

Hetzelfde geldt ook voor de bloemkolen, een kleintje is even duur als een exemplaar dat twee x zo groot is...

Dus eigenlijk wil ik ACTIE !!!!

Iedereen klagen bij de JUMBO over dit beleid.... Als ik alleen een klachtenformuliertje invul gebeurt er natuurlijk helemaal niets... Dit filiaal kan daar niet zelf over beslissen. Dat moet van de Opper Jumbo komen...

Lijkt me leuk om te kijken of we hier iets in kunnen veranderen.

GROENTEN EN FRUIT AFREKENEN PER GEWICHT EN NIET PER STUK.

Dus: Betalen voor wat je daadwerkelijk koopt.

Misschien kunnen mensen er een Faceboek actie van maken? We worden namelijk als klant gewoon bedonderd waar we bij staan...

Dus wie zet het Faceboek ff op zn kop en zorgt voor veel voor deze actie en voor enorm veel: voor de Jumbo...

(Heb zelf geen FB).

Geplaatst:

Dan weet ik er nog een.

Prijzen die normaliter per kg. zijn, opeens per 500 gr. aangegeven worden.

En dat heb je niet in de gaten.

Je verwacht een bepaalde prijs, en bij het wegen krijg je een hartverzakking.

Geplaatst:

Per pond of ons is dan nog enigzins te overzien, die vreemde maten waarvoor ik de grammen door centen moet gaan delen. Maar de plicht tot vermelding van prijs per standaard eenheid=kilo (ton mag van mij ook, lol) wordt niet gehandhaafd.

Prei aanbieding per stuk of 1+1 is juist een goede aanbieding, want ik zoek altijd de zwaarste uit (hekel dus aan dirk zonder weegschaal), zelfs de Aldi heeft sinds de vernieuwing weegschalen en losse groente en fruit. Maar ik word regelmatig raar aangekeken als ik spullen meeneem naar de weegschaal.

Mijn eigen klagerij, heel veel peperzaadjes doen niks. Maar vooral de Tulsi zaadjes doen niks helemaal niks, niet in Deno, niet in de zaai en niet in de eerste zaai. Op Youtube staan videootjes vanaf 3 dagen, hier drie weken.

Geen idee wat te doen.

Home of the Turbo.

Geplaatst:

pepers willen warm kiemen, hier constant op 28 graden in 1-2 weken (terrarium matje met thermostaat)

Geplaatst:

Ja andere bakje met diverse Bhut varianten doet het gelukkig wat beter.

Wat voor matje en vooral thermostaat heb je, losse thermostaten vragen ze meestal relatief veel voor?

Home of the Turbo.

Geplaatst:

KLAAG!

De hele middag verpest omdat ik peultjes wilde zaaien. Alles is klaar, de bedden vorige week gedaan. Gisteren het zaad nog in mijn handen gehad, groene en gele peultjes. Nerruguns meer te vinden. Lie heeft ook geholpen en we hebben alles afgezocht, huis en voorhuis, tuin, kas, schuurtje. jaszakken en fietstassen en broekzakken. Badkamer, benedenkeuken, doorloop, aardappelhok. Teveel huis ook trouwens.

Ik wordt hier zo moe van, en haat ouder worden op dit soort momenten.

En ik weet zeker dat als ik nieuw zaad heb dat ik het dan vind

En gele peulen vind ik hier helemaal niet, als ik al peultjes vind. Ik was zo blij met de gele peultjes die ik van de mtfd (Wortel?) had...

brrrr

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Aaarrgghhh! Appelvrouw, wat irritant!

En dan alles vruchteloos afzoeken. Al driftig prakkeserend... Zo zonde van je tijd en energie

Maar het ligt niet aan je leeftijd hoor.

Vorig jaar ben ik zo mijn zakje pastinaakzaad kwijt geraakt. Tot op de dag van vandaag niet gevonden. Dus...

Ik heb trouwens nog een paar zaadjes boterpeul. En nog een behoorlijke boel gewone. Opsturen?

Geplaatst:

Dat is lief van je Charly. Als ik ze overmorgen nog niet gevonden heb kom ik er op terug. Ondertussen heb ik flink de pest erin

(Wat is boterpeul?)

Geplaatst:

Dolle boel. De buurman legt altijd een omgekeerde soep opscheplepel in de gootsteen als hij wat kwijt is. Op zijn aanraden ook gedaan zojuist. En ik heb ze!

Ze stonden -in hun doosje waar ik de zaadjes steeds mee heen en weer nam naar de kas- achter het gordijn op de grond..pffff eigenlijk wel de enige plaats waar ik niet gekeken had...

Geplaatst:

Hahahaha. Omgekeerde soeplepel!

Nou fijn om te lezen dat ze terecht zijn. Morgen lekker erwten en peulen zaaien.

Boterpeultje is een paars bloeiend, geel peultje. Dit jaar nieuw bij mij. Hoop lekker. Maar sowieso mooi! (En t oog wil ook wat nietwaar )

Geplaatst:

Ik moet de hele dag naar de schoonfamilie terwijl ik vanalles gepland had om in de tuin te gaan doen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.