Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #4

Featured Replies

Geplaatst:

Jeetje drama zeg…. Echt klote. Hopelijk werken je maatregelen.

Geplaatst:

Sterkte Lia dat is niet niks. 

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik heb altijd een emaille pan met water aan de weg staan, zodat de dorstige honden kunnen drinken, is die hele pan meegenomen door iemand! Was een oude soeppan van een kilo of zo. Staalprijs 20 cent? Ben echt boos hierover.

aangepast door fre3ke

Geplaatst:

@fre3ke wat een etterbakken..

Geplaatst:

En nu hebben mijn appeltjes ook nog zonnebrand 😢 . Wist niet dat dat in dit stadium al kan gebeuren.

IMG_20230613_215207.jpg

Geplaatst:

Dit jaar is het definitief: ik stop met broccoli. Kleine stronkjes, opgeschoten planten, alles schiet enorm snel in 't zaad en ondanks dat ik er een net overheen heb weet de witte vlieg ze nu al te vinden! :( Volgend jaar lekker focus op makkelijkere koolsoorten die minder last van dit soort onzin hebben zoals koolrabi en wellicht een paar spitskooltjes.

Geplaatst:

Mijn broccoli is voor de helft opgevreten door duiven terwijl we met de mob op toer waren. De droogte hebben ze dus niet doorstaan, jammer genoeg.

Gisteren was ik in de garage bezig en ik struikelde over een plank die op de vloer lag, gevolg... hevige pijn in de rug en bijna niet meer kunnen gaan. Zitten en rechtkomen is ook een marteling.

Maar, tijd heelt alle wonden, zegt men toch. Het zal dus wel beteren hoop ik.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Na de trips, wantsen wolluis, bladluis, mineervlieg, bonenluis, woelratjes, muizen nu ook pompoenbladluis 😒

20230624_085212.jpg

aangepast door Lia56

Geplaatst:

Zò'n klein oppervlakte voedselbos op dit balkon en tóch weer een van mijn drie gereedschapsvorken kwijt.

Nou ja kwijt. 

Niet te vinden.

Die andere twee zijn er dan nog wel maar voor 'de foto' wilde ik ze er alle drié op hebben.

Grork is niet weg.

Dat scheve bekkie van 'm herken je uit duizenden.  Het zijn die twee nieuwelingen die er een potje van maken, $@#&%@!!!

Grork.thumb.jpg.e37a53ba514c24a3e455065b78ceb349.jpg

Geplaatst:

Ik mis mijn tuin. Altijd hetzelfde liedje na ca. 2 weken vakantie… nog een week te gaan. Het is fijn hoor, hier in Zweden. Maar toch…

Geplaatst:

@mdubbelm Ik kan het mij helemaal voorstellen, heb ik ook last van vandaar dat wij nooit langer dan een weekje weg gaan. Gewoon een paar keer extra

Geplaatst:

Ik snap dat wel hoor, dat je je tuin mist. Ik denk dat meer mensen dat hebben. 
nou, nog een weekje en dan kan je waarschijnlijk van alles oogsten….en het onkruid te lijf gaan! 😂😉

Geplaatst:

Letterlijk alle 40 winteruien aangetast door die kl*te-uimineervlieg. Ik merk het past tijdens het oogsten. 😕

Geplaatst:

@MSDG dat is echt balen, mij ook overkomen en 😡

Geplaatst:

@msdg neeeee wat balen… ik herken het gevoel, want mijn hele cucurbitea oogst gaat naar de klote. Dit jaar niet door slakken (goh, dat kan ook!), maar door MOLLEN!

mollen mollen alles. Das duidelijk. Vandaag in de tuin tig nieuwe molshopen erbij. Dat was de druppel. Overal carbid in en water erbij. Dichtmaken die boel. Ik hoop dat ze allemaal dood zijn of naar de buren

. Echt… wat is dat toch. Zijn het geen slakken, dan heb ik woelmuizen. Zijn het geen woelmuizen, dan zijn het wel mollen. Enkele rozen en alle uien, bieten, bessen en courgette/pompoen zakt de grond zodra je er loopt, in elkaar. Allemaal gangen er onder. Bij het kippenhok hebben ze de uitgang net buiten het hek. Zat natuurlijk zo’n betonnen afsluitband in de grond waar ze niet door konden…

En sommige hopen waren gigantisch. Ff serieus gast, hoe veel ruimte moet je nou hebben met je mini lijf? Dit was meer dan 2 emmers aan aarde wat eruit was gegraven. 2 emmers! Hoe dan? Hoe groot is dit gezin vraag je je dan toch af. Of hoe obees [emoji38]

4bddb838f1317f0ba6f73058baefcc01.jpg

Dan kun je beter deze kleinere hoopjes hebben. Hier zie je nog een kringeltje rook en wat carbid in de molshoop.

c0d49f6563535be13436a82ebe7e04eb.jpg

Zucht

Echt vechten tegen de bierkaai hier…

Edit:

En nog een klaag.

Onderschat de wind niet! Nu al 3 dagen hartstikke winderig hier. Moest al een grote tak ontwijken met de auto. De bomen in pot hebben het echt zwaar.

20ad6abe1ea72340370068f3e7c3d066.jpg
2a26c1aad679294c04227868de7a884d.jpg

Weer 4 perziken minder en de 2e appel van de boom waarvan ik voor de eerste x appels zou hebben. De eerste en enige Japanse pruim is ook weg. Zo balen…

7d82dd3a7d24f14c6df8428d6747b92f.jpg

Geplaatst:

@Mellie wat ontzettend sneu.... hard werken, jezelf verheugen op t fruit en dan dit..😒

Geplaatst:
2 hours ago, Mellie said:

En sommige hopen waren gigantisch.

Mellie, heb je niet per ongeluk olifanten met mollen gekruisd? 

Sorry, kon het niet laten, heel oud Donald Duck grapje 🙃

Geplaatst:

Nadat bijna alle doperwten al opgegeten waren door kauwen heb ik van het weekend de doperwtenplanten verwijderd. Zie ik vandaag dat de palmkool aangegeten word.. Gewoon hele bladeren van de plant getrokken (en dan vervolgens niet opeten ook nog..). Ik gok ook op vogels (kauwen/duiven?). 

We hebben hier sowieso veel vogels, maar heb eerder echt niet zo'n last gehad dat ze in de moestuin (op fruit na) van alles aanpikten. 

Geplaatst:

@Mellie dan valt mijn woelmuizen/woelratten schade nog wel mee als ik jouw verhaal zo zie.
En je bent de rattenplaag van vorig jaar vergeten.

Hier mijn nederig klaagje, allemaal vorige week gebeurd.
Schoonvader met darmkanker, vandaag geopereerd en nog onbekend of het is uitgezaaid. Het was wel 4cm groot.
Moeder met trombose en bloedvergiftiging. Eerst bloedvergiftiging als ik het goed heb begrepen, de zwelling in haar been door de trombose kwam wat later. In dezelfde week.
En vervolgens ging onze hamster dood. Donderdag oogde ze nog gezond, vrijdagmiddag lichte oogontsteking aan een kant. Zaterdagmiddag ging het naar de andere kant. Zaterdagavond puilde het tweede oog heel erg uit. Om 22:00 naar de spoed dierenarts 50km verderop in Dordrecht. Na wat proberen bleek het hopeloos, en vanwege de leeftijd en zwakke gezondheid (niks gegeten) moesten we helaas afscheid nemen. Dochter uiteraard heel erg verdrietig. Ik ook eigenlijk, nu nog steeds.

Enfin, schoonouders wonen in China en mijn ouders in Thailand, dus even op en neer gaan zit er helaas niet in.

Maar dat is nog niet alles. Moeder heeft dus trombose. 2 van haar broers en haar vader hadden een herseninfarct gekregen, dus het zit wel in de familie. Mijn Chinese arts heeft eerder al geconstateerd dat mijn bloed wat stroperig is. Dus zal ik binnenkort even langs de huisarts moeten voor een bloedonderzoek of ik misschien niet ook ter preventie aan de bloedverdunners moet? Nu of later.[emoji848]

Geplaatst:

Pffff, nou dat klinkt niet echt als een kleine klaag. Ontzettend naar en veel allemaal, heel veel sterkte gewenst @acpronk
Enneuhm, misschien alvast die afspraak maken en niet wachten tot later?

Geplaatst:

@acpronk dan vallen alles moestuinklaags weer in het niet. Sterkte met alles! 

Geplaatst:

@acpronk jeetje zeg.. ik wens jullie heel veel sterkte

Geplaatst:

Sterkte! Het is wel een opeenstapeling van vanalles.

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:
  • Auteur

Echt heel serieuze klaag: mijn vriezertje waar ik de ijsblokjes kweek heeft vannacht op een kier gestaan en nu heb ik geen ijsblokjes. 😮

Ook de Magnums zijn niet meer in stevige stand.

Hoe moet dat nu vandaag? :roll:

Geplaatst:

Ik zou beginnen met het deurtje te sluiten!

Maar vooral de Magnums is wel zorgelijk. Half ontdooid en dan weer invriezen maakt ze er niet lekkerder op. Misschien beter om ze in de blender te gooien en er milkshakes van te maken. Qua calorieën  moet je het dan komende week wel even rustig aan doen 😬

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.