Geplaatst: 17 mei 202517 Mei @rorror waardoor? nee, dat niet. Het feit dat beide meisjes er last van hebben wijst in ieder geval op iets besmettelijks en gezamelijks en sluit dingen als tumor, nierfalen en andere zaken uit. Dat is dan een gelukje. Poezen komen alleen in de achtertuin, maar er zijn er een aantal andere poezen uit de buurt die hier ook wel eens op visite zijn. Echter zie ik die de afgelopen week ook gewoon onbekommerd door de straat lopen. Het kan ook nog een geval van bedorven voedsel zijn, maar dat duurt niet zo lang. Beide dames halen hun vocht vooral uit blikvoer. Drinken doen ze zelden ondanks fonteintje, altijd ergens een bakje water zowel binnen als buiten. Droogvoer krijgen ze alleen als snack. Maar goed, ik controleer de velletjes op de rug (omhoogtrekken en kijken hoe snel het weer zakt) en voel aan het tandvlees of het plakt enz. Maandag maar even naar de dierenarts. Als het Giardia is lost het zich ook weer snel op. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 17 mei 202517 Mei Sterkte met de katten @woldistel. Arme beestjes en arme jij. Hopelijk knappen ze snel op.
Geplaatst: 17 mei 202517 Mei @loes hierin zit geen speciale grondmix, hier zit voornamelijk de mix in van MM. In die grond was het steeds het ergste. Er is toen alleen wat toegevoegd van tomtaten en gemüse erde van het tuincentrum. Dit is een van de eerste bakken met MM mix.
Geplaatst: 17 mei 202517 Mei @woldistel veel sterkte met de katten, probeer ze inderdaad wel wat vocht te geven. Misschien wat brood geweekt in water met een lekker smaakje erin.
Geplaatst: 18 mei 202518 Mei En van dat onweerstaanbare natte voer goed aanlengen met water? Misschien slobberen ze dat op? Ik had altijd voor die gelegenheid een bakje van dat vieze Shebaspul staan. Voor de hond heb ik nu iets soortgelijks.
Geplaatst: 18 mei 202518 Mei Het lijkt erop dat het ergste weer voorbij is. Beide meisjes lopen weer met een schone bips rond,en het voer blijft in de poezen en wordt er niet gelijk uitgesmeten na het eten. Ragdolls zijn sowieso gevoelig qua maag/darmperikelen. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 18 mei 202518 Mei Ja, dat vinden ze verschrikkelijk. Maar Catootje is dan ook best grappig, net een klein kleutertje. Ze is nogal een verbaal poesie en dan komt ze heel hard huilend aanzetten, help ik ben vies! Maar ik mag er dan niet aanzitten om het schoon te maken. Als het dan achter de rug is, is het ook gelijk weer goed en kletst ze weer vrolijk verder. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 25 mei 202525 Mei Het jubeltopic staat alweer ver bovenaan, tijd om De Klaagbank weer eens een schopje te geven. Was ik zo blij met mijn schaduwnetten van Welkoop in Je nieuwe aankopen, vandaag ga ik ze alle drie verwijderen en te koop zetten. Nadat ik ze met veel gehang en gewurg over mijn achtertuin + kas gespannen had, viel me al op dat het geen gezicht was, maar uit praktische redenering zou ik het toch maar even aanzien, ze zouden immers voor schaduw zorgen tijdens brandende zonne-uren... Bij bewolking en regen wel erg veel schaduw, zelfs in huis moet overdag de lamp aan. Doorslaggevend is dat ik niet meer de ruimte in kan kijken vanuit huis en tuin, ik zie alleen dat vreselijke gedrocht in de lucht hangen. Nu nog even verder prakkiseren over een elegante oplossing. Een ervan is het laten namaken van mijn twee - te donkere - doeken van de partytenten, maar dan van wit polyester. Wellicht binnenkort in een nieuw draadje.
Geplaatst: 25 mei 202525 Mei @Petrasmoestuin, nee, geen foto, maar het is een rechthoekig net van 3 × 4 meter, hier opgevouwen.
Geplaatst: 25 mei 202525 Mei Hoeveel procent is dat dan? Het lijkt me zo dik geweven. Mijn schaduwdoek is 55%, dat laat dus nog best wat licht door.
Geplaatst: 26 mei 202526 Mei Bij Welkoop kan ik het percentage niet vinden, ik dacht vorig jaar dat het er nog wel bij stond: 80%. Zoeken op hetzelfde merk kom ik bij Amazon uit, lijkt hetzelfde net, daar staat het wel bij. Alleen kostte het net met de afmetingen van 3 × 4 m bij Welkoop 33 euro, bij Amazon meer dan 2 × zo duur. De vraag is gesteld aan Welkoop, ben nu zelf ook benieuwd. NB de vraag is beantwoord door Welkoop; 80 - 85 %. 29 mei 202529 Mei aangepast door HuubvG zie NB
Geplaatst: 31 mei 202531 Mei Vanochtend eerst dochter naar Delft gebracht, daarna zou ik naar Boskoop naar de moestuin gaan, waar ik 1:45 uur zou hebben, voordat ik haar weer op moest halen. Maar dat is het probleem niet. Ik ging eerst langs tuincentrum Sonneveld, dat ligt zeg maar om de hoek. Wilde Salvia Mystic Spires kopen, was in de aanbieding, en dan ook nog 2 geraniums voor 99 cent, en een mooie Aechmea voor 2,99. Mooie Salvia met 3 bloemstukken. Planten op de foto zien er altijd beter uit dan in het echt. In het tuincentrum had ik ze met 1 bloemsteel gezien. Geen probleem. Ga ik naar de kassa, worden ze aangeslagen voor 5,99 per stuk! De planten van de aanbieding staan ergens anders, bij de ingang aldus de kassiere. Daar niet gezien. Andere medewerker gevraagd. Ze staan binnen. Daar ook niet gezien. Niet gekocht dus. En de geraniums heb ik ook maar teruggezet. En de Aechmea niet gekocht, vond de plant te klein. Nu maar wachten tot Van der Spek ze verkoopt. Vorig jaar gekocht met 10 bloemtakken voor dezelfde prijs als Sonneveld nu. Maar moet dan wel tot augustus wachten. Maar ik heb dus 30 minuten verspeeld met nul resultaat, en er was nog maar 1:15 uur voor de moestuin over.. Daar aangekomen is alles weer verder de grond uit geschoten. De vorige keer sat ik er was, was 7 dagen geleden. Iets met te weinig tijd. Sommige mensen hebben tijd over aan het einde van hun maandsalaris. Ik heb tijd tekort aan het einde van de maand... Maar er was nog lichte storm, met enkele dagen windkracht 4 tot even 5. Dat heb ik geweten... Nu had ik ee geen tijd voor, maar binnenkort moeten de druiven wel gesnoeid worden... die groeien nu niet meer netjes omhoog. 31 mei 202531 Mei aangepast door acpronk Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 31 mei 202531 Mei @acpronk Dat is inderdaad een probleem als je moestuin elders is. Dat zou voor mij niets zijn. Ik heb vandaag 6 uur in mijn tuin gewerkt, steeds met tussenpozen als koffie drinken, eten, naar toilet gaan, e.d. Ik weet niet hoe jullie dat doen in 1 of 2 uurtjes per dag.
Geplaatst: 1 juni 20251 Jun Mijn Viburnus helemaal gekortwiekt, zat stik onder de spinselmot ( binnen een paar dagen!!)
Geplaatst: 1 juni 20251 Jun Komt vanzelf goed, die spinselmotten. Meestal lopen kaal gegeten struiken gewoon weer opnieuw uit Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 3 juni 20253 Jun Ik weet niet welk shopseizoen er nu is, maar volgens mij heeft PostNL z'n zaakjes weer niet op orde? De laatste update is van 3 dagen geleden. Heb de verzender maar een mailtje gestuurd met de vraag of het al is opgehaald / verzonden. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 3 juni 20253 Jun Zo'n 4 weken na zaaien nog 0 teken van leven bij de boontjes, courgettes, komkommer, mais en pompoen 😞 Verder blijk ik in mn moestuinstuk nachtelijke bezoekers te hebben die sterk lijken op reëen....t stuk is echt helemaal achterin mn tuin en ligt tussen 4 huizen in. Bij de buren eten ze oa onbeschaamd t loof vd radijsjes die zij in een bak pal baast hun voordeur kweken. Die grappen al dat ze weten dat t jachtseizoen is afgelopen. Ik ga overal maar hekjes omheen bouwen denk ik....
Geplaatst: 3 juni 20253 Jun @acpronk, zelfde melding hier, pakje komt morgen in plaats van vandaag. Zelfde reactie van mij: welk shopseizoen? Misschien shopt PostNL (met een lege beurs) bij arbeidsbureaus om personeel?
Geplaatst: 3 juni 20253 Jun 31 minuten geleden, HuubvG zei: welk shopseizoen? Wat dacht je van het vakantiegeld-shoppingseizoen? Het gros van Nederland heeft een klein extra maandsalaris ontvangen zojuist. Dus dat betekent uitgeven. Triest maar waar.
Geplaatst: 3 juni 20253 Jun Ik dacht juist dat ze meer gingen sparen ivm de onzekere wereldeconomie en zo, vanwege de vele oorlogen en handelsspanningen. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 3 juni 20253 Jun Nee joh, als je je vakantiegeld hebt ontvangen dan moet je van Mediamarkt een nieuwe televisie kopen, het liefst van 4 x 4.
Geplaatst: 3 juni 20253 Jun Of op vakantie gaan. Of een 3D printer kopen en je eigen spullen printen, geen gedoe met wachten op de post.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.