Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #4

Featured Replies

Geplaatst:

Het was in Spanje @Gitta en dan even naar Nederland gaan elke keer voor controle, terwijl je 2 grote honden thuis hebt die ik dan moet uitlaten, dat gaat helaas niet. Het ging om een zware operatie.

Geplaatst:

Zo treurig. Foto’s voor en tijdens (de hittegolf): verkleurd c.q. verbrand.

IMG_7797.jpeg

IMG_7810.jpeg

IMG_7763.jpeg

IMG_7814.jpeg

IMG_1026.jpeg

IMG_7815.jpeg

Ik zal iedereen de foto’s van mezelf ‘voor’ en van ‘nu’ besparen.

aangepast door Dahli

Geplaatst:

Ach nee wat zonde! Ik zag wel een aantal zielige Hortensia's hier. Maar nu komen onze bomen wel van pas.

Geplaatst:

Wat zonde @Dahli . Ze staan hier in de voortuin op het noordoosten, dat is hun geluk denk ik. Wanneer de zon op het felste is, staat hij niet meer op de hortensia's.

Geplaatst:

Wij hoorden hier net 6 schoten aan de achtertuin. Niemand die op dit uur (22.30) aan het werk is.....

aangepast door Petrasmoestuin

Geplaatst:

Hoop dat het meevalt en het een alarmpistool en een kwajongen betreft, maar helaas is het vaker raak momenteel. Hier ook al een bluster in de gevel vanwege een "waarschuwing" in een noord afrikaans drugsconflictje. Ook al een meskunstwnaar op straat van de week, blij met een goed afgesloten poort en een moesachtertuin.

Geplaatst:

Hier zouden we eerder aan stropers denken.

Ik zag ook al van die stoere wagens met lichtbakken rondrijden.

Geplaatst:

Het is nu nog geen klaag, maar het kan wel een klaag worden.

In de avond was ik even in de schuur om wat te pakken, het was nog erg licht. Op de grond in de schuur ligt de knoflook (in kratten en papieren zakken), want het is buiten nat.

Plotseling hoorde ik een muis(je) piepen. Jong muisje geloof ik. Tussen de (olifanten)knoflook!!!

Dus heb ik de knoflook wat hoger gezet, maar de kratten met olifantenknoflook zijn te groot en moeten dus op de grond blijven staan. Nu zal het ook niet veel helpen, want muizen kunnen goed klimmen.

De klaag, althans ik hoop niet dat het een klaag wordt, hopelijk blijven de muizen van de knoflook af. En vlak achter de knoflook staan de 2 dozen met de plastic kassen van de lidl. Hopelijk gaan ze daar ook niet in nestelen...

Geplaatst:

Ja die had mijn vorige buurman ook voor zijn oogst maar soms kwamen de muizen ook over zijn plafond naar de touwen toe dus hij had ook een soort plastic kraag boven de zakken geknutseld waar de muis dan weer van af gleed richting grond

aangepast door appelvrouw

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
3 uren geleden, henkg zei:

Oh daar (In Hazerswoude Dorp) was ik een keer geweest toen ik een pakketje bij het PostNL punt moest afhalen.

Interessant voor de olifantenknoflook, want die gaaszakken van AH zijn daar niet sterk genoeg voor.

Maar het loof en de bloemstengel zit er nog aan. Ik was van plan de bloemstengel pas af te knippen als die was ingedroogd. Maar nu misschien wat eerder doen..

Geplaatst:

Dat je jam mislukt……en het toch echt niet het eerste jammetje is wat je maakt! Zucht…zonde van de abrikoosjes….😬

Geplaatst:

En dan kom je thuis en sta je tot je enkels in het water. Alles doorweekt. Álles. Alle meubels, de piano, de harp, de boeken en muziekboeken die op de grond stonden, zelfs de kat was doorweekt want die lag op de grond te slapen (denk ik) toen de stortvloed kwam. De koppeling van de vaatwasser was afgebroken. Hier gaan we nog een hele tijd last van hebben vrees ik. Nu wachten op de medewerker van de woningbouwvereniging, en dan zien we verder.

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Wat een ramp en wat vreselijk @Tanja65 !! Heel erg veel sterkte toegewenst!

Geplaatst:

😱😩oh wat een horror @Tanja65 zo vreselijk; zo veel werk.. zo onherstelbare schade…😭

Hoop dat je veel hulp krijg …

Ook van mij veel sterkte!!🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🌻🌱

Geplaatst:
3 uren geleden, Tanja65 zei:

toen de stortvloed kwam

Hé wat? Wanneer was dat, vandaag? water uit de lucht of in huis is iets losgeraakt?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Wat erg! Wat is er gebeurd! Ik heb niets gelezen van wateroverlast vandaag. Laat mij weten!

Geplaatst:
3 uren geleden, Tanja65 zei:

De koppeling van de vaatwasser was afgebroken.

Tnx mensen. Het is k. De verzekeringsagent zei al dat we voor de vloer niets zullen terugkrijgen omdat deze 10 jaar oud en dus afgeschreven was. Dan zullen ze van de rest ook wel weinig willen uitbetalen. Maar waarvoor heb je dan in hemelsnaam een inboedelverzekering??? Enfin. Dat wordt een jaar lang op beton zitten en pindakaas eten. We halen meestal het einde van de maand net. Ik zou niet weten waar we het geld voor een nieuwe vloer en de rest van de inboedel vandaan moet halen.

Geplaatst:

Heel erg veel sterkte Tanja.. waterschade is ruk.. zet alles wat kan drogen buiten morgen. Luchten zoveel als je kunt, gebruik de temperatuur nu het kan. Boeken langzaam drogen en op het beste hopen. De muziekinstrumenten zo goed als mogelijk droog maken met doeken, hopen op zo min mogelijk vervorming van het hout.

Voor de vloer.. hoop dat de verzekeraar na een tweede blik coulant is.. nogmaals veel sterkte.

Geplaatst:

Waterschade is zeker klote.

Hier na 9jaar ziet de vloer er nog gloednieuw uit. Eigenlijk wordt je door de verzekeraar zwaar genaaid als ze zeggen als zoiets dan afgeschreven is.

Heel veel sterkte.

Geplaatst:

Geen woorden voor!

Geplaatst:

Vrienden kregen in eerste instantie ook te horen dat hun vloer, die nog van de vorige bewoners was, niet werd vergoed. Later wel deels ondanks dat de vloer meer dan 10 jaar oud was.

Het is zo te lezen gevolgenschade. Valt de koppeling van de vaatwasser onder de woningbouw? Want dat zou de gevolgenschade mogelijk onder hun verzekering/risico vallen.

Geplaatst:

@loes nee, deze koppeling hadden we er zelf op gezet om een duo koppeling te hebben zodat we niet alleen de vaatwasser maar ook de tuinslang konden aansluiten. Want sinds we een nieuwe keuken hebben kan dat niet meer aan de kraan. We hebben juist een stevige koppeling gekocht om dit te voorkomen. Ik vermoed dat het er op uit zal draaien dat we de leverancier van deze koppeling aansprakelijk gaan stellen voor alles dat niet door de verzekering wordt gedekt. Het En dat is vrijwel alles, zo te zien. De koppeling is gewoon zichtbaar afgebroken.

En ja @rorror je wordt inderdaad genaaid. Kost handen vol geld, al die verzekeringen. Om dan niks te krijgen als er echt iets is. Daar ben je dan voor verzekerd.

Geplaatst:

Ik doe nooit een apparaat aan als ik niet thuis ben. Mijn man wil dat beslist niet en ik snap nu waarom. Kun je de verzekering niet aanklagen? Ook al is de vloer oud, dat heeft er niets mee te maken.

Is er aan de binnenkant van de koppeling iets gebroken of de aansluiting waar hij op zit? Als dat oud is en je draait iets erop vast, dan kan dat ook breken.

Ik wens je het allerbeste in ieder geval.

Geplaatst:

Wij hadden ook de vaatwasser niet aan. De koppeling van de slang naar de kraan is afgebroken. En dan staat in feite de kraan gewoon open en blijft het water doorstromen. De binnenkant van de koppeling was afgebroken. En hij zat er net een paar weken op. Ik denk niet dat we de verzekering kunnen aanklagen, iets met polisvoorwaarden. Maar we gaan wel het bedrijf dat de koppeling heeft geleverd aanklagen als de verzekering niet wil uitkeren.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.