Geplaatst: 1 uur geleden1 u Ff lekker klagen. Gisteren heerlijke courgettesoep gemaakt. Acht liter. Met één rode ui. Ik dacht dat gaat wel, maar helaas pindakaas, dat ging dus niet. Ik kan er echt niet meer tegen, en ik baal er zo van! Uien zijn zo ontzettend lekkerrrrrr. En in chutney of inmaken ook zo onmisbaar...Dus... op zoek naar plaatsvervangers! Het schijnt dat (knol)venkel vaak als vervanger kan. Laat manlief nou niet van knolvenkel houden 😅Wat zullen we creatieve koks worden!
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Ik maak nooit courgettesoep, hou ook niet van courgettes. Maar waarom verperst een rode ui dit eigenlijk?
Geplaatst: 44 minuten geleden44 min Omdat men niet meer tegen uien kan misschien?Veel verse kruiden zou een oplossing kunnen zijn..laurierblad mee stoven, tijm, oregano, selderij blad et . Na een tijdje mis je de ui niet meer.
Geplaatst: 41 minuten geleden41 min Zou je 1 knolvenkel proeven op 8 liter soep?Maar wat jammer, dat je niet meer tegen uien kan, het zijn echte smaakmakers...
Geplaatst: 32 minuten geleden32 min Ik denk misschien twee knolvenkels @Rookie , het is ook even uitproberen, knolvenkel is natuurlijk wat milder. Maar in inmaak en chutney recepten schijnt het prima als vervanger te werken. Dan zal manlief het wellicht ook lusten.Ik vond online ook Asafoerida (hing) - dat schijnt een soort ui/knoflool smaak toe te voegen terwijl het geen familie is. Maar eens op zoek waar dat te koop is, ik had er nog nooit van gehoord. En ja @appelvrouw, we gaan nog meer kruiden gebruiken. Dat is vooral voor mij een uitdaging, Cor is daar veel beter in dan ik.@Petrasmoestuin de ui maakt de soep juist lekker. Maar ik kan er dus niet meer zo goed tegen. Rode ui is dan nog weer scherper dan gewone, was misschien ook wat enthousiast. 32 minuten geleden32 min aangepast door Tanja65
Geplaatst: 30 minuten geleden30 min Dat asafoerida heb ik ooit in huis gehad, maar was niet te doen, dat spul meurt verschrikkelijk….en dan bedoel ik, zo verschrikkelijk dat je niet eens meer eten wil! 🤢Zou je misschien wel tegen uienpoeder kunnen?
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.