Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #4

Featured Replies

Geplaatst:

Beetje herkenbaar hier stond net een bloempot in de weg dus zet hem snel aan de kant en toen lag hij door heel de keuken

Klaag 2 mijn inbox hier op het forum zit vol en nu moet ik bij ieder bericht dat binnenkomt een ander bericht verwijderen. (Ik ben te lui om het even grondig aan te pakken)

Geplaatst:

Ik ben verdrietig. Ik sprak iemand die vergeetachtig is, maar ook weinig geld heeft. Kansarm zeg maar. Er wordt hulp gevraagd bij een psycholoog. Tot driemaal toe is die iemand vergeten de afspraak met de psycholoog na te komen. In rekening gebrachte kosten €50,00 per keer maakt €150,00. Kassa. Zo leer je het wel af vergeetachtig te zijn.

Geplaatst:
  • Auteur

Oh Spitskool, wat jammer van je mooie potje groentepoeder!

Zucht... geweldig maisjaar, prachtige planten, geen slakkenvraat en hele mooie kolven. Joepie, dat zou smullen worden... dacht ik.

Maar helaas... een buurman dacht het zichzelf dit jaar gemakkelijk te maken met een jaartje monocultuur en heeft alleen mais gezet. Wel twee soorten dat was duidelijk. De meerderheid bleef net wat korter dan de rest.

Hij aan het oogsten en ook blij, ik kreeg maar liefst 5 kolven van hem en was eerst ook wel blij. Ze zagen er wel wat gedeukt uit en ik had gelijk al wat bange vermoedens... Want suikermais ziet er toch echt lekker bol uit...

Dus... kolven gekookt en BAH... Niet te vreten. Dit was duidelijk geen suikermais maar een soort voedermais. Ojee, en daar had de buurman wel heel veel van, die was vast niet blij.

Maar ik vreesde ook voor mijn mais... dus wat kolven geoogst en helaas... bah... 1 kolf was goed maar verder nog geen zoete tegengekomen.

Zoals ook in de topics hier die daarover gaan wordt gezegd wordt het een soort kruising tussen de twee. Dus het ziet er wel uit als suikermais, met bolle korrels ipv gedeukte, maar heeft behoorlijk veel zetmeel en is dus niet lekker om zo te eten.

Boehoeee... Nou moet ik verdorie gewoon mais in de winkel gaan kopen.

ps: er zat ook een heel raar kolfje bij, hier groeiden aan de binnenkant uit de kolf nieuwe bloeipluimen in plaats van dat er zich korrels vormden... weird...

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Ken je dat verhaal van het meisje uit het Jubeltopic?

Nou die staat nu nog te wachten op een tuin. Ze zijn nooit op komen dagen

You can bury a lot of troubles by digging in the dirt

Geplaatst:

Spullen naar de tuin gebracht met de aanhangwagen.

Rijden we achteruit heeft er iemand het glas van zijn kas op de pad liggen net met een band van de aanhanger geraakt alle hoeken natuurlijk stuk.

Wat moet ik daar nu mee?

Het was per ongeluk maar wel onze schuld maar aan de andere kant wie legt er nu glas op de pad waarom niet op hun eigen stukje grond?

Geplaatst:

Lijkt me een gevalletje WA verzekering.

Geplaatst:

glas op het ( openbare ? ) pad leggen is natuurlijk uiterst dom. en dan ook nog eens plat. Dat is vragen om moeilijkheden. Ik vind het niet jouw schuld.

Geplaatst:

Het glas lag inderdaad plat op de paden van het terrein van de vereniging waarvan bekend is dat er met een auto word gereden.

Tevens was het geen nieuw glas. En ik weet eigenlijk wel zeker dat er al enkele stuk waren. Maar bewijs dat maar eens!

De eigenaar zegt echter het is gewolkt glas kost 8 euro per stuk om te vervangen en ook al lag het op de pad het is toch het terrein van de vereniging.

Dus ik ga maar eens navraag doen bij de verzekering.

Geplaatst:

Lekker slim in ieder geval... Wie legt dat nu daar

Geplaatst:
  • Auteur

Vooral ook even navraag doen bij de vereniging wat de regels zijn over het plaatsen van zaken op het rijpad.

Geplaatst:

Is dat niet voor eigen risico?...hij had het toch aan de kant moeten leggen...

Ik bedoel, het is vragen om moeilijkheden om glas op een openbaar pad (plat) neer te leggen..als ik bezig was geweest met mijn kas en dus het glas dan had ik het daar noooooit neergezet. Vooral omdat ik weet hoe duur glas is. Je bent dan voorzichtig met elk stukje glas lijkt mij..

Vind het vreemd..maar wie ben ik

Geplaatst:

Sorry maar een behoorlijk domme aktie zou je denken. En best brutaal om jou er voor op te laten draaien.

Ik zou de vereniging vragen met die man/vrouw te praten?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

nou ik heb contact gehad met mijn verzekering maar die doet niets omdat het niet mijn auto was en ik ook niet reed.

dus berichtje gestuurd naar de bestuurder en eigenaar van de auto die zij laat haar maar met mij contact opnemen.

Vandaag te horen gekregen dat ze dat dus ook had gedaan en de auto eigenaar heeft tegen haar gezegd dat als er schade aan zijn auto was geweest zij daarvoor mocht opdraaien want wie legt er nu glas op de pad.

Verder heb ik van beide niets meer vernomen maar voel me we een beetje bezwaard zit er tussenin. En ik ben benieuwd wat er gebeurd als ik haar tegenkom op de tuin? Of op de jaarvergadering.

Het glas ligt er trouwens nog steeds ze heeft er nu alleen een stuk hout langs gelegd zodat het beter zichtbaar is

Geplaatst:

Aiiii. Dat soort mensen doen mijn nekharen overeind staan hoor Angela. Dom doen, geld willen zien, en dan de situatie niet eens netjes herstellen met dat glas, maar lekker lui wat hout erbij leggen. Brrrrr. Lief dat je je zo bezwaard voelt, maar ik geloof echt niet dat dat nodig is. Zeker niet tov zo'n broddelaarster.

Hier een ander klaagje. Ik had in een impuls 145 wilde tulpenbolletjes gekocht. A la dit:

wilde-tulpen50981542620518.jpg

Wij hebben nl een bloemenweide, waar onder meer orchideeën welig tieren. Leek me zo leuk om daar in het voorjaar ook wat moois te hebben. Dus 145 gaatjes gemaakt, en bolletjes erin gestopt. Kijk ik vanochtend, zie ik allemaal gaatjes in het gras. Duurde even voor ik het patroon van de door mij in de grond gestopte bolletjes herkende. Ik vermoed muizen? De stinkerds!

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:
  • Auteur

Ojee, das wel heel sneu werk. Heb dit jaar maar geen bollen gekocht want afgelopen winter zijn ook uit mijn tuin 1 voor 1 de bollen opgegraven en verorberd.

En ik ging nog wel mijn buurvrouw met de groene vingers aftroeven. Zij heeft dit jaar de bollen met gaas afgedekt. Maar dat is voor 145 stuks natuurlijk niet te doen.

Geplaatst:

Dat is jammer Charly zag er mooi uit.

Vandaag nog even een berichtje gekregen over het glas ze wil 250 euro

Geplaatst:

dubbelglas met een gouden randje zeker?

is het een idee om het het bestuur van de vereniging om de tafel te gaan. (Ik ga er van uit dat het gebeurde op het volkstuinencomplex)

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:
  • Auteur

Angela, je bent wel goed maar zeker niet gek. Niet op ingaan. Jou treft geen blaam. Moet het rare mens dat glas maar niet op de rijbaan leggen.

Eigenlijk moet jij gevarengeld aan haar vragen, je had lekke band kunnen krijgen hierdoor.

Contact opnemen met bestuur over deze kwestie voordat het uit de hand loopt. Het is beter dat jij als eerste van je laat horen.

En belachelijk dat ze het glas nog steeds heeft liggen (maak daar vooral ook ff foto van).

Wacht ze totdat er nog iemand overheen rijdt zodat ze weer geld kan vragen? Lekkere bijverdienste...

Geplaatst:

Nou zij heeft al contact opgenomen met het bestuur en ook al vinden ze wel dat het niet slim was van haar om het daar neer te leggen, zijn ze wel van mening dat het geen probleem zou moeten zijn voor mij om contact op te nemen met de verzekering want dan kost het niemand geld en is het probleem opgelost.

En ze zeiden dat glas duur is.

Ik geloof eerlijk gezegd dat die hele kas nog geen 250 heeft gekost. Het is nu niet bepaald een nieuwe.

Foto heb ik al gemaakt Erny.

Ik heb geen zin in dit soort gez...

Geplaatst:

Hmmmmmm bijverdienste he?....brengt mij op een ideee...

Tja moet toch wat.. ...ik had niet genoeg hele ramen voor mijn kas en was 200 euro’s kwijt.....aan nieuwe...

Omdat ik weet dat glas zo duur is ben ik er zuinig op en leg het niet op een plek waar iemand op kan stappen of erger iemand over heen kan rijden...blijf het een vreemde actie vinden. Was er niet genoeg plek op haar tuin om het neer te leggen?...

Lekker dan zo een bestuur.....”zo kost het niemand geld” op welke planeet leven die?

Geplaatst:

Ik heb binnenkort een nieuw schuurtje nodig. Kan iemand tegen me oude een zetje geven?

#zokostdatniemandgeld

Geplaatst:
  • Auteur

Ja dat is inderdaad een # waard...

Echt wat een slappe hap dat bestuur. Het gaat toch om dat zij die zooi daar niet neer had moeten leggen. Of op z'n minst met gevarendriehoeken aan beide zijden.

Laat ze daar eerst een standpunt in nemen en daarna kijken of er bij de betrokkenen goodwill is om bij verzekeringdingen te kijken. En hoe zit het met haar eigen verzekering????

Jammer dat het bij jullie niet zo werkt als bij ons: alles wat buiten de heg op het pad staat is beschikbaar voor een ieder die langskomt. Heb al heel wat handig spul aan het pad gevonden.

Geplaatst:

De persoon die dus tegen het glas aan heeft gezeten weigert nu de verzekering te bellen want hij schijnt een eigen risico te hebben van 150 euro.

Dus nu weet ik niet wat er gaat gebeuren iedere keer als de telefoon gaan denk ik meteen dat is ze weer

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.