Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #4

Featured Replies

Geplaatst:
Op 14-8-2020 om 17:41, Mellie zei:

@Loes
Is ook allemaal na te gaan en klopt voor geen meter. Dat is het ergerlijke aan de situatie. Chauffeur is verkeerd gereden en was 1 straat verderop. Alleen dat straatje mag kan geen oplegger inrijden. Hij zat muurvast en moest eruit geholpen worden.
Adres staat op elke offerte en correspondentie goed. We weten waar we wonen emoji57.png

Regels omtrent betaling zijn aanbetaling vooraf en dan wordt het besteld. De bezorgkosten contant. Restbedrag op het rekeningnummer voordat de chauffeur vertrekt. Restbedrag was niet gepind, alleen bezorgkosten. Chauffeur eiste toen alles want dat moest uit het niets, PLUS €50 want a) we hadden verkeerde adres opgegeven en b) we hadden alleen bezorgkosten contant.
Heel apart allemaal....

Heel vreemd en extra vreemd omdat het allemaal simpel te controleren is.

Dat plotseling contant moeten bijbetalen riekt naar zwart bijverdienen. Het bedrijf doet er vrolijk aan mee door hem het hand boven het hoofd te houden. Niet best. 

Geplaatst:
  • Auteur

Klaag: de courgettes groeien veels te hard!!! Ze zijn of piepklein óf alweer te groot. Er tussenin oogsten, perfecte grootte, lijkt niet mogelijk gezien de enorme groeikracht. Denk dat als je er een tijdje bij staat te kijken je ze kan zíen groeien. :mrgreen:

Dus dat wordt courgetteomelet met courgettebrood voor t ontbijt, courgettepannekoekjes/beignets etc als lunch, courgettepasta (ff naar de action voor zo'n spiraalding) als avondeten en... courgettecake en courgette chips voor de snack? Pffffff... das wel een overdosis. :lol:

Geplaatst:

Ha, leuke klaag, @Erny. Tot een paar dagen geleden konden wij hier met z'n tweeën de courgettes (3 planten) nog aan, maar het begint nu ook lastig te worden. Je kunt ze horen groeien! Bij twijfel: oogsten, ik oogst ze liever te klein dan te groot. Vaak gaan ze 's avonds door een gerecht. Weggeven is ook altijd een optie. De jonge gele exemplaren die wij hebben doen het goed als relatiegeschenk. 😆

Je vergeet trouwens de Courgette Ommelette! 

Geplaatst:
Heel vreemd en extra vreemd omdat het allemaal simpel te controleren is.

Dat plotseling contant moeten bijbetalen riekt naar zwart bijverdienen. Het bedrijf doet er vrolijk aan mee door hem het hand boven het hoofd te houden. Niet best. 

Ik lees alleen maar lovende recensies verder. Zal wel een zwarte dag geweest zijn bij ze. Wij bestellen de rest van de kozijnen in elk geval ergens anders.
Geplaatst:
  • Auteur
22 uren geleden, Erny zei:

Dus dat wordt courgetteomelet...

@Arja  :mrgreen: Daar begon ik mee.

En alle buren hebben nu gele courgettes te eten. ;)

Klaag: Wil ik zo'n spiraalsnijder bestellen... (om beter door de courgettes heen te komen) blijkt dat een erg populair artikel te zijn wegens de koolhydraatarm-etenhype. :lol:

Wilde namelijk een electrische (handmatige leken erg onhandig) en die bleken op verschillende plekken niet meer verkrijgbaar, en die Domo bij Bol was ook opeens op. Wehkamp had al helemaal niets meer (what else is new, bij kledingshoppen ook zeer frustrerend gebeuren) maar via de Blokker toch nog wat kunnen bestellen. Helaas wel met 5 dagen leveringstijd... grrrr. Vervelende dieetgebeuren toch ook. ;)

Klaag 2: is het eindelijk niet meer zo putjebenauwd maar ben ik nu thuis oogst aan het verwerken in plaats van eindelijk op de tuin bezig te kunnen gaan. Echt totaal verkeerde timing dit jaar. Vreselijk. :roll: Zal je zien dat het morgen weer niet te doen is.

Geplaatst:
  • Auteur

Tja, en daar komt het vervolg.

Want trrringggg opeens stond de bezorger met de spiraalsnijder voor de deur. Dat was opeens heel snel gegaan want had net net een mail gekregen dat het pakje in Belgie was aangeboden bij de bezorgservice.

Dus... dat was niet iets om te klagen.

Wat dan wel?

Pakje open, alles enorm goed ingepakt, echt álles was ingepakt, dus het duurde even voordat het apparaat geassembleerd in zn blootje stond en te bewonderen was. Heel leuk ding, zag er goed uit.

Nog steeds niets om over te klagen dus.

En toen... testen... courgette gehaald... stekker in stopcontact... A/U knop AAN gezet en.... ..... ....

hmmm nix....

Oh...

Gebruiksaanwijzing erbij, kijken of ik alles op goede volgorde in elkaar gezet had etc.

Ja, dat had ik.

Alleen las ik dat het apparaat UIT moest staan, je dan een courgette in de opening moest steken en hem dan pas AAN moest zetten. Oh, dat was het dan zeker....

Hopla, courgette er weer in en AAN.... ..... ..... ...... nix.... doet nix... grrrrr.... hij doet nix... grrrrr hij doet het dus gewoon niet.

En dat is wel om te klagen. Verdorie zeg. Testen ze die shit niet voordat ze het verkopen?

Dus... DOMO gebeld, waar ie vandaan komt: Alleen bleken de burelen in Belgie om 17.00 uur al verlaten te zijn en moest ik maandag maar weer bellen. Heb een voicemail achtergelaten dat ik niet blij was en dat ze maar snel een ander werkend exemplaar moesten opsturen.

Ondertussen geirriteerd geprobeerd alles weer in te pakken en in hetzelfde doosje te krijgen. Het past niet meer... Gelukkig heb ik nog andere doos want een andere bestelling kwam in veel te grote doos. Die gaan we dan maar gebruiken voor het terugsturen.

Toen de instructies in de bestellingsbevestingsmail van de Blokker (via hun site besteld) opgevolgd. Er werd mij beloofd dat als ik op de link klikte ik op de blokkersite op de pagina van Domo zou komen alwaar de instructies voor retournering e.d. zouden staan.

KLIK.... Pagina bestaat niet...  ehhhh....

Blokker gebeld..... na 14 minuten in de wacht!!!! Dame aan de lijn.

Die draaide nogal om de hete brij heen. Alle klachten moeten naar de Domo, niet naar hun, zij kunnen er nix mee etc etc.

Ja, maar jullie link naar de instructies op JULLIE site werkt niet.

Smoesjes over dat het een algemene mail is etc en of ik al op de site van Domo had gekeken.

Gedaan... en vervolgens vraag ik haar waar dan de retourinstructies staan. Ja dat wist ze niet want het was niet hun site.

Ja, lekker zeg.

Waarom werkt het dan niet Blokkermeisje? Na nog wat smoesjes eindelijk het eerlijke antwoord dat er iets mis was en dat er niemand was die het nu kon oplossen. He he... en dan de hele tijd maar doen alsof ik gek was. jaja... Dus heb haar maar aangeraden om dan gelijk aan de klanten toe te geven dat er bij hun iets niet naar behoren werkte ipv eerst met uitvluchten aan te komen.

En nu dan?

Ja, nu is het dus weekend. Ik ga straks weer voor een aantal dagen naar de tuin. Kan ik daarna pas gaan bellen met de Domo, kunnen ze daarna pas een nieuwe opsturen, als ze al niet willen dat ik eerst de andere opstuur? En dus duurt het vast nog wel tot volgende week voordat er courgettes door de spirelli gedraaid kunnen worden.

Grrrrrrrrrrr en ik vond die 5 dagen al lang om te wachten. :lol:

Heb het trouwens best vaak, electrische apparaten die ik koop en het dan niet doen. Pfffff. Same old, same old.

aangepast door Erny

Geplaatst:

Sta ik om kwart voor 2 in de rij voor peren bomen. Ben ik bijna aan de beurt, zijn de bomen om 14:02 op... 

Morgen nog een poging.. 

Geplaatst:

Hier gingen de perenbomen ook heel hard, lees ik. Er werd al vrij vroeg gesmeekt om niet meer te komen. Mijn hoop is gevestigd op de oogst van de perenboom in het zwembadbosje hier vlakbij. Hij is dus van niemand of van de gemeente of  van het zwembad. 

Geplaatst:

Ik heb er best veel!

Als er iemand in de buurt van Voorhout is, mag je gerust komen halen.

Pb maar.

Ze staan nu met t kontje in de sloot. Dus morgen ophalen is geen probleem.

Hier ook maar even de update toevoegen: heb er nog 7 te geef

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:
  • Auteur

En de pech houdt niet op... Sta ik vandaag klaar naar mn huisje te fietsen om voor de komende dagen flink aan de bak te gaan op de wegens te grote hitte zwaar verwaarloosde moestuin... Eerst nog ff boodschappen doen... Doet mijn electriekie het niet meer.... :roll::lol:

Hele planning naar de maan...

Etc etc...

Dus ben ik nog steeds thuis en niet op de tuin. Buurvrouwen naar de tuin gestuurd met oogstopdrachten. ;)

Ondertussen doordat ik m weer aan de lader heb gezet is er blijkbaar nu wel weer contact tussen console en accu/aandrijving dus opeens doet ie het wel weer. Lekker betrouwbaar. :shifty:

Geplaatst:
Op 22-8-2020 om 14:20, Erny zei:

Heb het trouwens best vaak, electrische apparaten die ik koop en het dan niet doen. Pfffff. Same old, same old.

Ik ook en koop daarom liever of lokaal of bij een betrouwbare/goed bereikbare webshop.
Blokker zelf is betrouwbaar maar die externe verkopers helaas niet altijd. Mocht je daar iets van zien check dan ook altijd of ze een eigen site hebben om de betrouwbaarheid te checken en vaak is het daar ook nog eens goedkoper.
Die externe verkopers van Bol.com precies hetzelfde, afgelopen kerst wat dingen besteld omdat we het nergens konden vinden en bleek allemaal chinaspul te zijn en dan kan je dus fluiten naar je garantie. 

We hebben de afgelopen weken weer de beruchte 3 dingen op een rij kapot. broodrooster stuk,frituurpan die na het bakken van de patat ineens de geest geeft en als derde de laptop die vlak voor het verlopen van de garantie kuren kreeg. iK dacht alleen dat de laptop ouder was dus te laat gemeld maar er wordt nu nagevraagd of ze alsnog iets met de gratantiemelding kunnen.  

Geplaatst:
  • Auteur

@Loes  Nou das bij jou dan ook wel raak. Vervelend hoor.

En mijn electrische apparatenpech gebeurt ook bij het ouderwets in de winkel winkelen want vroeger was er geen internet en toen had ik het ook. ;)

Maar mij Spiralizersoap gaat verder: Heb gebeld met de burelen in Belgie en kreeg aardige dame aan de lijn. Probleem uitgelegd. Was duidelijk niet de eerste die daarover belde want ze had de oplossing voorhanden. Oftewel... één van de onderdelen moest extra hard worden aangedraaid tot je een klik hoorde. Dat stond niet in de gebruiksaanwijzing en het voelde alsof hij goed vast zat. Dus vervolgens deed hij het wel. En lekker snel ook. Hoezee.

Heb haar aangeraden om bij volgende verzendingen van het apparaat er een extra briefje in te doen met deze instructies omdat het veel frustratie en tijd scheelt. :cool:

Fietsvervolg:

Leverancier gebeld, die had bij vorig x bellen ook al verteld dat zij geen vertrouwen meer hadden in dit model fiets en bijbehorende accu. Vooral de laatste was het probleem.

En nu dus ook weer. Revisatie e.d. heeft geen zin. De koek is op... Einde verhaal. Elke km die ie nog fietst is een km meegenomen. Dus hopelijk houdt ie het nog een week of 2 vol totdat: ik de fiets van mijn moeder heb kunnen ophalen in Leek.

Deze gloednieuwe electrische fiets staat ook alweer een jaar of 3 bij haar in de fietsenschuur want door lichamelijke klachten komt ze er niet meer op. Gaat ook niet meer gebeuren waarschijnlijk dus: deze fiets is nu voor mij. Eigenlijk hetzelfde verhaal als met de fiets die ik nu heb want die was van mijn wijlen vader en stond ook 3 jaar stil.

Dus eerst naar de fietsenwinkel ermee waar ie vandaan komt en dan een ander keer ermee naar huis fietsen.

Hopelijk houdt de Pa fiets het vol totdat de Ma fiets hier ter plekke is.

Geplaatst:

Jeetje Erny wat een avontuur! Fijn dat je spiralensnijder toch werkt. Alleen de weg erna had best wat minder hobbelig gekund.
Succes met de fietsen ook!

Geplaatst:

Nou dan mag je best even klagen hoor.. wat een tijd ben je dan kwijt met zoiets terwijl je gewoon lekker aan de slag wilt met je nieuwe apparaat! 

Hier ook even een klaag hoor.. Toen ik uit werk de oprit op kwam rijden dacht ik al wat zie ik weinig rozige (frost nip) dahlias staan),  ga ik na het eten even kijken.. zijn twee hele mooie grote planten omgewaaid? Stengel afgebroken net boven de grond. Die liggen nu in de groene container.

Geplaatst:

Goh, zegt meneer. Wat zitten er weinig lampionnetjes aan die plant . (= physalis)

Ik heb net ontdekt waarom. Er stond een mandje onrijpe peren na te rijpen in de kas.

Een uurtje geleden was er nog niets aan de hand. Zonet ga ik kijken en verplaats e.e.a., en jawel hoor.

The mice are back.

Niet alleen hebben ze een peer aangevreten, maar ook onder cover van bubbelfolie de psysalisplant beroofd, en als toppunt,

een bakje met mest gebruikt als wc.

De messen zijn  weer geslepen.😈

4D9F0B59-9347-4538-9E5D-AA1012EA05D3.thumb.jpeg.94223c66f1603c171675f4bfd13aebf7.jpeg

5B48D7C3-E918-4242-8711-53E61CFBE98D.thumb.jpeg.509f5efd23b7694f22319c163ce217ab.jpeg

288D8FAD-3133-433D-B316-0F240168A13E.thumb.jpeg.68059447f83aeeb7eb4d831b4c9cb33b.jpeg

aangepast door Amrutten

Geplaatst:

Dat laatste vind ik dan wel weer netjes van ze :D
Maar voor t overige zit ik op dezelfde golflengte. Zowel de winterpenen als de (weinige) aardappelen zijn aangevroten. Met eenzelfde tandjespatroon als dat op jouw peer. Zucht. Ja. Het is weer tijd!

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Yep hier ook. Lie vangt op het ogenblik iedere dag een muis op het aanrecht! Dat is toch hemel schreiend ligt er weer een muis in zijn eigen plas bloed tussen mijn afwas. Niet te doen en we gaan gelukkig wat alternatieven uitproberen, 2 ultrasone verjagers besteld.

Kleine klacht, vanmiddag 4! kilo tomaten met wat paprika peper en ui x geroosterd in de oven en daarna door de passevite gehaald. Toen ingekookt met honing en azijn en Zep.

Roeren roeren voor ruim een uur, anderhalf zelfs. En dan heb ik maar 5 kleine potjes tomaten ketchup dáárvan..ik had nog wel 10 potten in een pan water uitgekookt 😟.

( lekker is het wel)

aangepast door appelvrouw

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

kun je weer verdunnen tot 4 liter toch? 😁

wat is Zep? P&Z?

hier t/m enkels in de modder gestaan, kon niet veel doen op de tuin, heb nu wel een opgeruimde kas en eindelijk echte stekkers aan de zonnepaneeltjes

en kreeg op mijn kop van de tuinpolitie wegens overstekend grasrandje op gemeenschappelijk pad, grrrr, heb het opgemeten: was 4,8 cm

Geplaatst:

Ja wel verdunnen kan maar het is ketchup, géén tomatenpuree. Voor bij de frietjes van Lie.

P&Z inderdaad, is Zep niet goed?

Geplaatst:

Klaag: ik stond klaar om naar een vriendin te gaan en wilde nog even een bakje groenteafval uit de keuken bij de compost kiepen. Komt er bij het openen van de compostmolen een flats hele vieze vloeibare troep over me heen. 🤢 Getver. Vieze kleren onder de kraan, mezelf afsoppen, schone kleren aan en met vertraging op pad. 

Geplaatst:

@appelvrouw is dat wel een goed idee?  Je kat hoort dat ultrasoon geluid ook en dat is een beetje een marteling.

aangepast door redzebra

Geplaatst:

Geen kat hier RZ, had ik een kat dan waren de muizen ook geen probleem

Geplaatst:

Even klagen, maar uiteindelijk kan ik toch jubelen!

Had van een partij een factuur gekregen die onterecht was.
Daarna Herinnering, tweede herinnering, aanmaling, tweede aanmaling, zelfs een laatste aanmaling, met dreiging van deurwaarde etc. Eind deze week was de uiterste datum.
Natuurlijk, elke keer als ik de rekening weer binnen kreeg bezwaar gemaakt. Keer op keer krijg ik antwoord dat deze toch echt betaald moest worden. Uiteindelijk ga je brieven per post versturen tegelijkertijd met email. Meerdere brieven, het stapeltje papier werk groeid. En toch weiger ik te betalen. Het ging om een factuur van rond de 50/60euro. Daar zouden dan volgende week, deurwaarde kosten voor bij komen etc.
De dag voordat ik de betaling voldaan moest hebben, kreeg ik een email van ze dat ze de rekening laten vervallen. Geen reden gegeven waarom. Maar ze blijven het gewoon proberen, tot de aller laatste dag. Hoeveel mensen zouden uit stress en spanning, of onwettendheid zo'n rekening betaald hebben.

Nu lekker jubelen!

Maar ow, wat heb ik mij de afgelopen maanden lopen ergeren er aan. Je gaat dan zelfs afwegingen maken, om hem toch maar te betalen, om niet in die stress er van te zitten. Want zeg nou zelf, maanden lopen ergeren voor 50 of 60euro, is dat het waard?
De meeste in mijn omgeving zeiden, betaal de rekening gewoon, dan ben je er vanaf voordat het uit de klauwe loopt.

In iedergeval, ben ik blij dat ik voet bij stuk heb gehouden. Want na die maanden voelt dit wel als een overwinning. En alle mensen die tegen mij zeiden betaal hem gewoon. Vraag ik mij nu wel bij af, hoe vaak die mensen een onterechte rekening gewoon betaald hebben?

Jullie hebben vast ook wel eens zo'n ervaring gehad?

Geplaatst:

ja 1: factuur van autobroker wegens autohuur die mislukt was; had gelukkig betaald via creditcard en die boekten alles terug, daarna begon de broker te zeuren

heb de kapotte grammofoonplaattruuk gedaan, telkens reageren met hetzelfde argument, keer of 5 en toen was het klaar

ja2: maar dan andersom, kreeg nog geld van een persoon, heeft 4 maanden geduurd

Geplaatst:

Bleeeh, mijn eenden eten mijn rabarber op😩 zie foto en meteen hoe ontzettend weinig de yakon gegroeid is dit jaar...

E7CDFD50-C82C-472F-A0F3-1532C9153D19.thumb.jpeg.60fe423c658496408f300e157111baad.jpeg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.