Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #4

Featured Replies

Geplaatst:

Het systeem heeft toch gewerkt (na een week).   Mijn dahlia’s uit Zeeland zijn afgeleverd.

Geplaatst:

de RobO is boos! krant kopt vandaag ’Jeugd-ggz aantrekkelijk voor investeerders’

aangepast door RobO

Geplaatst:

Jee, men gaat wel ver dan. Zorg moet niet geprivatiseerd worden, laat staan als interessant investeringsdoel gezien worden. De zorg is al deels geprivatiseerd en dat komt de kwaliteit niet ten goede.

Geplaatst:

ja, en wat denk je? de licht gevallen hebben keuze te over, de zware gevallen vinden geen plek

Geplaatst:

Ook hier is de ergernis over die zogenaamde onzichtbare hand zo langzamerhand chronisch over het kookpunt. Marktwerking, grrr

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik ervaar onaangekondigde, onverklaarde censuur op het moestuinforum. Iedere keer als ik een post heb geconstrueerd de afgelopen zoveel dagen mag deze niet gepost worden. Zelfs PM's gelden daarbij als een post.

Nou goed dan, ik kom voortaan wel alleen halen, niks meer brengen.

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Geplaatst:

vandaag niks kunnen doen totnutoe, oppasje en opladen

(dzz: 1x per maand loop ik de op te laden spullen na:

2 boormachines

1 heggeschaar

1 led werklamp

2 tandenborstels

2 e-readers

1 oude telefoon

1 nieuwe telefoon

1 weegschaalbatterij

1 reserveaccu voor in de kas

1 reserve  laptopaccu

3 camera's

1 wildcamera

2 flitsers

pffff)

Geplaatst:

Dat scheelt toch een hoop kabels man, makkelijk toch dat oplaadbare spul. En wel aanmerken welke oplader bij welk apparaat hoort, daar zijn handige labels voor te koop. :lol:

Over opladen gesproken: vanmorgen autoaccu leeg, lampen weer eens laten branden vannacht. Kickstarter lag al klaar in de auto, want als je ergens een middagje op visite bent en de lampen aan laat, mensen moet vragen om hulp met startkabels en de kickstarter ligt thuis, heb je er ook niet veel aan. Nadien ligt de kickstarter in de auto.

Maar kickstarter was ook niet meer op volle kracht, moet deze eigenlijk om de paar weken aan de oplader doen, maar lag al weken in de auto. Lage temperatuur zal ook wel niet best geweest zijn. Auto wil niet starten.

Dus kickstarter naar binnen aan de oplader en erop uit op de fiets. Had ik geen zin in want het was slecht weer en het regende ook nog.

Moest nog op twee adressen zijn ook, waarvan één met planten die in de fietstas moesten. Bij thuiskomst alle boodschappen onder de potgrond, enkele bladen van de planten afgerukt door de vieze wind.

April doet wat ik niet wil! :mad:

Geplaatst:

@Jorieke123Ik krijg dan foutmeldingen dat zo snel achtereen postten niet is toegestaan wacht en vul dan in 2220 tot 16000 seconden. ZO snel en veel post ik dan niet en het wordt gerekend over alle berichten, dus als je in 3 topics een antwoord wil posten is dat onmogelijk en mag je zelfs gen PM meer versturen.

Ik zal een screendump maken zodra het gebeurd.

Home of the Turbo.

Geplaatst:
Op 7-4-2021 om 09:12, RobO zei:

vandaag niks kunnen doen totnutoe, oppasje en opladen

(dzz: 1x per maand loop ik de op te laden spullen na:

2 boormachines

1 heggeschaar

1 led werklamp

2 tandenborstels

2 e-readers

1 oude telefoon

1 nieuwe telefoon

1 weegschaalbatterij

1 reserveaccu voor in de kas

1 reserve  laptopaccu

3 camera's

1 wildcamera

2 flitsers

pffff)

Rob, 

2 boormachines Ik neem aan losse accu's dus uit apparaten, 30-70 procent liefst op de lagere spanning//percentage opladen en dan dan donker en koel opbergen

1 heggeschaar zie boven

1 led werklamp, afhankelijk van eenmalig gebruik (zoals AA monocellen), grotere is mnimh. ook zoals boven. Bij Lithium mag je ze zelfs koud rond 7 graden zou betse zijn opslaan.

2 tandenborstels, tja hier moet je gaan wrikken en breken en dan nimh batterijtje desolderen en nieuwe erin zetten en vast solderen. Ik koop altijd de 15-25 euro Oral B's en dan is het niet de moeite waard. Tegen die tijd is de gebruikstijd zo laag dat ikk al een nieuwe aanbieding heb gebruikt en al twee borstels heb staan om aan gebruikstijd te komen.

Ik heb nog geen klachten over die groene 100% Peak Power batterijen (dochtermerk van GP), die de Action verkoopt, als alternatief voor eneloop (IKEA verkoopt die Japanse batterijen onder eigen merk veek goedkoper dan Panasonic, maar ik kom nooit bij IKEA

Home of the Turbo.

Geplaatst:

Hmm ik denk met langer bericht en citaat trigger ik misschien melding, maar nee;-)

En dus ook niet met snelle reactie.  Waar de meldingen over spraken.

aangepast door donaldk

Home of the Turbo.

Geplaatst:

@donaldk
Dat probleem is er al eens eerder geweest : 

Was ineens weer over en de oorzaak is toen niet gevonden dus ik heb geen idee wat je ertegen kan doen. 

Geplaatst:

Is iets onverklaarbaarst in systeem @donaldk , zie bericht loes. Even opnieuw inloggen helpt misschien. Ik kan het helaas niet verhelpen en softwarebedrijf kent het probleem niet.

Geplaatst:

Misschien als je een langzame verbinding hebt, en drukt een paar x achter elkaar op reactie toevoegen, dat die dan blokeert?

Geplaatst:

@rorror, dacht ook zoiets, niet een perse langzame verbinding maar veel packet loss  en opnieuw handshake waarbij dit elke keer telt als nieuwe reactie.

Geplaatst:

Ja ik zoek wel eens wat op en dan staat bericht half af in het venstertje en schakel ik terug naar moestuinforum tabblad en is venster leeg, moet ie herstellen. Als dat twee keer gebeurd,raakt de Software misschien in de war.

Hier valt packet loss op wifi nog wel mee, maar boven is er niet veel van de 2.4 Ghz WiFi over. Was eerst hogere linespeeds 144/72 vs. 68/68 beneden, maar met maar 10Mbit/s minder op speedtest.nt,maar na een updat van W10 was het opeens 1Mbit/s en intermittent. Ik heb Lenovo tool gerunt, alle drivers correct. Later zelfs de hele wifi verbinding door windows laten herstellen. Hielp iets, maar nog steeds instabiel en niet snel. Dat onding PON terminal van Huawei, staat bekend om slechte wifi en na tijdje hele maal onderuitgaaand,dus ik ga daar eerder van uit.

Maar irrelevant,want boven heb ik geen login voor forum bij de hand,dus gebruik het forum alleen op de laptop beneden.

Ik heb weinig tijd gehad om te forummen de afgelopen dagen, maar ik heb het zelf niet meer gehad. Bij mij bleef het de hele tijd, zoals gezegd zelfs een PM sturen kon niet meer vanwege de herhaalde pauzemelding, dus Loes had toen geluk;-).

Okay even Jonkheer van Tets topic zoeken waarin kan vragen of de struik op de wind kan staan.

Home of the Turbo.

Geplaatst:

packet loss is vaak niet lokaal maar hangt af van je provider of waar de site gehost is.  Je data gaat via verschillende wegen, er bestaan  tooltjes  voor om je packets  te tracken en te zien waar het mis gaat. Dus het is een rand fenomeen en moeilijk om te verhelpen door het software bedrijf te nzij  ze de voorwaarden iets minder streng zetten. Als je gamed ga je daarnaast ook kijken naar de delay's  die wil je  over de verschillende nodes liefst onder de max 100ms houden.  Maar in jouw geval @donaldk zou ik een ubiquiti access point zetten

aangepast door redzebra

Geplaatst:
12 uren geleden, redzebra zei:

Je data gaat via verschillende wegen, er bestaan  tooltjes  voor om je packets  te tracken en te zien waar het mis gaat

Was dat maar zo makkelijk

(Hier al jaren storingen waarbij er tot 90% packet loss optreed. De tooltjes laten problemen zien maar het is nog altijd niet achterhaalt waar het precies mis gaat )
Met dit nieuwe forum gelukkig geen problemen meer. Bij het oude heb ik een tijd geen foto's kunnen zien.

aangepast door loes

Geplaatst:

Ik heb heel wat wifi netwerken aangelegd toen ik destijds nog bij een ICT bedrijf werkte. 

Meeste wifi storingen thuis onstaan door gebruik van 'verkeerde' channels. Channel 1,6,11 gebruiken, de rest achter wege laten. Als jij op 6 uitzend en je directe buren ook, druk je elkaars singaal weg, net als radio piraten doen. Staat je chanal op automatisch, blijft deze switchen, zeker als de buren ook op auto staan. In de instellingen 1 channel gebruiken, voor het instelllen kijken wat de buren gebruiken en dan dus een ander kiezen. 

1channel,gebruikt 3 channels. 

Channel 1,gebruik 0,1,2

Channel 6,gebruikt 5,6,7

Channel 11,gebruikt 10,11,12.

Dus door 1 van die Channels te gebruiken, zit je elkaar niet in de weg.. 

Heeft de buren channel 11, en jij kiest 9. Dan gebruik je dus samen met de buren channel 10. Niet gewenst dus. 

Dus altijd 1,6,11 kiezen. 

Geplaatst:

Ik zag in windows dat channel 11 gebruikt wordt. Ik weet  niet (meer) hoe ik in het ding kom. Ik heb hier nog ongebruikte wifi op de Devolo Powerline link en de wifi van de buurman duikt wel zwakjes op in netwerken overzicht.

Een AC Pro was wel het plan, maar de Power werd steeds duurder. ik ben nog nergens toegekomen. Heb alleen de 1000' AWG 23 solid core kabel laten bestellen in Duitsland door een familielid met Amazon Prime. Uiteindelijk ongeveer een euro boven bodemprijs, maar net geen 55 euro voor dikke 300 meter is superprijs.

Home of the Turbo.

Geplaatst:

Loes je kan wel zien op welke node het misloopt, bij jou thuis of ergens anders ,thuis kan je zoeken waar het probleem ligt, ergens anders daar hang je dan af van je provider. Ja  @rorror de kanalen 1/6/11  worden vaak gebruikt omdat je dan bijna geen overlapping hebt met  een 20Mhz band (echter een sterk signaal op kanaal 1 kan nog altijd een zwak signaal op kanaal 6 storen) Je kijkt natuurlijk naar de banden die je buren gebruiken en kies je de band waar het minste signaal opzit. Wel soms moeilijk bij rijhuizen/steden omdat je  daar zoveel signaal vervuiling hebt, iedereen zit kort bijeen uit te zenden.  Er zijn nog wel wat meer stoorelementen op 2,4Ghz  mogelijk bv microgolfovens, dommige draadloze telefoons, babyfoons. een oud wifitoestel in je netwerk.  Een dual band gebruiken kan daarbij helpen, je nieuwere toestellen gaat dan indien mogelijk de 5Ghz band kiezen., 

@donaldk even in de handleiding  het ip adres  opzoeken. Via daar geraak je dan op de webinterface,  indien je je paswoord vergeten bent je, kan je hem eventueel terug naar fabrieksinstellingen zetten. Is het 1 van je provider dan vind je dit wachtwoord meestal terug op een sticker als je het niet gewijzigd had. Die Pro en de long range heb ik al bij verschillende gezet, waarna de problemen van de baan waren.

aangepast door redzebra

Geplaatst:

Redzebra, helaas was dat bij onze storing maar zo makkelijk. Hier in huis zit het probleem niet, in de wijkcentrale is alles vervangen wat kon worden vervangen en dit is al provider nummer 3 dus daar ligt het probleem ook niet direct. Het is helaas onze enige aansluiting dus we hebben het ermee te doen. 

Dit speelt al jaren en we hebben nu zelfs een vaste monteur die bij een blijvende storing (meeste storingen zijn maar een paar tellen maar soms raakt het modem in de stress en kunnen we niets meer) snel kan fixen en ons anders rechtstreeks naar de juiste personen kan doorsturen zodat we niet telkens via de klantenservice hoeven.

Geplaatst:

Dat is jammer, tja soms is de oorzaak moeilijk te vinden, hebben je buren er ook last van ? Bij mijn schoonbroer in Brugge ligt het niet aan de wijk/straatkast maar aan de oude leidingen / vocht tot daar, dus daar is het behelpen tot het moment dat daar nieuwe werken worden ingepland. Gebeurt nog vaak : vernieuwing tot wijk/straatkast maar de rest is nog oud. Bij proximus verwisselen ze dan bv een paar tot ze 1 vinden in de bundel die nog redelijk is :). Hangt er natuurlijk af van wat je hebt als aansluiting. Het is wel zo als het thuis niet is,  het de verantwoordelijkheid van de provider is.

Geplaatst:

Ook even een klaagje; Ben ik ziek geworden, corona? Vorige week fit en tip top. Vrijdag ochtend middag voelde ik me geweldig. Maar vanaf een uur of 6a7 vrijdag avond doet alles vanaf me ribben tot me hoofd pijn. Het begon dat ik hoofdpijn kreeg, pijn in nek, schouders, rug borst. Later die avond alleen nog maar boeren, wat niet lukt, veel keel pijn. Vrijdag nacht heel de nacht wakker gelegen van de pijn. Sinds zaterdag voelt het wat minder, en slaap ik 's nachts weer. Geen nekpijn en nog maar hele lichte hoofdpijn. Wel oorpijn en opgezette klieren gekregen. Eten en drinken doet pijn, voel het vanaf me keel tot achterme middenrif het pijnlijk naar beneden glijden. Ademen doet pijn aan me rug/schouders en rondom me ribben. Geen enkele houding aannemen is pijnloos. Hoesten lukt niet door de pijn. Geen koorts, geen moeheid, wel veel sneller buiten adem. Na 3dagen elk uur 20 boeren laten, wordt je opgegeven moment wel zat. Morgen ochtend afspraak bij de huisarts. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.