Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #4

Featured Replies

Geplaatst:

Ik heb een spulletje gekocht wat volgens vriendin écht tegen katten werkt.

https://www.bol.com/nl/p/bsi-hot-exit-500-ml/9200000048104346?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

Deze link. Dat spul gekocht. Alleen maar natuurlijke ingrediënten waaronder hete pepers Geroken. Ruik niets. Twijfel slaat dan direct toe. Zou het wel werken denk je dan toch, zeker als er peper in het spel is.
Zaten een paar druppels op de fles die ik heb weggeveegd. Kennelijk heb ik erna aan mijn gezicht gezeten. We zijn al een paar uur verder, en ik heb nog steed, jawel, nog steeds!, last van mijn gezicht. Het BRANDT! Niet normaal, mijn gezicht is zo pijnlijk… Dat spul werkt op katten dan vast ook als een tierelier. Mijn klaag is dus ook een soort van jubel in een. En alvast wat karma voor al die katten die hierna zo veel last van hun pootjes gaan krijgen… ik heb er zelf ook pijn van gehad beestjes. En vooral in je eigen tuin blijven voortaan.

Geplaatst:

@Mellie als t niet werkt of te goed werkt, mag je ook best mn hond een paar keer lenen hoor.

Geplaatst:

@MellieAls ik de reviews lees dan werkt t niet echt goed. Wel fijn dat t bij jou werkt.... misschien alleen op de mens en niet bij de dieren??
@Vlavlip Wij hebben 2 honden en de katten van de buren komen pas als wij er niet zijn... ( zitten de honden binnen )

Geplaatst:

Elke dag een rondje lopen, pot op tillen, tik tegen de rand. Taxuskevers vallen verborgen onder van de pot vandaan, en daarna even pletten met de voet. Zo heb ik er de afgelopen dagen elke dag een stuk of 15 a 20 te pakken.

Geplaatst:

@Lia56 gelukkig hebben de 4 katten die zo'n 10jr vrij spel in mn tuin hadden voor ik t huis kocht heel snel geleerd uit de tuin te blijven. De meeste waren na 1 ontmoeting in de achtertuin en wat ontmoetingen in de straat klaar en de meest volhardende heeft t een handjevol keren geprobeerd en daarna nooit meer in de tuin gezien en sindsdien ook nooit aanwijzingen of beelden op de camera van ze gezien. Zo blij met mn schat 😄

Geplaatst:

Ik heb zelf een hond en 2 katten,  eigen katten mogen in de tuin, de buurtkatten jaagt de hond weg :).  Het probleem is vaak met zo'n product, je kan evengoed cayennepeper uitstrooien, is dat de kat een associatie moet maken met die plaats en het pijnlijk gevoel, en zoals bij jou treedt vaak het branderig gevoel pas later op bv als de kat zich zelf gaat wassen en dus  niet meer op die plaats is. De katten hebben hier  ook een voordeel, geen last van (woel)muizen, ratten, ... behalve dan de kadavers die ze voor de deur leggen.

aangepast door redzebra

Geplaatst:

Mijn achtertuin heeft een schutting rondom. Er komt geen kat in mijn tuin (verplaatsen naar jubeltopic dus 🙃), omdat er een schrikdraadje bovenlangs loopt dat ongevaarlijke stroomstootjes afgeeft. Ikzelf heb me er meerdere malen aan gestoten geschokt en meerdere malen gezien hoe verschillende katten op de schutting klommen, wilden snuffelen aan de draad, terugdeinsden en vertrokken, om het nooit meer te proberen.

Gewoon 'schrikdraad voor kleine dieren' goed aanleggen en strak houden - en weg zijn de katten. Wordt ook wel bij vijvers gebruikt.

De verschillende reukmiddelen heb ik wel geprobeerd, maar die werken zolang je aan het strooien bent. Zodra je daarmee ophoudt duurt het niet lang of ze zijn er weer.

Geplaatst:

Dat klopt, maar om nou een kat te kopen om andere katten te weren is ook zo iets… ik heb wel van die ultrasone dingen ook. Duif zat er gewoon bovenop [emoji2358][emoji2358]
Blijft een strijd tegen katten, vogels en slakken hier in de tuin. Never ending story [emoji51]
Vandaag ook weer hordes naar de eindeloze graslanden geplet.

Geplaatst:

@Mellie

Ik stond vanmiddag bij een vriendin aan de voordeur en hoorde een hoge piep. Bleek het kattenverjaagding van haar buren te zijn. Ik kon 'm dus wel horen, zij niet. Belangrijker is dat het ding werkt. En goed ook. De talloze katten uit de buurt blijven nu weg uit de tuin, terwijl het er volgens haar eerder heeeeel erg was. Het is dan ook de enige tuin in de buurt met veel los zand, tja. Ik wil wel even voor je vragen welk apparaat het is. 

Geplaatst:

@arja ja graag! Heb nu 4 modellen die het allemaal niet goed doen.

Geplaatst:

Poepzooi, loop ik net een heel verhaal te typen waarom ik van mijn honingbessen af wil, loopt Tapatalk vast vlak voordat ik wil versturen. Moest alleen nog de punt neerzetten en dan op verzenden klikken. Punt had ik al gedrukt, maar kwam alleen niet op het scherm omdat Tapatalk toen vast liep.
Overigens niet eerder gehad. En telefoon is net 2 maanden in gebruik.

Geplaatst:

Wat naar, @acpronk!

Maar nu weer wat anders: klagen over het weer moet voortaan in de klaagbank! :shifty:

En nóg wat anders: wie heeft deze kleuren bedacht? :x

pf.jpg

Dacht ik een mooi passiebloem te hebben, vandaag verscheen die weer voor het eerst tegen de schutting. Miskoop van het jaar 2021. Ik wil op zoek naar een mooiere en dan gaat deze eruit.

Geplaatst:

@HuubvG aangezien jij een MTF'er bent, neem ik aan dat je het naar vindt dat de honingbessen weg moeten? Of toch die 10 minuten weggegooide tijd omdat Tapatalk vast liep?

Vandaag niks om over te klagen, of het moet zijn dat de hooikoorts medicijnen (combinatie van pillen, neusspray en oogdruppels) slechts enkele uren werken..

Geplaatst:

Goedemorgen @acpronk, ik vond het naar dat je bericht (over de honingbessen die weg moeten) vastliep. :-(

Natuurlijk ben ik - als MTF'er - nieuwsgierig naar de inhoud van het bericht, maar je komt niet meer op de honingbessen terug. Ik weet niet waarom ze weg moeten, dus kan niet oordelen hoe vervelend dat is. Moeten ze eruit omdat je hooikoorts hebt? En dat laatste is ook geen pretje.

Bij mij is de hooikoorts verminderd nadat ik niet meer op de moestuin in het park kom, waar altijd veel in de grond gewoeld wordt, dieren van de kinderboerderij hooi eten, er dagelijks gras gemaaid wordt, etc. Ik gebruik alleen een neusspray met ontstekingsremmers. Maar hooikoorts is bijna niet goed te behandelen, zegt mijn ha.

Geplaatst:

Houden slakken van structuur ?

Tuinieren doet wat met je hoofd hoor. Soms vraag je je af….

Ik heb een zakje andijviezaad lukraak uitgestrooid in mijn tuin. Komt prima op, wel beetje op elkaar.

Er staan dus tig prachtige andijvieplantjes op een kluitje, geen enkel is aangevreten !!

En nu komt het: ik heb een stuk of vier plantjes verplant, netjes in een rijtje.

Daar staat  nu nog eentje. De rest is door slakken verorberd.

Nu jullie weer. 

Geplaatst:

@amrutten Ik denk dat ze alleen rechte lijnen kunnen glibberen. [emoji1787][emoji1787][emoji1787]

Geplaatst:

Vorig najaar is hier het sanitair vernieuwd en iets veranderd aan het ventilatiesysteem.

Toen ik een lekker soepje aan het trekken was, kwam er uit die richting een vreemd brommerig gemurmel.

Na een uurtje vlogen er steeds meer vliegen rond, hoewel alles dicht zat: het kanaal van de afzuigkap zit vol vliegen 😝

En mijn huis nu dus ook. Getver! Gauw plakstrips halen...

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:
  • Auteur

🪰🪰🪰🪰🪰🪰🪰🪰🪰🪰🪰🪰🪰🪰🪰🪰🪰🪰🪰🪰🪰🪰🪰🪰🪰🪰

Aaah.... wat een horror @speets

Geplaatst:
12 minuten geleden, Erny zei:

horror

Ik dacht even mijn naam te lezen, helaas toch niet.

@speets  Zit er geen dode muis of vogel in het afzuigkanaal, waar een vlieg eitjes in heeft gelegd, en dat nu alle maden verpopt zijn en gaan uitvliegen?

Geplaatst:

hooikoorts... hatelijk.. Hier ook echt ONTZETTENDE last van... 

iets eet mijn sla op in de serre, maar niet perse bladluizen wordt gewoon langs binnen uit op gepeuzeld

Levensmotto Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀

Geplaatst:
17 uren geleden, rorror zei:

dode muis of vogel in het afzuigkanaal

Ze kwamen op de lucht van de kippensoep af (die overigens erg lekker was 😉).

Als ik jam sta te koken, komen er wespen door het kanaal naar beneden. Maar die komen er dan meestal in de douche weer uit.

Maar elk nadeel heb ze voordeel: ik kon even niet van huis om plakstrips te halen, dus heb er minstens 17 (ik was de tel kwijt) aan de Sarracenia's gevoerd. Hebben die ook lekker hun buikjes vol 🤣

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Vliegen in het kanaal van de afzuigkap…….zo goor vind ik dat. Wel prettig om te lezen dat dat bij meer mensen voorkomt. 
ik heb het elke jaar wel een keer in het voorjaar/ zomer.  Ik hoor dan gebrom als ik sta te koken, en weet het dan al.  
ze komen/ kunnen er bij mij niet uit, dus haal steeds mijn roosters eruit, verwijder alle dode bromvliegen. 
denk je dat je er bent. Nee hoor….dat moet je wel een paar keer doen. 
Echt….word nu al niet blij dat ik dat straks weer heb, bah! 

Geplaatst:

En dan hebben ze hier ook nog het lampje in de afzuigkap (€8) gemold 👿

Geplaatst:

Ik ben na t lezen van de berichten over de vliegen zooooooo blij dat ik met de plaatsing van mn keuken heb gekozen voor een koolstoffilter waardoor ik geen verbinding meer heb met buiten. 

Ik heb dagelijks al genoeg vliegbeesten naar buiten te gooien zonder dat ze ook nog eens op m'n kippensoep af zouden komen.

Mijn klaag gaat over vliegbeesten in m'n huis. Geen idee of t komt door de planten bij de tuindeuren of omdat daar de zon op staat, maar ik moet al iets van een maand dagelijks meerdere bijen/hommels/wespen vangen en naar buiten brengen en vliegen en muggen vermoorden....en t is pas juni!

Geplaatst:

(Magnetisch) vliegengordijn?!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.