Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #4

Featured Replies

Geplaatst:

Oei, dat is schrikken, sterkte voor jou en je man, Indy! 

Ik neem aan dat je met onbewerkt eten bedoelt dat je geen pakjes en potjes gebruikt bij het koken, dat scheelt inderdaad al meer dan de helft! Zo gek veel hoef je dan niet meer aan te passen. Alleen wat dingen weglaten, maar wel zorgen dat het smakelijk wordt. Ik heb veel aan de Spice Wise boeken van Michel Hanssen, google die maar als je ze nog niet kent. 

Succes met koken, en sterkte voor jullie allebei!

Ik heb vandaag geen klaag, wilde alleen even reageren op Indy 😀

aangepast door Arja

Geplaatst:

@Indy heel veel sterkte voor beide 💐

Geplaatst:

@Arja. Dankjewel, die ken ik nog niet, ik ga op zoek. Ja inderdaad, ik kook altijd al vers,en niet uit potjes,pakjes of zakjes,dus ik hoef nu alleen een alternatief voor zout te vinden.

@Lia56,dankjewel 

Geplaatst:

Sterkte! 

Geplaatst:
  • Auteur

Sterkte @Indy 💐

Geplaatst:

Sterkte, Indy! 

Geplaatst:

Ow jeetje Indy, wat schrikken zeg. Veel sterkte!

Geplaatst:

Kan om de een of andere reden niet meer via Google Chrome antwoorden geven, dus nu maar via Firefox 😪

Geplaatst:

Bij mij zijn de afbeeldingen op dit forum niet meer zichtbaar?

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

Ik kan de zoekfunctie niet meer vinden. En ja, ik weet dat dit in een ander draadje hoort, maar dat is zonder zoekfunctie onvindbaar. 

Geplaatst:

@Arja In het menu onder Activiteit staat de knop zoeken.

@Jorg Zoekfuncie icoon mist in de header op mobiel/tablets.

Geplaatst:

Dank je! Ik zit idd op m'n phone. Zou zweren dat de zoekfunctie vroeger gewoon in beeld was. 

Geplaatst:

Als het goed is werkt het nu weer

Geplaatst:

Ik had een groei ledstrip besteld en deze vandaag op de onderste laag van de Ikea kas geplaatst. De wasabi moest dan een ander plekje krijgen, want geen schaduw meer. Ik zag wat zitten. Beestje weggehaald. Huh. Nog een beestje? Geprobeerd weg te lepelen, maar zodra ik in de aarde woelde, kwam er van onderen genoeg omhoog. Krijg spontaan weer jeuk.
Uiteindelijk de hele pot weggegooid, want er krioelden naast naaktslakken ook vele, vele duizenpoot achtigen en larven. Niet echt blij mee… maar natuurlijk niet voordat ik eerst de boel op de grond liet vallen en alles mocht stofzuigen en dweilen. Leuk man plantjes [emoji849]

aa699e7d4e1f4e0c1eea032fc49b3785.jpg

b5b39c7e92c2850fcef573cae87028fc.jpg

Geplaatst:

Kip op loslaten, Mellie? 

Geplaatst:

@Mellie dat is de natuur, die duizendpoot zit daar om de andere beestjes op te eten.

Geplaatst:

Ja, natuur is prachtig. Dit staat binnen en is nooit buiten geweest. Dan hoort dat niet lijkt me. 

Geplaatst:

Er rent hier ook wel eens een duizendpoot door de kamer, tot grote vreugde van de poezen. Ik kom er niet achter waar ze vandaan komen.

Maar mij lijkt dat beestje van de foto vooral op een miljoenpoot. Die eet vooral afgestorven plantaardig spul, dus daar hoef je geen jeuk van de krijgen, want die blijft in het potje zolang daar iets te eten is.

Misschien heeft de wasabi een tijdje buiten gestaan. Grond eraf spoelen en opnieuw oppotten. Klaar 😀.

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:

Die hoeft zelfs niet buiten gestaan hebben, je brengt zelf van alles binnen, bv andere potjes in de buurt  die wel buiten gestaan hebben, of gewoon potgrond waar eitjes zitten. Tenzij je alles steriliseert ben je nooit zeker en een duizend of miljoenpoot is geen aanvaller van je plantjes. Die naaktslakken, ...  zou ik ook niet blij van worden.

aangepast door redzebra

Geplaatst:

Een kleine klaag met een happy end: ik ben gisteren geopereerd en mag de komende 2 weken absoluut niet bukken of tillen. Maar deze klaag is met een happy end! Want ik voel me 1000000 x beter dan de afgelopen maanden! Heb zin de hele tuin onder handen te nemen en alles wat los en vast zit, te zaaien. Nu nog even geduld uitoefenen en dan kan ik los. Misschien kom ik zelfs wel naar de mtfd. Sjonge, het heeft lang geduurd alle ellende, maar wat ben ik blij met de vooruitzichten 🙌🏻🙌🏻🙌🏻 

Ik ga nu weer even platliggen. En erna misschien toch wat voorzaaien, grinnik. 

Geplaatst:

@Mellie Wat fijn voor je, beterschap en straks weer met plezier in de tuin klussen 🌷

Geplaatst:

Wat fijn zeg, een goed herstel gewenst! 

Geplaatst:
  • Auteur

Wat goed dat de operatie een positieve uitwerking heeft. En dat je vooruitzichten weer goed zijn. Nu alleen nog het geduld en de discipline opbrengen om 2 weken wachten en te helen. 🤗

En dan krijgen we straks weer verslagen van Mellie die duizend dingen op één dag kan doen. :mrgreen:

Geplaatst:

Hartstikke goed, Mellie! Hou je nou effe mak die twee weken! 
daarna rustig aan opbouwen….

braaf zijn! 😊😉

Geplaatst:

Door allerlei andere omstandigheden het gevoel alweer achter te lopen in maart omdat ik maar geen tijd vind om m'n moestuinplan te maken en uit te zoeken wanneer ik al die speciale bloemen nou eigenlijk moet gaan zaaien. :( Waarom duurt een dag maar 24 uur?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.