Geplaatst: 8 oktober 20232 j Er heerst al een paar maanden een rattenplaag op het complex, ook nadat er al tientallen zijn gevangen. Maar ik werd niet blij van de melding van een rat die op 2 meter hoogte zat te genieten van mijn vijgen. Vijgen waar een vogel of wesp aanpikt heeft, maar niet te rijp zijn eet ik gewoon op. Maar ratten...... brrrr.
Geplaatst: 11 oktober 20232 j Zag ik een maand geleden een mooie chaise longue bij de kringloopwinkel. Liefde op het eerste gezicht en nostalgie, moeder had er ook een. Leuning was wat verkleurd, daardoor korting gekregen van 65 voor 35. Zit eigenlijk niet zo lekker met twee personen. Voor de tweede persoon is het vooral in de kleermakerszit zitten. Dus op naar de kringloop. Daar stond een mooie suède bank, een tweezitter, lekker zitten en lekker prijsje a 65. Afgesproken dat die vandaag bezorgd werd, de mooie chaise longue zou mee retour gaan en daardoor geen bezorgkosten. Bank tweezitter werd op een hondje naar binnen gereden, maar de chaise longue mocht niet mee terug vanwege een verkleuring. Goed, al vraag ik me wel af hoe die dan voordat ik die kocht, wél bij de kringloop was gekomen. Toen was de verkleuring er ook al wel. Ik hak de pootjes onder de chaise longue weg, snijd de mooi oranjerode satijnen/velours lap stof van de zitting er vanaf (goed voor nieuwe bekleding van de allerbeste tippelstoel die ik van moeder erfde en waarop ik daags vele uren zit, waardoor de stof al behoorlijk versleten raakte), klap de achterbank van de auto naar voren, chaise longue erin, pootjes er los bij, nog wat oude rommel erbij, achterklep kan niet dicht, maar het zit. Met openstaande klep, de bank iets uitstekend, rijd door ik het dorp naar de stort. O ja, de bestuurdersstoel had ik zover naar voren gezet dat ik moeilijk bij de gordel kon. Dus voor een keertje zonder, het is maar 1 km. Door de binnenspiegel kon ik niet achter me kijken, maar de buitenspiegels staan goed afgesteld, zodat ik eens voelde hoe een vrachtwagenchauffeur aan het verkeer deelneemt. Wat ik niet zo gauw had gezien, was dat een luxe wagen achter mij, in de linkerhoek van de voorruit "POLITIE" en "STOP" opgelicht had. Dat zag ik pas halverwege in de buitenspiegels, ik deed direct de richtingaanwijzer naar rechts als teken dat ik het gezien had en reed langzaam door naar een P. Na een vriendelijke conversatie met een vriendelijke agent, had ik een beste boete kunnen krijgen voor: doorrijden na stopteken (?) lading in auto niet vastgebonden, achterklep open (460) gordel niet om (160) Afgesproken dat ik naar huis zou lopen, een stuk touw ophalen, de lading en achterklep vastknopen, gordel wél om en dan naar de stort. De agent heeft me alleen bekeurd voor de gordel, dus de domper had erger kunnen zijn. Ik vond het vooral heel stom van mezelf, die agent deed gewoon zijn werk. Het had voorkomen kunnen worden door te doen hoe ik het altijd doe: zorgvuldig. Nu net even niet, doordat ik de pee in had dat ze die chaise longue niet wilden meenemen. En ik net corona heb gehad (waardoor ik afgelopen zaterdag ook nog een familiedag heb gemist), maar nog steeds ziek ben en en... Bij de stort mocht ik gratis doorrijden, nadat ik had verteld wat dit ritje me gekost had... Toch weer 5 meegenomen. Dat maakt de bank al met al toch nog voordeliger dan als ik die nieuw had moeten kopen. Leve de kringloop!
Geplaatst: 11 oktober 20232 j @HuubvG Jeetje wat een ellende zeg. Maar heel fideel van ome agent dat hij je "alleen" maar voor de gordel beboet heeft. Scheelt je toch een hoop geld Soms zit t mee en soms heb je er de p in. Beterschap
Geplaatst: 11 oktober 20232 j @HuubvGWat een bank ellende. Je bent in iedergeval gelukkig een goede agent tegen te komen. Maar pff 160euro voor geen gordel, weet nog wel de tijd dat dat maar 90euro was. Kost 'iets' naar de stort brengen 5euro? Hier hoef ik er niks voor te betalen.
Geplaatst: 11 oktober 20232 j mmmm hier hoef je alleen te betalen als je puin brengt.. dat gaat t per gewicht
Geplaatst: 11 oktober 20232 j Hier heeft de gemeente het uitbesteed aan een commercieel bedrijf en betaal je voor alles. Het gaat op gewicht, ze wegen je auto voor en na het lossen. Ik had eens een auto vol piepschuim, toen betaalde ik het starttarief.
Geplaatst: 11 oktober 20232 j Witte, schone piepschuim? Dat is polystyreenschuim, dat is hier net als glas, plastic, papier, groenafval en oud ijzer gratis.
Geplaatst: 12 oktober 20232 j Yup. Ik mocht het op een grote hoop met allerlei troep gooien. Geen idee hoe ze daar werken.
Geplaatst: 13 oktober 20232 j Niet echt een klaag, maar het kan wel uitgroeien tot een klaag. Sinds gisterenavond een offensief begonnen tegen de varenrouwmugjes bij mij op zolder (mijn werkkamer en de plek waar de planten moeten overwinteren en gezaaid worden). Sinds gisterenavond (dus minder dan 24 uur) hier al meer dan 10 mugjes geplet. Terwijl hier op zolder toch al bijna een half jaar geen planten meer staan. Sinds een kleine 2 weken wel wat stekken op water, maar verder niets. 1 verdieping lager staat wel een pannekoekenplant van dochter in haar slaapkamer, en een cactusje die bijna nooit water krijgt in de badkamer. Nog een verdieping lager wel 4 planten op de begane grond, maar daar zie ik ze niet zo vaak eigenlijk. Dus waar ze vandaan komen... of liever gezegd, ze moeten zich hier op zolder niet gaan voortplanten. Want ik moet binnenkort al de steviastekjes binnen zetten. En stekken van ananassalie en bergbasilicum in aarde stekken. Plus de citroengras oogsten en deels herplanten (ook hier op zolder). Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 16 oktober 20232 j Afgelopen zaterdag naar de tuin, zin in wat wintervoorbereiding, staat de kas ineens een halve meter van z’n plek. 😱 Schrok me de pleuris want dacht meteen dat het over en sluiten was voor het glas en het frame. Wonder boven wonder al het glas nog intact en het frame nog recht! Zo blij dat ik de diepte-investering heb gedaan in een ACD kas. 😄 Afijn, glas er uit, kas terug op de plaats, glas er weer in. 2,5 uur later was alles weer als vanouds. Maar de schrik sloeg me wel even om ‘t hart. Dan even filosoferen hoe dit heeft kunnen gebeuren. Storm Corrie met windkracht 10 overleven en de rukwindjes van afgelopen week blijkbaar niet? De tuinen om mij heen zijn de afgelopen weken flink aangepakt, veel hoge bomen en hoog onkruid weg, dus je raadt het al, mijn kas staat nu vol op de wind. Beetje naïef heb ik nooit echt de kas verankerd, “2000kg gaat toch niet van z’n plek komen”. Nu dus wel verankeren, lesje geleerd. Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 16 oktober 20232 j Ongelooflijk, @MSDG. En dat al het glas nog heel was! Was de kas helemaal afgesloten? Ik kan me voorstellen dat als de deur open stond en de wind in de deur waait, dat dat dan extra kracht op de tweede zijwand komt. Toch maar eens goed verankeren dus. Flink dat je de kas zo snel weer klaar had. 💪
Geplaatst: 16 oktober 20232 j @HuubvGja, ik was ook enorm blij dat het glas heel was. Alles is gehard glas van 4mm, dus dat heeft zeker mee geholpen. Ik heb de gaasdeur nog in de kas, dus er is zeker luchtcirculatie tussen binnen en buiten. Ik kom er nooit achter wat nou beter is bij harde wind, deuren/ramen open of dicht, de meningen verschillen. Dit toont wat mij betreft wel aan dat het echt zinvol is om door te sparen voor een dure kas, zowel aluminium als glas zijn nog intact. En ja, het was even sjouwen met m'n broertje samen, maar ik was allang blij dat alles heel bleef. Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 16 oktober 20232 j Nou, bij de vuurwerkramp in Enschede waren degenen die de ramen open hadden beter af dan mensen die ze dicht hadden. Dus ik ga ervan uit je bij grote luchtdrukverschillen de ramen beter open kunt zetten, ze moeten natuurlijk wel goed vast zitten.
Geplaatst: 26 oktober 20232 j Muizen vraten de nog niet verwerkte oude oogst op. Vorige week knaagden ze de oogst af van de planten in het kasje en nu heeft een muis het nieuwe oogstje in de bijkeuken ontdekt. https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Geplaatst: 27 oktober 20232 j Huh was dit gisteren niet gepost? Nu weer alle kleur uit de GHP en de ene Thai Sun op de kweektafel. Camera is vol, dus geen nieuwe plaatjes, ik had eerder al eens die van enkele dagen geleden gepost. Toen ik net wilde controleren in kasje ben ik uitgegleden en op mijn achterhoofd gevallen. https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Geplaatst: 27 oktober 20232 j 3 uren geleden, donaldk zei: Toen ik net wilde controleren in kasje ben ik uitgegleden en op mijn achterhoofd gevallen. Auw! Hopenlijk jezelf niet al te veel bezeerd. Klaag digitale thermometer verliest sinds kort elke keer de verbinding. Niet meer bruikbaar zo. Dus retour aangevraagd, had hiervoor nog 4dagen de tijd. Hopenlijk accepteren ze hem zo, want ik mis een plestic beschermhoesje die in het doosje zat. Had die weggegooid omdat elke keer de thermometer daarin terug te plaatsen niet te doen was.
Geplaatst: 27 oktober 20232 j @rorrorWat had je? Ik wil namelijk ook een thermostaat maken voor komend seizoen. https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Geplaatst: 27 oktober 20232 j Sinds gisteren valt de eerste aardlekschakelaar af en toe uit.De elektricien die ik ken is uitgerekend dit weekend op vakantie, hij had vroeg vrij genomen want al om 16:00 nam hij de telefoon niet meer aan.Inmiddels ben ik al zo ver dat groep 2 en 3 niet samen aan kunnen. Groep 1, 2 en 4 doen het. Groep 1, 3 en 4 ook. Maar als ik de andere groep ook aan zet, dan niet meer. Niet meteen, soms na een minuut, of enkele minuten, of langer zoals tussen gisterenavond en vanmiddag.Even verder wezen zoeken, en ik maak op dat de lekstroom te hoog is.Nu nog opzoeken waardoor dat komt.Het is wel lastig, want groep 2 is o.a. de keuken, badkamer, WTW en CV.Groep 3 zijn de slaapkamers en zolder.Dus verwarming enerzijds of thuis werken anderzijds. Morgen maar een verlengsnoer op zolder aanleggen waardoor de CV ketel op groep 3 zit ipv groep 2. Kan ik weer verwarmd werken (niet dat het zo koud is, 19.5-20 graden in de woonkamer. Had de thermostaat op 20 staan, maar de CV sloeg niet aan. Wel koude voeten in de woonkamer).Edit: Wacht, het klopt niet helemaal wat ik zeg.Vanmiddag had ik even groep 2 alleen aan gezet, maar de aardlekschakelaar viel toen ook een keer uit.Gelukkig ben ik geen elektricien...[emoji51]Edit 2: (alleen) groep 2 was (ook) nog een keer uitgevallen nadat de CV, WTW, en 2 stopcontacten in de keuken afgekoppeld waren. Aan stonden toen alleen gasfornuis, laptop dochter (vergeten af te koppelen, wel in slaapstand), stroombeveiliger (tegen spanningsverschillen), schakelaars lamp keuken, schakelaar lamp toilet beneden, slimme schakelaar badkamer. Verder niets dacht ik.Maar in de avond tijdens het koken waren deze ook aangesloten, plus de groepen 1 en 4.Blijf het vreemd vinden.. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.