Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

verdoofd gevoel in vingers

Featured Replies

Geplaatst:

Een collega van mij is gisteren wezen tuinieren. Nu klaagt hij over een doof gevoel in 1 vinger, hij heeft er geen gevoel meer in. Hij vroeg zich af of het door een plantje kon komen. Ik dacht meteen aan brandnetel, maar dat was het niet volgens hem. Iemand een idee?

Geplaatst:

Ik denk ook wat Jorieke heeft gezegd. Ik neem aan dat meerdere mensen wel s daarvan last hebben als ze flink in de tuin bezig zijn geweest. Ik iig wel!

Good things come in small packages

Geplaatst:

Ik heb het wel eens gehad na het snoeien van de meidoorn, ook al eens met een roos. Even geprikt door een doorn. Bij de meidoorn was het heel erg, toen was mijn hele hand dik

Geplaatst:
  • Auteur

Oke, misschien is het dat wel geweest, zal het eens vragen. Bedankt!

• 3 jaar later...
Geplaatst:

Ik heb twee maanden geleden de bovenkant van mijn duim verbrand aan een brandnetel. Sindsdien voelt de duim alsof hij verdoofd is. Ook voel ik pijn (alsof de huid gaat scheuren) bij een bepaalde beweging, terwijl ik bij andere bewegingen niets bijzonders voel. Na een dag waren de blaren en de jeuk al verdwenen en kon je niets meer aan de duim zien.

Ik weet zeker dat de klachten van de brandnetel komen. Heeft iemand misschien tips?

Geplaatst:

Als ik brandnetels wied en me toch een aantal keren prik langs handschoenen, is een dag lang een verdoofd gevoel in hand en arm heel "normaal".

Ook wel eens gestoken door een minuscuul spinnetje in het gras, hevig brandend gevoel en daarna enkele dagen weinig gevoel in hand.

Bij brandnetel-prik helpt het veel als je er sap uit blad van smalle weegbree direct opwrijft. Die staat bijna altijd in de buurt. Geeft direct afkoelend gevoel en neutraliseert.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

...maar twee maanden is wel extreem lang om last te hebben van een brandnetel....

Geplaatst:

Ik denk dat je deze vraag beter aan een arts kan stellen. 2maand is te lang voor een simpele brandnetel aanraking.

Geplaatst:

Best even naar de arts gaan als het zo lang duurt. Want 2 maanden is wel extreem lang

Hier heb ik last van jeukende handen als ik door de aardbeien ga met men handen en de bladeren dus veelvuldig aanraak. Maar dat duurt nooit zo lang. Soort allergie in een lichte vorm vermoed ik. Misschien heb jij ook zoiets met netels? Een allergie bedoel ik dan hè

Geplaatst:

bij allergie voor netels lijkt mij 2 maand ook erg lang? maargoed ik ben ook geen arts

(bij mij max 1 week maar ik ben dan ook weer een vreemd geval jeuk van aardbeienplanten herken ik trouwens ook. daarom heb ik ze in bakken, dan hoef ik niet met mn handen door de bladeren heen)

Geplaatst:

Mijn huid reageert heel heftig op brandnetel. Steken, jeuken en gelijk blazen erop, maar ik heb echt maximaal een paar dagen last van dat stuk huid. Als je huid na 2 maanden nog volledig gevoelloos is is overleg met een huisarts geen slecht idee.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.