TomP Geplaatst: 5 december 2017 Geplaatst: 5 december 2017 Verder gewerkt aan de verhoogde klein fruitbakken in azobé.Gaat traag, gezondheid en rug spelen me weer parten.Zou eind deze week af moeten zijn want zaterdag haal ik de kruisbessen ed op.Is hoog tijd ook, kunnen ze nog wat ondergronds nieuwe wortels aanmaken om volgend voorjaar een mooie doorgroei te maken.
Spitskool Geplaatst: 9 december 2017 Geplaatst: 9 december 2017 Heerlijk veel geurende roze peper (die eigenlijk geen peper is) van de Schinus boom (die eigenlijk een struik heet te zijn) geoogst. Lekkâh! Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
TomP Geplaatst: 9 december 2017 Geplaatst: 9 december 2017 Kruisbessen in de grond gestopt.Gele: Easy Crisp, HinnonmakiRode: Martlet, Rokula, Hinnonmaki Zwarte: Black Velvet, WorchesterGroene: Mucurines, Reflamba, Rochus Nu hopen dat ik volgend seizoen al enkele besjes kan proeven.Er ontbreekt nog een Windham's Industry maar dat zal dus voor volgend jaar zijn.
speets Geplaatst: 9 december 2017 Geplaatst: 9 december 2017 Schinus boomMaak ons maar jaloers! Hier komen we niet verder dan sneeuwruimen "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Spitskool Geplaatst: 9 december 2017 Geplaatst: 9 december 2017 Over jaloers maken gesproken, jij met je sneeuw speets. Ontopic: ik heb vandaag best veel emmertjes grijs water (waterrestrictie hier, dus douchewater, afwaswater etc. hergebruiken we) gesjouwd om de groenteplanten wat te reanimeren. Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
appelvrouw Geplaatst: 10 december 2017 Geplaatst: 10 december 2017 Voornamelijk gekeken naar de tuin vanachter het raam..ook wij sneeuw. Ik ben blij. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 10 december 2017 Geplaatst: 10 december 2017 We hebben net aan wat boompjes en struikjes staan schudden om die plaksneeuw er af te halen. 1 van de takken van de eucalyptus hing al gevaarlijk naar beneden, volgeplakt met sneeuw. En het sneeuwt nog vrolijk door. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Spitskool Geplaatst: 10 december 2017 Geplaatst: 10 december 2017 Wat een prachtige sneeuwplaatjes! Ik wissel vandaag wat statusupdates uit met Mellie over het weer en kijk vooral in de tuin naar vijgen, avocado’s en mandarijntjes die ik nog niet kan plukken. En verder ben ik de dag begonnen met het maken van wat suikerwater voor de ‘suikervogels’; die moeten tenslotte ook ontbijten. Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Spitskool Geplaatst: 11 december 2017 Geplaatst: 11 december 2017 De meiraapjes wat overgebleven grijs (douche)water gegeven. Daarmee blijken ze toch aan de groei te gaan. Alleen lijken de slakken (?) ze nu ook gevonden te hebben. En er zijn veel slakken (al dan niet levend) te rapen! Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Jorieke123 Geplaatst: 11 december 2017 Geplaatst: 11 december 2017 Spitskool: misschien kan je in de onderschrift zetten dat je soms niet vanuit Nederland post? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Spitskool Geplaatst: 11 december 2017 Geplaatst: 11 december 2017 Goede tip, ik pas het straks even aan. Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Mellie Geplaatst: 11 december 2017 Geplaatst: 11 december 2017 Mooie foto’s! Zowel de sneeuw van Jorieke als de Afrikaanse tuin van Spitskool. Het enige wat ik in de tuin heb gedaan, is de oprit sneeuwvrij gemaakt, maar vrees dat ik straks weer aan de bak kan. Het blijft maar sneeuwen. Geen geklaag overigens, ik vind het prachtig! De kinderen hebben zich opperbest vermaakt en de tuin heeft een mooi wit dekentje. Af en toe schrik ik op van de sneeuw die naar beneden ploft. Het glijdt van de zonnepanelen af en ik schrik me elke x wezenloos! Straks het oude brood maar aan de eenden in de sloot geven. Zodra het vriest, kan bijvoeden geen kwaad denk ik. Klein twijfeltje nog, dus mocht iemand denken neenee, geen goed plan...
speets Geplaatst: 11 december 2017 Geplaatst: 11 december 2017 Mooi plaatje Leuk, eenden voeren... Alleen zorgen dat er niets blijft liggen, want dan voer je de ratten ook Hier de afgebroken takken van de vlinderstruik opgeruimd. Werden topzwaar van alle natte sneeuw.De eucalyptus, die zo ongeveer dubbel hing, staat weer netjes rechtop. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
TomP Geplaatst: 12 december 2017 Geplaatst: 12 december 2017 Gewerkt in serre, sneeuw geschept op de 'braak' liggende percelen. (On)kruid van tsn tuinbonen, sla, suikerbrood en bloemkool gehaald. Tuinbonen staan al zo'n 25 a 30 cm hoog, Sla begint kropjes te vormen, zullen er kunnen van eten rond de jaarwisseling..
Mellie Geplaatst: 12 december 2017 Geplaatst: 12 december 2017 De wintersla in de muurkas water gegeven en de paprika ook maar gelijk, ook al denk ik dat die bijna aan zijn eind is. Vervolgens de wilde knoffel wat beter ingepakt. Hoorde van Spitskool dat die de kou niet zo leuk vindt. En een hele grote sneeuwpop gemaakt met mijn tuinhulpjes! Was erg leuk. Heb zelfs een opa en oma met een kleinkind gezien die foto’s aan het nemen waren. Werd er best blij van.
appelvrouw Geplaatst: 19 december 2017 Geplaatst: 19 december 2017 Top Rob!Wij hebben de walnoot gekandelaard..er is biet veel van over behalve enkele stompen/kapstokken aan de stam. Gaat hij het niet doen kan hij altijd nog helemaal om. In ieder geval krijgt de kas volgend jaar weer vanaf de ochtend licht en de moestuin ook.En passant een enorme boswilg omgezaagd, zodat zijn broer aan de ene kant en de sequoia giganteum aan de andere kant ook meer licht krijgen.Sla geoogst uit de kas.4 bedden waarvan er twee ingezaaid waren met klaver en een met rucola bedekt met karton en daarop een laag bladcompost. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Spitskool Geplaatst: 20 december 2017 Geplaatst: 20 december 2017 Onkruid gewied, al het grijze water over de planten verdeeld, tomaten gedieft, kruiden te drogen gehangen, kruiden gestekt, mest bij de wingerd gedaan en het laatst resterende meiraapje geoogst. Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
hansm Geplaatst: 20 december 2017 Geplaatst: 20 december 2017 Bollen geplant, Allium Anemonen Narcissen en Ornitogalum alles wit wordt vast prachtig. Players only love you when they're playing.
Patrijs Geplaatst: 20 december 2017 Geplaatst: 20 december 2017 De asperge ruggen weer afgegraven De moestuin van Patrijs
Nasuada Geplaatst: 20 december 2017 Geplaatst: 20 december 2017 Bollen geplant, Allium Anemonen Narcissen en Ornitogalum alles wit wordt vast prachtig. Zoooo nieuwsgierig naar je witte paradijs https://www.deblijehoeve.nl/
hansm Geplaatst: 20 december 2017 Geplaatst: 20 december 2017 Ja ik ook, ik ben maar aan het planten en planten en ligt ook nog veel zaad klaar,maar pas in voorjaar zomer en herfst kan ik het echt zien. Players only love you when they're playing.
pirke64 Geplaatst: 20 december 2017 Geplaatst: 20 december 2017 De sla plantjes gepoot en de grotere water gegeven. Ik heb drie Ikea kweekstellingen en dat gaat super binnen! Het hele jaar door sla en rucula en een doorlopend moestuin seizoen.
hansm Geplaatst: 20 december 2017 Geplaatst: 20 december 2017 Ziet er super uit echt mooi niks gerekt ofzo, ik geloof het amper.Kun je mij zeggen wat de temperatuur van je kamer is.Ik heb heel veel van deze verlichting voor beplante terrariums, maar dan vindt ik plantjes goed houden daarin nog moeilijk.Ik vindt voorzaaien op deze manier pas in feb of maart, als werkt echt top want altijd plaats tekort in vensterbank en daar gaan ze ook mij te hoog.Ziet er top uit. Players only love you when they're playing.
Aanbevolen berichten