Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dit is inmiddels al weer een 'oude' foto van een week geleden. Ze hebben mooie nieuwe scheuten aangemaakt, na het toppen waren enkel de stammen over, zonder enig blad. Ik heb ook al heel wat bloemknopjes verwijderd

De getopte jalapeño planten

IMG2017032318182841121491258539.jpgIMG2017032318190140271491258535.jpg

https://www.cheelaschiliseeds.be/

Mijn Facebook groep: “Pepers, Paprika's en Tomaten Kweken”

https://www.facebook.com/groups/1761232384178475

Geplaatst:

Dankjewel voor je snelle reactie! Heb je hier ook aan meer ervaring mee van eerdere jaren misschien? Ik ben benieuwd of het ook 'werkt'.

Geplaatst:

van dit soort toppen die je er af haalt kan je makkelijk een mooie stek maken

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

Dank voor je foto's en tips Cheela!

Omdat ik er wel een aantal op reserve heb heb ik het ook gegokt

Ik heb ook een paar al grotere planten, die laat ik maar zo staan, zijn ook als best stevig.

Van onderstaand heb ik er nu 3 in dat formaat.

2017-04-04-2137181491339470.05

Geplaatst:

Mijn zaailingen.

Snachts zet ik ze in de woonkamer en overdag in het tuinhuisje onder een doorzichtige golfplaat welke op het zuiden is gericht.

In de dichte potjes staan de tomaten zaailingen. Deze zijn nu aan het kiemen.IMG584955031491403623.JPGIMG584843131491403622.JPG

Geplaatst:

Hier gaan de pepers/paprikas ook weer goed sinds ze zijn verhuisd naar een nieuw potje met potgrond erbij. Staan nu in de vensterbank en groeien niet heel snel maar zijn wel weer mooi groen.

Geplaatst:

iets off topic

maar waarom kan ik de foto niet bekijken, ik zie alleen maar het woord afbeelding ???

gr Adriaan

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

Al twee keer opnieuw gezaaid, binnen op vensterbank, maar er komt niks op Het zaad heb ik deze winter besteld, dus niet oud.. iemand tips? Hoe lang duurt het kiemen uiterlijk? Dank alvast voor mogelijke antwoorden!

Geplaatst:

waar komt het zaad vandaan

welk soort is het

uiterste houdbaarheidsdatum

foto van het zakje?

met deze gegevens zijn we weer een stukje verder om je antwoorden te geven

Geplaatst: (aangepast)
Al twee keer opnieuw gezaaid, binnen op vensterbank, maar er komt niks op Het zaad heb ik deze winter besteld, dus niet oud.. iemand tips? Hoe lang duurt het kiemen uiterlijk? Dank alvast voor mogelijke antwoorden!

Ik wil je niet ontmoedigen maar ik heb ook bij nieuw zaad best veel wat niet op kwam, twee pepers, 1 paprika en 2 tomaten (Van de tomaten nu wel eindelijk 1 gekiemt van een heel zakje). Die website bestel ik dus niet meer.

Andere zaden kiemden wel direct.

Wat is de temperatuur op je vensterbank? Peper en paprika hebben wel best warme temperatuur nodig om goed te kiemen. En er zijn ook soorten die wel een paar weken nodig hebben.

Kan ik de pepers en tomaten dan dag en nacht in m'n koude kas zetten?

Ze kunnen niet tegen vorst, groei stopt onder de 18 graden. Dus het kan als je de temperatuur in de gaten houd.

Ik heb ivm tijdsgebrek geen tijd ze over te potten in grotere potten in de tuinkas, anders stonden ze daar nu al.

Een leuke update van mij, op 21-03 zagen mijn plantjes er niet zo goed uit, lichtgroen van kleur. Kreeg helaas weinig tips. Ik heb ze enkele dagen pokon bijgemest en een kleine week geleden omgepoot naar een iets grotere pot (rondom 1cm extra ruimte), niet veel maar hopelijk voldoende ze te stimuleren weer te groeien.

Nu de laatste dagen gaan ze weer erg goed, ik merk nu ook pas op dat ze misvormde groei hadden (ronde nieuwe blaadjes, nu is alles mooi zoals het moet zijn). Hebben dus wel een beetje stil gestaan in groei helaas. Waarschijnlijk een tekort geweest en of een teveel aan water. Ik heb nu ook een vochtmeter en het is echt opmerkelijk hoe nat sommige planten nog zijn.

Ik heb het de komende week heel erg druk, daarna wil ik een momentje zoeken de planten in een 10l pot per twee te plaatsen in de tuinkas. Daar is het al geregeld met de deur open richting de 30 graden, 40 graden is al aangetikt dit jaar met de deur open! Volgende week hoop ik ook de voeding te krijgen. (Het zijn evenveel planten op beide foto's)

21-3:

Pepper-2103-light-green68091491423688.jpg

Vandaag 5-4

Pepper-05-04-recovery60661491423722.jpg

* Iets met teveel planten en geen afscheid kunnen doen.

aangepast door Gast
Geplaatst:

Die zien er heel happy uit Nedlets!

Hier hetzelfde hoor Jeroen, het kriebelt om ze naar buiten te doen hé, daarnaast word het wel héél gezellig druk binnen

Ze staan hier in 9 cm potjes en gisteren heb ik gezien dat de wortels er aan de onderkant uit komen, ze gaan dus moeten verhuizen naar een 2 liter pot. Ze zijn de afgelopen week wéér 5 cm gegroeid, tot nu toe verloopt alles dus prima

Geplaatst:

Ziezo, gisteravond zijn de dames overgeplant naar 3 liter potten, 2 liter had ik niet meer staan

Nu kunnen ze de 'beentjes' strekken, en knallen ze er hopelijk weer tegenaan

IMG2017040708170649451491546139.jpg

Morgen ga ik deze kas kopen, daar gaan ze dan strakjes vertoeven.

Screenshot-2017-04-04-at-1029041491546217.39

Geplaatst:

Die van mij zijn ook wel toe aan overpotten maar ik moet eerst een strenge selectie maken want zoveel ruimte heb ik niet (heb ongeveer 30 plantjes). Dus eerst wat plantjes weg doen. Altijd lastig.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...