Geplaatst: 21 november 201411 j WOW!! net 6 appels door die centrifuge gedaan en een halve liter sap in de kan!! Wordt wel erg bruin direct....citroentje bijvoegen?.....bovenop ligt er een schuimlaag....die heb ik ff in de vriezer gezet....het leek eigenlijk zo ook al op ijs dus; zien we morgen wat het wordt
Geplaatst: 21 november 201411 j In een dubbel metalen vergiet uit lekken of in een kaas/doek.Groninger kroon blijft het licht van kleur ,hoe zoeter hoe bruiner. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 22 november 201411 j In een dubbel metalen vergiet uit lekken of in een kaas/doek..Wat is een dubbel metalen vergiet Thea? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 22 november 201411 j Appels ..... sappan gebruikt.....10 kg appels...... kwart liter sap......ik doe íets fout, denk ik toch nog ff: hier halen we per 3-4 kg appels iets minder dan 1 liter sap (inclusief gecondenseerd kookwater denk ik) met de sappan met slangetje, dus zou toch moeten kunnen 23 november 201411 j aangepast door Gast
Geplaatst: 22 november 201411 j kookwater....misschien was de constante temp. niet hoog genoeg. Hoe dan ook, de sapC. gaat sneller ieg Hier ruikt t nu naar notenbrood met appel en rozijnen mmmmmmm!
Geplaatst: 22 november 201411 j In een dubbel metalen vergiet uit lekken of in een kaas/doek..Wat is een dubbel metalen vergiet Thea? Twee zeven/vergieten op elkaar (theezeefjes grote gaas/metaal)Gewoon twee losse zeven op elkaar,twee vangt meer schuim op. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 22 november 201411 j Mijn huis ruikt momenteel heerlijk naar een groentebouillon getrokken van verse groente en kruiden uit de tuin.Onze kinderen komen langzamerhand allemaal thuis van hun zaterdagbaantje, en stuk voor stuk zeggen ze:"Wat ruikt het hier lekker, mam!"Ik kan ze alleen maar gelijk geven
Geplaatst: 22 november 201411 j Echte zondagse soep Marijke !(doe ik dadelijk ook vast voor morgen ,lekker en gemakkelijk ) nu ruikt mijn huis nog naar appeltaart (ook voor morgen)
Geplaatst: 22 november 201411 j stoofpeertjes "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
Geplaatst: 23 november 201411 j De geur die je ruikt wanneer een vijf- jarige met zijn moeder pepernoten heeft staan bakken.
Geplaatst: 23 november 201411 j hier nu naar een geweckt potje tomaatsap met wat witte bonen en doppers
Geplaatst: 23 november 201411 j Pompoen creme soep-pompoen/appel 3 in de pan-pompoen/appel brood.Appelmoes met abrikozen en appelsap. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 26 november 201411 j Auteur Gemalen kaneel, ik heb een 10-tal stokjes tot poeder gemalen. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 29 november 201411 j Kerst groen!Ik heb de proef-stukken gemaakt voor de workshop die ik ga geven. Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Geplaatst: 29 november 201411 j Er staat een lekker appelkruimeltaart in de oven dus het water loopt me door de mond. Hmmmm
Geplaatst: 29 november 201411 j Heb vandaag ongeveer 12-14 liter erwtensoep gemaakt, daar ruikt het hier dus naar
Geplaatst: 29 november 201411 j Amandelspijstaart . Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.
Geplaatst: 29 november 201411 j Vanwege de naderende feestdagen-maand en etentjes-gedoe, ben ik al een tijdje bezig mijn hele huis tot in de diepste kieren schoon te maken en op te ruimen, weg te gooien , etc etc. Mijn huis ruikt al dagen lang naar citroen. Een vloerwasmiddel gekocht, heerlijke chemische, frisse, schone, tintelende ..... citroen.
Geplaatst: 30 november 201411 j vijgen-desembroodjeyaconknollen, wegens vorstangst in de keuken gelegd, 5 kg van 1 plant(tsja, appelvrouw had er wat meer, geloof ik )
Geplaatst: 2 december 201411 j Appeltjes schijven aan het drogen op de kachel. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.