Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Ideeën voor Moestuin app

Featured Replies

Geplaatst:

Misschien een wat apartere forum thread, aangezien ik geen praktische vragen of ervaringen wil delen die rechtstreeks met de moestuin te maken heb, maar ik heb het idee opgevat om een app te maken die moet functioneren als een soort van digitale compagnon van de moestuinierder.

Functionaliteiten waarvan ik momenteel denk dat ze interessant kunnen zijn:

• Uittekenen van een plattegrond van je moestuin en waar je wat kunt zaaien.
  • Een overzicht wanneer je wat moet zaaien en oogsten (op basis van wat je op je plattegrond gezaaid/gepland hebt
  • Een analyse van je plattegrond (wat zet je best naast elkaar of net niet)
  • Teeltrotatie advies van je plattegrond (wat zet je best volgend jaar op een andere plaats in je moestuin om geen uitputting van je bodem te hebben en soort van optimale teeltrotatie)
  • Een logboek waarmee je eenvoudig digitaal kan bijhouden wanneer je wat in de tuin gedaan hebt

Wat is jullie opinie hierover? Zouden jullie een dergelijke app een meerwaarde vinden? Vinden jullie de functionalisten die ik oplijstte interessant of zien jullie andere (interessantere) functionaliteiten voor een dergelijke app?

Geplaatst:

Super leuk, ik wil het tzt zeker een keer testen.

Zelf zou ik een soort foto diashow van de groei van een plantje heel gaaf vinden.dit gekoppeld aan een tijdlijn.

Zodat als je in 2018 weer diezelfde tomaten zaait de foto's naast elkaar legt of zo.

Nooit gezien maar super leuk...vind ik dan he:-)

Geplaatst:

Ja leuk!

Ik zou graag willen dat zo iets responsive is. Doe zelf heel veel op mn mobiel maar een moestuin plattegrond uittekenen doe ik het liefs op een desktop en evt. op een tablet.

En dan kleine aanpassingen op mn mobiel doen als ik bijvoorbeeld op de tuin sta, daar nooit een laptop. Merk nu al dat ik dat dan op dropbox moet zetten (vind het onhandig omdat ik het dan op moet zoeken terwijl ik op de tuin sta) dus dan print ik mn plattegrond maar uit. Daar word op getekend waardoor dropbox bestand dus niet meer up to date is...

Wij hebben er zelf ook aan gedacht een app te bouwen. Maar we hebben chronisch te kort aan tijd dus kijk ik uit naar je eventuele product

Geplaatst:

er bestaat al een moestuin app van Makkelijke Moestuin. Maar die is misschien te simpel voor wat jullie willen

Geplaatst:

De makkelijke moestuinapp is heel zinvol als je de makkelijke moestuinmethode, inclusief de zaden gebruikt. Maar doe je dat niet dan kom je er niet mee uit.

Ik heb veel interesse in de moestuin app.

met groene groet,

koolrabi

https://zolekkergezond.nl/

Geplaatst:

Velt is volgens mij ook bezig met een moestuin app. Ik zie alsmaar berichten voorbij komen omdat ze op zoek zijn naar een naam voor die app.

Ik hoef zelf niet zo nodig een app, ik denk ook niet dat een algemene app toepasbaar is op mijn chaos.

Ik werk zelf inmiddels met drie Excelsheets; een zaaikalender, een database en een overzicht van alle vakken met wat daar moet komen en wanneer dat moet worden gezaaid/geplant met een totaaloverzicht. Waar ik naar toe wil (mooi project voor het najaar) is een 'vast' Excelbestand met alle info per soort/ras als database, en een jaarbestand van alle ingevulde vakken, waarbij er vanzelf in het vaste bestand wordt gezocht naar de bijbehorende info, zodat hij zelf even uitrekent op welke datum de eerste oogst te verwachten is, hoeveel planten ik nodig heb voor zoveel m2 en wanneer de plek vrijkomt etc. Wat ik zei, het is een project.

Bij een app denk ik meteen aan een klein telefoonscherm, en dat vind ik denk ik het grootste bezwaar. Ik wil ook steeds het totaalplaatje kunnen zien van de hele tuin. Met herkenbare plaatjes van de planten.

Geplaatst:

wat mij handig lijkt is er een agenda/to do list aan toe te voegen

zodat je per week kan bijhouden wat de planning is

niet alleen voor het zaaien maar ook voor bemesten, spitten etc etc

gr Adriaan

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:
  • Auteur

Alvast merci voor de feedback tot nu toe

De app zal werken op Windows 10 (dus tablet en PC), omdat ik denk dat het concept wat te complex is om goed via een smartphone te kunnen laten bedienen. Moesten er mensen geïnteresseerd zijn kan ik jullie altijd toegang geven tot een test versie. Maar weet dan wel dat momenteel de functionaliteiten nog beperkt zijn

Wat ik momenteel aan het ontwikkelen ben voor de app is een designer om tekenen wat je waar zet in de moestuin en een kalender die toont wanneer je wat moet zaaien en oogsten.

Zouden jullie het interessant vinden moest er een logboek in de app zitten, waar je zelf notities kunt maken bij specifieke datums? Zouden jullie graag ook nog andere gegevens kunnen registeren (zoals de temperatuur, regen, etc.)?

Wat is jullie opinie over een todo/planning functionaliteit in de app?

• 6 maanden later ...
Geplaatst:

Ik wil niet spammen maar er bestaat al best zoiets, ik heb het geprobeerd maar ik heb het gevoel dat de verhouding van de afmetingen niet kloppen. www.moestuinplanner.nl

Onkruidmanager 1.0

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.