Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Enquête over interesse in duurzame producten

Featured Replies

Geplaatst:

Dag allemaal,

Samen met mijn broer ben ik bezig met het oprichten van een eigen onderneming. Zelf streven we naar een duurzamer en meer zelfvoorzienend leven en met ons bedrijf willen we anderen die dezelfde interesse hebben graag faciliteren. We gaan dit bijvoorbeeld doen door het organiseren van workshops, maar willen daarnaast een webshop openen waar mensen terecht kunnen voor allerlei producten die bijdragen aan een duurzamer leven.

We onderzoeken nu in wat voor soort producten mensen het meest geïnteresseerd zijn. Mijn broer heeft dit gekoppeld aan zijn afstudeeropdracht, maar het gaat om het bedrijf van ons samen, dus je zou ons allebei een enorm plezier doen met het invullen van deze vragenlijst. Het duurt niet lang (5 tot 10 minuten) en we hebben ons best gedaan om de vragenlijst op zo'n manier op te stellen dat het prettig is om in te vullen. Doe je mee?

Klik op deze link om naar de enquête te gaan.

Alvast bedankt!

Geplaatst:

Ik ben halverwege gestopt. Eerst moet je 1 tot 3 categorien aanvinken, vervolgens moet je alsnog voor alles de vragen invullen. Irritant.

Geplaatst:

Ik ben ook net voor de helft gestruikeld en opgehouden.

Als ik ervoor kies bij die categoriën iets niet in te vullen mag ik niet door en ik heb geen zin om steeds bij dezelfde categoriën op een andere vraag antwoord te geven.

Wil best alleen bij de categorie waar ik iets heb aangevinkt wat antwoorden geven maar niet voor de rest.

Ook geen n.v.t.

Besteedbaar inkomenskeuzes vind ik ook te beperkt. Moet er nu eigenlijk twee aanvinken maar dat gaat niet.

Geplaatst:

done

( ik reken maandelijkse uitgaven aan voeding en boodschappen maar gewoon mee als vaste lasten )

Geplaatst:

Voila, ingevuld!

All Is One

Geplaatst:

Ingevuld, maar idd niet de meest handige enquête aangezien je overal antwoord op moet geven.

Geplaatst:

Hier ook ingevuld. Beschikbaar inkomen is inderdaad niet volledig duidelijk.

Geplaatst:

Ingevuld. Best een mooi gemaakte enquete. Niet dat ik niet worstel hier en daar, maar het is heel moeilijk om een goede enquete te maken.

De experts onder de enquete makers maakten ons wijs dat de Britten de conservatieven niet een meerderheid zouden geven (fout), dat ze in de EU wilden blijven (fout), dat de VS niet voor Trump zou kiezen (fout), enz.

Mensen doen zo vaak wat anders dan wat ze aangeven, dus je moet er niet te veel waarde aan hechten.

Geplaatst:

een stemmingspoll is ietsjes anders dan een enquête.

daarnaast is dit helaas geen goede enquête te noemen. wanneer mensen zich gaan afvragen wat er wordt bedoeld gaat het mis.

de ene vult bij besteedbaar inkomen het inkomen - vaste lasten excl boodschappen in. de andere inkomen - vaste lasten incl boodschappen. zo krijg je verschillende data en kan je uiteindelijk helemaal niets met de gegeven antwoorden.

een te lange enquête met teveel herhaling en/of vragen die niet kunnen worden beantwoord zorgt ervoor dat mensen de vragenlijst afbreken. ook hierdoor ontstaat er een vertekend beeld.

kortom, je hebt straks een aantal ingevulde enquêtes waar je vrijwel niets mee kan.

Heeft de Hanze geen adviesgroep meer voor enquêtes? misschien daar eens om advies vragen.

Geplaatst:

Ik heb de enquete ingevuld. Het was niet gemakkelijk en een beetje veel. Ik hoop dat het voor jullie iets oplevert. Wie weet kunnen we in dit topic wat horen over de resultaten.

met groene groet,

koolrabi

https://zolekkergezond.nl/

Geplaatst:

goodluck met het verwerken van de gegevens. waar denk je aan bij duurzaamheid, daar gaan veel mensen wat anders invullen dus krijg je allemaal andere antwoorden en kan je geen conclusie trekken.

Geplaatst:
  • Auteur

Bedankt voor al jullie reacties! We stellen het erg op prijs dat iedereen zo serieus meedenkt.

Het maken van een enquête die ieders goedkeuring kan wegdragen bleek tijdens het testen al lastiger dan gedacht. De reacties verschilden nogal en veel van de latere reacties kwamen erop neer dat men adviseerde om wijzigingen naar aanleiding van eerdere reacties weer ongedaan te maken. Op een gegeven moment moesten er wel knopen worden doorgehakt. Inmiddels hebben al een paar honderd mensen de enquête ingevuld en het lijkt er gelukkig op dat de meeste mensen er ondanks de imperfecties wel mee uit de voeten kunnen. Een klein deel heeft de enquête voortijdig afgebroken, maar op verschillende momenten, dus men lijkt niet massaal gestruikeld over één bepaalde vraag. Dat neemt niet weg dat we het erg vervelend vinden dat het niet voor iedereen duidelijk en/of prettig was!

We waarderen het ontzettend dat mensen de moeite hebben genomen om de enquête in te vullen of dat in elk geval hebben geprobeerd, dank jullie wel daarvoor. We kunnen nog steeds reacties gebruiken, dus wie dat wil is nog steeds van harte uitgenodigd om de enquête in te vullen.

Uiteraard kunnen we te zijner tijd ook een terugkoppeling van de resultaten in dit topic doen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.