Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

moestuin

wesleyb

Recommended Posts

Hallo andere tuinders,

Ik ben 14 jaar en heb sinds dit jaar een moestuin.

Hebben jullie wat tips\aanwijzingen voor mij?

Ik heb staan in mijn tuin\kas:Tomaten(Tiny Tim)

Cherrytomaten

Aardbeien

Sla

Stamslabonen

Wortels

Rode Biet

Boerenkool

Bloemkool

Gele peertomaatjes

Paprika

Wonderboom

Komkommer

Gr.Wesley

Welkom op dit forum, zoals Jasmin net al opmerkte, als je specifieke vragen hebt kan je die altijd stellen, of zoeken op de site of er al een topic over is aangemaakt.

Misschien dat je wat foto's kan plaatsen van je tuin/kas als je dat wil natuurlijk. Het is altijd leuk om bij anderen te kijken naar indeling, groei van gewassen etc. Vaak steek je daar veel van op als beginneling en maar ook als je al jaren bezig bent kan je weer nieuwe dingen leren.

Heb je trouwens een koude bak staan of een grotere kas?

Edit: Ik heb zoals heel veel mensen hier een eigen topic over mijn tuin/kas. Genoeg foto's om door te kijken.

lisa-s-moestuin-en-kasavontuur-t1704.html

Edited by Guest

http://www.hobbyzaden.nl

Zaden te koop al vanaf 0,25 €.

als jij wat foto's hebt stuur dan s.v.p naar mijn e-mail: [email protected]

Het is echt handiger als je begrijpt hoe het forum werkt. In het gedeelte dat Moestuin heet, heeft iedereen een eigen topic met foto's en verhalen. Klik gewoon iemand aan, en beginnen maar...

moestuin-seizoen-f41.html

Inmiddels groeit alles erg goed.

Ik heb buiten 2 rijen boontjes staan, wat struiktomaatjes, selderij en aardbeien. In de kas staat nu : 11x sla, komkommer planten, sjalotten, struiktomaatjes,peertomaatjes,rode biet, bloemkool,wortel,cherrytomaat

Ik heb helaas de bloemkool en de boerenkool weg moeten gooien (Er hebben van die .... duiven aan gezeten

Inmiddels heb ik wat sla geoogst en dus staan er nu nog maar 6 slaplantjes.

Ook heb ik eindelijk wat vollegrond in mijn kas Daar staat nu in Tomatensoorten,RodeBieten,Sjalotten,Aardbeien,Komkommer,Wortel.

Ook heb ik nog wat wortel gezaaid in stekbakken(deze zijn erg handig,zie foto's) de paprika in een apart potje gezet en wat aardbeien gestekt.

2it2ywn.jpg

De stekbak

4zxdli.jpg

De komkommer

xnw8w7.jpg

Vollegrond suuhlc.jpg

Tomaten

Die stekbakken heb ik van mijn werk gehaald, iemand intresse???

Verder, ik heb gister zaad gekregen en gekocht(kropsla,bloemkool,broccolli,pluksla,bieslook,tomatensoorten,etc.)

Die heb ik ook gezaaid en ook spitskool,broccollie,savoiekool geplant.

Gr.

Vandaag aardbeien geplukt en de kas helemaa ldichtgemaakt. Ook een krop sla geoogst.

Verder net ook wat prei geplant en een touw opgehangen voor de komkommer plant. Ook nog wat aardbeien gestekt

Gr.

Ja ik weet dat het heel erg vroeg is maar ik heb mijn zaadjes voor volgend jaar al gekocht! Nu nog een kleine kweekserre voor in januari voor te zaaien en dan ben ik helemaal compleet voor het volgende jaar!:D

Nu even over de tuin/kas: alles groeit heel erg goed,nu geef ik water met regenwater en je ziet ze bijna groeien. Gister en vandaag aardbeien geoogst en sla. De eerste komkommer van het jaar heb ik al gezien!!

Net chinese boontjes,peterselie,rode biet en boerenkool gezaaid.

Gr. Wesley