rianned Geplaatst: 8 mei 2017 Geplaatst: 8 mei 2017 Ik heb vorige week muntstekjes in de tuin gezet, maar sinds gisteren zitten er ineens grote gaten in.Ik heb gelezen dat slakken helemaal niet van munt houden en ze zelfs weert.Heeft iemand een idee wat er mijn munt opeet? Quote
Bit Geplaatst: 8 mei 2017 Geplaatst: 8 mei 2017 Weet ik zeker niet of dit een slak was, maar bij mij eten slakken wél de munt. Graag zelfs.Heb ik nogal wat soortjes munt, de éen lusten ze wel liever dan de andere ja. Quote
rianned Geplaatst: 8 mei 2017 Auteur Geplaatst: 8 mei 2017 Oh wat jammer! De spinazie zijn ze ook al gek op Quote
de deerhounder Geplaatst: 8 mei 2017 Geplaatst: 8 mei 2017 Slakken laten sporen na, zijn die er?Kan ook een rups zijn. die laat geen bewegingssporen. Quote
rianned Geplaatst: 8 mei 2017 Auteur Geplaatst: 8 mei 2017 Ik zag geen sporen, maar rupsen heb ik nog nooit gezien in de tuin en slakken juist heel veel. Quote
sokrates Geplaatst: 8 mei 2017 Geplaatst: 8 mei 2017 Is het geen vraat van een munthaantje? Een heel mooi metaalblauw kevertje, maar wel vrij funest voor je muntblad... Quote
Marinus Ros Geplaatst: 8 mei 2017 Geplaatst: 8 mei 2017 Hoi, Aan de manier waarop aan het blad is geknabbeld denk ik eerder aan munthaantje dan aan naaktslakken.Munthaantje is in elk geval wel goed zichtbaar. Geen idee hoe je daar van af komt maar hier vind je het : https://www.moestuinforum.nl/bestrijden-munthaantje-t5790.html Groet, Quote
pippi Geplaatst: 8 mei 2017 Geplaatst: 8 mei 2017 Ja, munthaantjes! Ik zag een paar van die metallic kevertjes lopen in de volkstuin, en kon er niet op komen wat het nu ook weer waren. Ik gebruik de munt alleen om mee te mulchen, dus ik maak me niet druk om een paar gaatjes erin. Het groeit wel lekker makkelijk, dat spul. Eerst deed ik nog voorzichtig alleen wat buitenste blaadjes plukken, nu pluk ik handenvol en een week later staat er weer allemaal vers blad. Volgens mij moet je wel heel veel van die kevers hebben willen ze echt blijvende schade aanrichten. Quote
Marinus Ros Geplaatst: 8 mei 2017 Geplaatst: 8 mei 2017 Hoi, Mulchen met munt ?? Bij een vriendin van me staat ook munt die ik daar heb uitgezet, munthaantje was er al na enkele maanden. Nu, drie jaren later zijn er er nog net zoveel kevers als toen. Alleen is nu de munt helemaal naar voor getrokken richting zon, tot wel tien meter verder van de oorspronkelijke plaats.Ik heb het gros nu omgespit want ook het onkruid teelde er welig en ontdekte er tussen in een mooie Origanum Tumble Variety die ik ga proberen redden. Heel mooi die "fluo" marjoleintjes. De munt ? Die komt vanzelf weer opzetten, lol. Groeten, Quote
rianned Geplaatst: 9 mei 2017 Auteur Geplaatst: 9 mei 2017 Toevallig heb ik pas een paar van die kevertjes gezien! Dan weet ik nu eindelijk wat het is Quote
Wortel Geplaatst: 9 mei 2017 Geplaatst: 9 mei 2017 Ik heb zulke beestjes hier ook. Maar ik ken ze als elzenhaantjes.... Hier staan achter ook 2 elzen en die worden compleet opgegeten. Toch groeit uiteindelijk de els harder dan de haantjes kunnen eten. Er verdwaalt nog wel eens 1 op onze fruitbomen die als ze betrapt worden moeten betreuren Maar ik zie ze gelukkig nog niet in de munt. Quote
Marinus Ros Geplaatst: 9 mei 2017 Geplaatst: 9 mei 2017 Hoi, Elzenhaantje en munthantje zijn twee verschillende insecten dus je munt hoeft niet bevreesd te zijn. Groetjes, Quote
annaelizabeth Geplaatst: 9 mei 2017 Geplaatst: 9 mei 2017 Heel mooi die "fluo" marjoleintjes. Plaatje? Ik ben groot liefhebber van de marjolein. Dus als het een speciale soort is, waar vind ik die? Quote
Bit Geplaatst: 9 mei 2017 Geplaatst: 9 mei 2017 Maar in een topic over oregano dan toch zeker .... Quote
Marinus Ros Geplaatst: 9 mei 2017 Geplaatst: 9 mei 2017 Hoi, Is bij deze gebeurd, Bit: https://www.moestuinforum.nl/post345509.html#p345509 Groetjes, Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.