Geplaatst: 12 juni 20178 j Soms krijg ik wel eens de vraag van mensen die bij mij ruimte huren of ik niet iets neer wil zetten uit de moderne tijd..tv of radio of zo ( er staat alleen een half stuk muziektorentje uit de oertijd van cassettes met 1 cassette erbij..het radiodeel doet het niet (want geen antenne/ontvangst?) Het cd deel heeft het volgens mij nog nooit gedaan)Een tv..dat gaat me te ver..maar een radio wil ik wel plaatsen.Hier heb ik enige hulp bij nodig, want tegenwoordig is het niet meer zoals vroeger dat het enige waar je je zorgen over hoefde te maken was of de buizen van je radio wel warm wilden worden.Ik wil wel graag iets moderns aanschaffen dan, wel het liefst in retrouitvoering...Mensen willen natuurlijk ook hun mobiel of weet ik niet wat op mijn apparaat aansluiten. Enne een antenne? Of vliegt de radio tegenwoordig alleen nog maar binnen via het www?Wie helpt deze digibeet? (en ja ik weet het voor wie me dat wil vertellen: dit is het moestuinforum en deze vraag hoort hier niet thuis..wel dus.babbeltuin ) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 12 juni 20178 j Goeie vraag, daar zit ik ook mee Ik lees over DAB+ enzo, maar voor mij is het belangrijkst dat het een klein, compact dingetje is met kwalitatief tóch goed geluid.En retro-uitvoering zou helemaal geweldig zijn "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 12 juni 20178 j Naja. Ligt er een beetje aan Jet, of jullie een internet aansluiting hebben in je Franse huis ? Hebben wij niet, maar jij zal dat wél hebben ? ( anders zat je hier niet denk ik he ? ) Dan is het heel simpel. Internetaansluiting doortrekken naar je gastenverblijf en daar een moderne radio op aansluiten, gewoon radio via internet dus. Kan je 20.000 zenders ontvangen van over de hele wereld ( voor het geval je heel veel chinezen gaat krijgen als gast , of russen ) Maar kan je gast ook gelijk laptoppen. Vroeger had je radio met aansluiting op de kabel. Nu kan dat dus op internet. Je kan ook een laptop neerzetten. kunnen ze álles : mailen; tv ; radio ; internetten ; betaal tv bestellen etc. Mogen ze zelf de film betalen natuurlijk.
Geplaatst: 12 juni 20178 j De dag van vandaag is het toch maar normaal dat er TV Wifi en Radio is op een locatie die je voor enkele dagen verhuurd. We leven toch niet meer in de middeleeuwen dacht ik.TV daar heb ik TV Vlaanderen voor en de radio komt ook via satelliet. Wifi daar heb ik het goedkoopste abonnement voor maar het werkt en iedereen is content. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 12 juni 20178 j Zoals Bit al aangeeft, je hebt volgens mij al internet, dus gewoon zorgen dat het huisje hier ook gebruik van kan maken.Indien het huisje nog binnen WIFI bereik ligt, dan kan je het vrij simpel oplossen d.m.v. een internetradio. Mag ik vragen waarom je een tv uitsluit?Zelf denk ik dat je veel potentiële huurders zonder voorzieningen zoals tv, internet en radio wegjaagt, vooral die met kinderen.
Geplaatst: 12 juni 20178 j Ik zou ook geen tv doen hoor En nee, wifi lukt niet beneden, heb ik daar al eens geprobeerd. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 13 juni 20178 j En nee, wifi lukt niet beneden, heb ik daar al eens geprobeerd. Nee, dat zal ook best, kan ik me alles bij voorstellen met muren die wel 70 cm dik kunnen zijn. Daarom ook gewoon internetkabeltje doortrekken.Wij hebben dan wel geen internet in ons huisje daar, we hebben geeneens bereik ( binnen, maar ook buiten niet ) Dat bestaat nog hoor. Geen tv is een keuze. En dus ook een keuze van klanten. Moet je lekker zelf weten.Retro radio is ook een keuze. Lekker zelf weten .... als je retro leuk vind ? Denk dat die van RobO helemaal je ding is he ? Kost allemaal wel wat natuurlijk. Maar de techniek ? alles is mogelijk. en uiterst simpel, ook voor digibeten.
Geplaatst: 13 juni 20178 j Nuttige info over Wifi range vergroten:https://www.gratissoftwaresite.nl/wifi-draadloos-verbeteren-access-point-wifi-repeater-versterker-homeplug-powerline(Een homeplug werkt bij mij prima. Via het elektriciteitsnet naar het tuinhuisje (ca 20 meter). Daar heb ik dan bedraad internet (mijn webcam is daarop aangesloten), en vanaf daar heb ik ook Wifi tot achterin de tuin (tot ca 40 meter vanaf het tuinhuis). Een nadeel: Je moet je gasten toegang geven tot Wifi. De ouders zullen daar wellicht netjes mee omgaan, maar hun verveelde kindertjes misschien niet. Hun acties gaan wel over jouw internetaccount, en -bij een niet goede installatie- kunnen ze ook makkelijker bij de bestanden op je PC. Een afgeschermd gastnetwerkje kan wel, maar dat vraagt wel wat kennis (of een kennis die van wanten weet) om dat goed in te richten. Bekabeld internet (de ethernet kabel doortrekken): zelfde risico. Ze sluiten er een laptop op aan, en ze zitten op jouw netwerk. Niet vanzelf, inloggen, wachtwoorden en zo, maar de eerste hindernis is genomen. Voor digibeten als jullie: niet doen, tenzij je b.v. een buurman hebt die dat goed voor je kan inrichten. (Een tijd terug had ik veel buren over de vloer, sommigen met kinderen. "Meneer, mag ik uw Wifi-code?". Nee dus. Wel verteld waarom niet. Terzijde: het zal mij prima lukken om dat wel goed beveiligd voor elkaar te krijgen, maar ik heb dat niet nodig, dus niet ingericht) Radio.Alleen voor een paar zenders, voor een muziekje? Dan voldoet ieder radiootje, mits redelijke ontvangst via ingebouwde antenne. Een radio met ingebouwde CD-speler en een line-in (om MP3's vanaf hun mobieltje te kunnen afspelen) is dan misschien nog handiger.Vaak NL gasten die NL nieuws willen beluisteren? Dat zal in NOF niet te ontvangen zijn? Wel via DAB? Dat weet ik niet. TVEen splitter tussen je TV coax kabel, en coax doortrekken naar het gastenverblijf zou kunnen werken. Een goedkoop LCD TV'tje -met CD/DVD ingebouwd- neerzetten, en klaar is Kees. Misschien wel eerst even uittesten met een even geleende TV voordat je een TV aanschaft.Lijkt me de eenvoudigste optie. Ze hebben dan een paar TV zenders (wellicht ook een paar muziekzenders), en de mogelijkheid om CD/DVD af te spelen. Retro-look: Hans kan er wel wat ruw bezaagd eiken omheen timmeren Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 13 juni 20178 j Voor stralingsgevoelige mensen is een vakantieadres zonder wifi een zegen! En geen TV, heerlijk! Rust! Niks middeleeuws aan. Ik ben altijd blij als er geen TV op m'n vakantieadres is.Maar goed, ieder zijn ding.
Geplaatst: 13 juni 20178 j Als je het simpel wilt houden (geen wifi is soms een godsgeschenk), maar je gasten wel wat muziek wilt bieden, dan is zoiets een optie: https://www.audioshop.nl/ricatech-pr390-nostalgic-radio. Hiermee kan je 'gewoon' radio luisteren, hij is (als je er batterijen in doet) ook nog eens mee te nemen naar buiten en met een snoertje erbij kan je er ook je mobiel (of ander mobiel apparaat) op aansluiten om muziek mee af te spelen. Als je wel wifi (en daarmee ook muziek etc.) wilt aanbieden, dan is een wifiversterker echt een goede optie. Er zijn tegenwoordig wifi-versterkers die ook door hele dikke oude muren heen gaan (en ik spreek uit ervaring), maar dat halveert wel de snelheid van je wifi-signaal. Je kunt ook kiezen voor een sterkere router, of kiezen voor verschillende access points. Je kunt hier meer lezen over het vergroten van je wifi-signaal en de verschillende manieren waarmee je dat kunt doen: http://www.allesoverdraadloosinternet.nl/wifi/wi-fi-signaal-versterken/. Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Geplaatst: 13 juni 20178 j Wat betreft het veilig delen van WIFI;Op mijn modem zit een gast toegang optie.Daarmee wordt een tweede WIFI punt geactiveerd, die je veilig kan delen.Deze is namelijk afgeschermd van je eigen netwerk en niemand kan toegang krijgen tot je netwerk vanaf de gast account. Internet verlengen via het stroomnetwerk.Let wel; dit kan alleen maar via dezelfde stroomgroep.
Geplaatst: 13 juni 20178 j De dag van vandaag is het toch maar normaal dat er TV Wifi en Radio is op een locatie die je voor enkele dagen verhuurd. We leven toch niet meer in de middeleeuwen dacht ik.TV daar heb ik TV Vlaanderen voor en de radio komt ook via satelliet. Wifi daar heb ik het goedkoopste abonnement voor maar het werkt en iedereen is content.Hahah Willy, lekker diplomatiek antwoord
Geplaatst: 13 juni 20178 j Auteur Dank jawel voor alle (leuke ) reakties. Lie en ik liggen in een deuk wbt de discussie over de wifi. Ik had er natuurlijk bij kunnen zeggen dat we sinds vorig jaar( net nadat jij hier was denk ik Jorieke) een versterker/extension hebben ( in het stopcontact inderdaad) en goed wifi in ons voorhuis..tot onze verwondering zelfs beter dan die wij hier boven hebben. Onze vriendengasten vertellen ons dat in ieder geval. Om nog even door te gaan over wel op de discussie wel of niet tv: tegenwoordig loopt iedereen die wel tv/youtube/etc wil rond met een laptop of tablet. Zelf vond ik - toen we ooit tv namen omdat Lie erg van sport kijken houdt- het een barst in mijn paradijs. Geen tv dus. Hier in dit achterland van Frankrijk loopt het internet altijd wat achter maar ook hier wordt aan de weg getimmerd en voor 2020 zouden we internet met fiberkwaliteit moeten kunnen verkrijgen. Tegenwoordig hebben we een nw versterker erbij staan een paar dorpen verderop en het net valt nog weinig uit..alleen met onweer zitten we soms met de gebakken peren. Maar een internetradio..een goed idee! En kunnen mijn gasten dan daar ook hun mobiel met hun eigen muziekjes erop aansluiten? Of wat kan je er nog meer mee?Rob die van jou ziet er super uit! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 13 juni 20178 j Dat ligt eraan appelvrouw, als er een 3.5 mm plug inzit kan je dat gewoon aansluiten ja. Kan ook eentje nemen met Iphone aansluiting.
Geplaatst: 13 juni 20178 j Je kunt ook een internetradio nemen die kan streamen via Bluetooth (staat dan ook bij de specificaties).Iemand kan dan draadloos vanaf zijn tablet of telefoon muziek versturen naar de internetradio en deze afspelen.
Geplaatst: 13 juni 20178 j Auteur Ik weet dat ik misschien veel vraag maar kan iemand een voorbeeld voor me opzoeken? Internetradio met een 3,5 m plug ( plug? èh..) en / of eentje die kan wat Frans zegt? Ik zie veel te veel specificaties als ik wat zoek en wordt er helemaal ibbelig van. Dab hier en Dock daar... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 13 juni 20178 j Auteur Iemand bv een idee wat dit ding ( niet mijn keuze voor de buitenkant, maar het gaat me even om de functies) kan? Wat dat allemaal zegt?https://www.amazon.fr/Ocean-Digital-Internet-WR-210CB-Bluetooth/dp/B01MDKV7HU/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1497381034&sr=8-1&keywords=radio+portable+internet We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 13 juni 20178 j Ik heet wel Frans, maar mijn Frans is zeer beperkt. Ben dus even gaan zoeken naar een Engelstalige pagina van dat merk.Je kunt met het door jou opgegeven type wel het e.e.a. maar het is eigenlijk meer een veredelde klokradio. Ik zou dan eerder voor dit type van dat merk gaan;http://www.oceandigitalshop.com/wr-282cd Het door jou aangegeven type beperkt zich tot ontvangst van Radio zenders via het internet.De WR-282CD heeft dan nog qua ontvangst als extra opties gewone FM ontvangst en DAB ontvangst.DAB (Digital Audio Broadcasting) is de toekomstige vervanger van FM en wordt in veel landen al gebruikt.Het signaal haal je uit de lucht net zoals je dat bij FM doet, alleen dan in digitale vorm waardoor het geluid vele malen beter is.Je gast heeft dan als pluspunt, dat hij ook veel lokale zenders (via FM) kan ontvangen en mocht je eens problemen hebben met je internet, dan kan er nog steeds radio worden afgespeeld via DAB.Ik weet echter niet hoe het er voor staat met DAB in Frankrijk en de ontvangst ervan in het gebied waar je zit. Afhankelijk van wat je wil uitgeven, is dit trouwens ook een mooie set;https://www.minisetshop.nl/product/765833/pioneer-x-cm66-zwart.html -
Geplaatst: 13 juni 20178 j Auteur Nee dat is dan nog niet geheel duidelijk..en ik zou ook niet weten hoe ik daar achter kan komen. Ik weet nu in ieder geval wat DAB betekend, dank. Ik heb nu een gast die een wireless speakerding met bleutooth heeft..maar daar kan je toch geen radio mee ontvangen? Edit: zag het onderste deel van je bericht niet. Inderdaad heel mooi maar erg buiten mijn budget voor mijn voorhuisje. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 13 juni 20178 j Dat is vermoedelijk een speaker waarmee hij draadloos muziek vanaf zijn telefoon kan afspelen. Wat DAB in Frankrijk betreft, Google is je vriend, bijvoorbeeld;http://tivoliaudio.nl/dab-dekking-nederland/dab-digitale-radio-in-frankrijk-krijgt-vorm/
Geplaatst: 13 juni 20178 j Auteur 2019/2020..zoiets als onze snellere internet. Tja we wonen in een uithoek. Dus nog geen Dab nodig We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 13 juni 20178 j Auteur Ik vond deze nog. Zonder DAB maar ik denk met veel mogelijkheden? Binnen mijn prijsklasse.Als een van jullie nog even de verkoper willen spelen en me uitleggen wat mijn gasten hier allemaal mee zouden kunnen? https://www.amazon.co.uk/Ocean-Digital-Internet-WR-210CB-WiFi-WR210CB/dp/B01MF5IP64/ref=cm_cr_arp_d_product_top?ie=UTF8 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 13 juni 20178 j Dat is hetzelfde type als de Franstalige link, die ik als veredelde klokradio bestemde.Dit is het type wat ik aangaf; https://www.amazon.co.uk/Ocean-Digital-WR282CD-Internet-DAB/dp/B01MQ08X3T/ref=pd_sim_23_1?_encoding=UTF8&psc=1&refRID=FNAG33GS3VT6DRQBZ0TW De opties maken vaak de prijs, dus het is eigenlijk maar net wat jij en je gasten belangrijk vinden.Je weet in ieder geval nu wat de opties qua ontvangst zijn.Qua aansluiting van een telefoon of tablet op het apparaat, heb je dan of Bluetooth (draadloos) of via een Aux kabel. Wellicht als je aangeeft wat je max wil uitgeven, dan kunnen we nog voor je meezoeken.
Geplaatst: 13 juni 20178 j Auteur Pf, het begint me inderdaad te duizelen al die apparaten Tja hoeveel 100 piek is denk ik toch wel de max. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.