loes Geplaatst: 1 augustus 2021 Geplaatst: 1 augustus 2021 (aangepast) Zo horen ze toch ook en dan inderdaad niet heet/pittig? Waar komen de zaden vandaan? kan daar iets mis zijn gegaan? 2 augustus 2021 aangepast door loes Quote
fre3ke Geplaatst: 1 augustus 2021 Geplaatst: 1 augustus 2021 Zaden van Quedlinburg, een prima merk. Maar ik heb gemerkt wat het probleem was. Ze moeten kleiner geoogst worden. Dan zijn ze nog eetbaar. 3-5 cm max. Bij 7 centimeter worden ze te heet. Het is verwarrend dat die pepers bij Lidl groter zijn. Vandaag een proefpannetje gemaakt, en alleen die van 7 cm was te heet om te eten. Opgelost dus! 1 Quote
Mellie Geplaatst: 1 augustus 2021 Geplaatst: 1 augustus 2021 Pardons kunnen klein óók heel pittig zijn hoor! Ik proef altijd een klein hapje voor bij de kinderen, want het is toch wel een beetje Russisch roulette. Als je ze groter laat worden, wordt die kans wel aanzienlijk groter. Het scheelt dat het prutweer is. Maakt ook wel uit. Quote
Erny Geplaatst: 2 augustus 2021 Geplaatst: 2 augustus 2021 De Padrons staan er juist om bekend dat een deel wel heet is en een deel niet. Dat is juist het leuke eraan. Zoals @Mellie zegt: Russische roulette. Dus denk dat je verwachtingen niet klopten met wat de Padron te bieden heeft. De Lidl geeft een slecht voorbeeld met zijn zakken vol zogenaamde Padrons zonder enige hitte (en smaak trouwens). Quote
fre3ke Geplaatst: 2 augustus 2021 Geplaatst: 2 augustus 2021 Mijn verwachtingen klopten hoor, en ik ben blij dat het plukmoment nu ook klopt. Ik neem voor de zekerheid wel eerst een klein hapje van iedere peper, net als Mellie. Gebruik jij eigen zaad @Mellie? Dan kan er natuurlijk kruisbestuiving zijn geweest. Dat Russisch roulette verhaal is leuk om aandacht te trekken op social media, maar deze pepers zijn gewoon lekkere hapjes en daarom worden ze in Spanje gegeten. En door mij 🙂. Geoogst uit de vollegrond👍 Quote
Mellie Geplaatst: 23 augustus 2021 Geplaatst: 23 augustus 2021 De pardons kweek ik uit gekocht zaad, maar ook met eigen zaad van@Erny. Zij heeft ze zo geselecteerd dat ze alleen de heel pittige heeft. Die heb ik apart. Ik kweek ‘normale’ die van gekocht zaad zijn en pittig kunnen zijn en de erna padrona die loeiheet zijn. 1 Quote
fre3ke Geplaatst: 23 augustus 2021 Geplaatst: 23 augustus 2021 Bij mij is alles groter dan 6 cm loeiheet, ik begrijp niet dat iemand daar voor de lol op kweekt 😳 Smaken verschillen, dat is duidelijk. Ook mijn smaak, ik vind ze niet zo lekker dat ik volgend jaar weer al dat gedoe van voortrekken ervoor over heb. 1 Quote
Mellie Geplaatst: 23 augustus 2021 Geplaatst: 23 augustus 2021 Ik heb er hardop om gelachen! Sja je hebt kennelijk pech dat ze zo pittig zijn. Misschien kun je er sambal van maken? Of inmaken? Wordt het ook minder pittig. Ik vind Pardons heerlijk. Wij eten ze heel graag. Maar die pittige zijn heftig. Als ik daar 2 van eet, heb ik ook maagpijn. Quote
Erny Geplaatst: 27 augustus 2021 Geplaatst: 27 augustus 2021 Gelukkig blijkt het merendeel bij mijn oogst tot nog toe ook lekker pittig te zijn. Ik oogst ze het liefst als ze zo'n 6 á 7 cm hebben bereikt. De wat grotere dus vóórdat ze gaan verkleuren. Ik bak ze in olijfolie met beetje zout erover en eventueel vul ik ze dan met feta en schuif ze dan mijn mond in. Is eventueel een tip om de hetere exemplaren te kunnen eten? Ook heb ik ze wel gebakken in olijfolie en dan met de blender in stukjes met wat zout en dan in een potje met nog wat extra olijfolie om ze op die manier te kunnen gebruiken. @Mellie misschien is die Uc Bürun Biber wel iets voor @fre3ke ? Die zijn ook lekker van smaak maar dan zoet... Quote
Mellie Geplaatst: 27 augustus 2021 Geplaatst: 27 augustus 2021 @erny Een zoete 3 burun? Dan heb je een foutje van moeder natuur. Die zijn pittiger dan de padrons! Niet doen hoor Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.