Jane Doe Geplaatst: 1 juni 2014 Geplaatst: 1 juni 2014 SlaEn ook nog tuinbonen, de kuip leeg gemaakt voor de 2e ronde. Moet helaas de tuinbonen in de kas ruimen, om plaats te maken voor de komkommers en kousebandbonen. Dit jaar te laat gezaaid, kom in de knoop met gewassen. Quote
aalterse-willy Geplaatst: 2 juni 2014 Geplaatst: 2 juni 2014 Gisteravond een struik aardappelen gerooid om vandaag te eten.Lady Christel van Aveve. Die welke ik boven op de grond gelegd had en toegedekt met compost, ook aangeaard met compost.850 gram van een struikje en ze zijn nog niet volgroeid. Mooi toch? De buur stond er op te kijken en trok zijn oogjes wijd open omdat het toch gelukt was. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
jootje Geplaatst: 2 juni 2014 Geplaatst: 2 juni 2014 Vanavond op het menu! Hier word een mens blij van... Quote
aalterse-willy Geplaatst: 2 juni 2014 Geplaatst: 2 juni 2014 Werd jaloers van Jootje en heb er ook een maaltje geplukt. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Jane Doe Geplaatst: 2 juni 2014 Geplaatst: 2 juni 2014 De geoogste en geruimde tuinbonen, plaats maken voor de anderen gewassen.Heel wat te doppen1,5 kg Quote
Erny Geplaatst: 2 juni 2014 Geplaatst: 2 juni 2014 Voor de AppelvrouwThee: Bieslookbloemen voor in de azijn... zoals gezien op dit forum... En het eerste bakje aardbeien. En voorzichtig een paar eerste sjalotjes geoogst. Quote
appelvrouw Geplaatst: 3 juni 2014 Geplaatst: 3 juni 2014 goed Erny!Waar staat die azijnbieslook? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 3 juni 2014 Geplaatst: 3 juni 2014 gevonden..wat-heb-je-net-in-gemaakt-uit-eigen-tuin-t2088-940.html pagina 95... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
geedee Geplaatst: 3 juni 2014 Geplaatst: 3 juni 2014 Ik heb ze geoogst....reden : blog/geedee/knoflook_geoogst_b-3866.html Quote
Bit Geplaatst: 3 juni 2014 Geplaatst: 3 juni 2014 De 1e frambozen-aardbei vanavond van de tuin. ( de 'Frau Mieze Schindler' dus ) Heeeerlijk ! Quote
Jane Doe Geplaatst: 3 juni 2014 Geplaatst: 3 juni 2014 Mooie oogst ieder, mooie foto's met al die kleuren.Tuinbonen weer geoogst en geruimd, dit keer 1 kg. Quote
sansareli Geplaatst: 4 juni 2014 Geplaatst: 4 juni 2014 Dit is de 20ste kg aardbeien, wat wil je met 200 planten. Quote
Tania Geplaatst: 5 juni 2014 Geplaatst: 5 juni 2014 Ommetje langs m'n bladgroentetjes in pot gemaakt voor een slaatje - de immer nog anonieme slaplant, snijbiet, Russian Red Kale in z'n geheel geoogst want mislukt, probeer dat later weer. En de citroenmelisse die ik afgelopen jaar in de grond had gedrukt is druk bezig met groeien en de border vullen Dus die mocht eens stevig ingekort, samen met wat munt van de andere border, werd een lekkere bak thee. Moest de thee wel door het theezeefje gooien, zaten bladluizen in En ik maar denken dat die beesten geen munt lusten. Quote
greetje Geplaatst: 5 juni 2014 Geplaatst: 5 juni 2014 ook hier wel beestjes bij de oogst....ik had al geplukt en liep naar de tafel om camera te pakken en wat zag ik toen na een fotosessie maar de escargot naar buiten gedaan! Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
geedee Geplaatst: 5 juni 2014 Geplaatst: 5 juni 2014 Wow!!! Salade à l'èscargot!! Ik had weer 500 gr frambozen vandaag, de eerste tayberry's en een aardbei met faciatie (google dat maar ff ) Quote
Piroska Geplaatst: 6 juni 2014 Geplaatst: 6 juni 2014 Ik eet mijn aardbeien telkens op voor ik een foto kan maken, maar vandaag ook de eerste framboosaardbei gegeten en een handvol bosaardbeien. wel foto van de peulvruchten gemaakt: Kapucijners, erwten en een paar peulen. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Erny Geplaatst: 7 juni 2014 Geplaatst: 7 juni 2014 Oh... vergeten de eerste gele peultjes te oogsten... Maar deze aardbei is wel geoogst en gelijk opgegeten... en dat ging écht niet in één hap... Ter vergelijk een samsung-telefoontje ernaast... Quote
Jane Doe Geplaatst: 7 juni 2014 Geplaatst: 7 juni 2014 Wat een reuze aardbei, hoe smaakte die?Laatse kilo's tuinbonen uit kas, veel weggeven en klein beetje voor ons. De kleintjes voor ons, die kun je niet weggeven.De grote hebben vele blij gemaaktDe foto's geeft maar een klein beetje weer,1 zeef ongeveer 1 portie van 1 kilo per familie. Quote
geertlaurent Geplaatst: 7 juni 2014 Geplaatst: 7 juni 2014 Oogst senga sengana ( oh zo lekker!), sweet eve en Miese Fraue Schindler. Ook nog een hele hoop frambozen geoogst, derode bessen heb ik nog laten hangen die zijn meer voor de vogels Quote
geedee Geplaatst: 8 juni 2014 Geplaatst: 8 juni 2014 De eerste aardbeien "annablanca". Eigenlijk vind ik ze niet uitzien voor n aardbei; des te verrassender is het dat ze heerlijk smaken, vind ik. Je moet er een beetje oog voor krijgen wanneer ze rijp zijn.....eerst zijn ze nog een beetje groenig(nog niet rijp)....die witte zijn rijp en die ietwat roze doorgekleurd zijn, zijn bijna té rijp: Even poseren met een "normale"aardbei.......zo lijkt die "annablanca" wel een negatief! Quote
Jane Doe Geplaatst: 8 juni 2014 Geplaatst: 8 juni 2014 Gekregen van de buren, mag dat ook? Zij tuinbonen en wij aardbeien. Quote
appelvrouw Geplaatst: 8 juni 2014 Geplaatst: 8 juni 2014 lekker veel aardbeien!Ik heb ook..rechtsboven de bonkige en linksonder de Frau Mieze...de rest ertussen is ook heerlijk van smaak Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Saffraan Geplaatst: 9 juni 2014 Geplaatst: 9 juni 2014 Wij hebben al van enkele frambosen liggen smullen. Geen idee welk ras want de struik stond er al toen we het huis kochten ^^ Ook de rode bessen beginnen al mooi te verkleuren: Quote
jasmin Geplaatst: 9 juni 2014 Geplaatst: 9 juni 2014 Hoeft geen toelichting lijkt me. Bekend materiaal. Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.