Geplaatst: 6 september 201410 j Vleestomaatje! Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
Geplaatst: 7 september 201410 j Waarschijnlijk had mijn vrouw wat anders in gedachte toen ik vertelde dat ik een pompoen en wat komkommers ging halen Al was ikzelf ook aardig geschrokken toen mijn groene komkommer geheel geel was geworden...
Geplaatst: 9 september 201410 j De zevende, achtste en negende emmer boontjes, en ik moet er zeker nog vier à vijf emmers trekken, er staan nu nog bloemetjes in en dat allemaal van één zakje Argus zaadjes. Wel voorgekweekt in de kas tegen de vraat van de bosduiven en slakken. Met al de regen van augustus zijn er wel heel wat rotte bij, die gooi ik direct weg. En zojuist een grote emmer, 15l, perzikken getrokken voor de buurvrouw. De Boskoop glorie staat er nu zo bij maar de mooiste en rijpste druiven worden er regelmatig door mij en door de kleindochter uit geplukt. Volgend jaar zullen er wel grotere bessen aan hangen hoop ik. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 9 september 201410 j Wat een berg bonen, Willy, en die perziken, mooi hoor! Hier word het een beetje eentonig......
Geplaatst: 9 september 201410 j Een paar winterworteltjes:(de aansteker is een normale maat, 8 cm lang, dus geen mini-modelletje) Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 11 september 201410 j Vanmorgen al de perziken afgetrokken en de rotte opgeraapt.Zou er wel enige kunnen plante, of zaaien gelijk ge wilt.Moest er iemand wat willen om te zaaien op de MTFD zeg het maar, dan zoek ik de beste er uit. Anders gaan ze naar de kippen, die lusten ze ook. zo een mand vol zijn er gisteren al naar de kippen gegaan. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 13 september 201410 j Ik dacht, laat ik eens kijken of mijn pastinaken goed groeien! De een weegt een kilo, de ander 900 gram!
Geplaatst: 14 september 201410 j Laat u de pastinaken maar goed smaken Jootje. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 14 september 201410 j Wat voel ik me weer rijk Maar wie snoept er toch van mijn lekkere tomaten? Ik verdenk de houtduiven en de gaaien en ga er een net voor hangen. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 16 september 201410 j De "raap" van vanmorgen..de oogst is heel behoorlijk dit jaar.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 17 september 201410 j Speets en Meekje.....wat een mooie foto's! Jet....lekkere walnoten. Mooi dat het een leuke oogst lijkt te worden! Zelf weer courgette en zomerpompoen. Ben er nu wel klaar mee. Luxe probleem natuurlijk, maar al veel courgette gegeten, de diepvries zit vol. Het zit in mijn zoetzuur. Kan er niemand meer blij mee maken, heb je haar weer met haar courgettes! Dus de planten allemaal vermoord!,
Geplaatst: 17 september 201410 j De "raap" van vanmorgen..de oogst is heel behoorlijk dit jaar.. Mooi herrinneringen die lekkere nootjes .. Mijn meetje (oma) kwam me elk jaar een volle zak brengen met nootjes, ze wist al te goed dat ik er dol op ben. jammer genoeg is ze slechter te been, en kan ze het allemaal niet meer.. Nu doen wij het voor hun Liefs blog/Beginnertje/
Geplaatst: 19 september 201410 j Héél veel vitamientjes. -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 19 september 201410 j Wow Frans! En wat gadegij met al die paprika`s doen? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 19 september 201410 j Zeker de helft van deze oogst wordt weggegeven want het zijn er teveel voor eigen gebruik en bovendien komen er nog meer aan die nu nog halfrijp of groen aan de struiken hangen. Ik gebruik paprika's vers als groente maar het overgrote deel gaat in blokjes gesneden de diepvries in . Dat gebeurt eind van het jaar ook met de vruchten die dan nog (half)groen aan de struiken hangen. De blokjes paprika worden in de loop van het jaar vooral gebruikt in eigengemaakte nasi , macaroni en goulash. -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 19 september 201410 j Bij mijn zijn ze dit jaar zeer mini gebleven..ik geloof dat het zaad zich hier niet zo geweldig ontwikkeld ..ik stuur je wel even een pb We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 20 september 201410 j Wat mooi, die paprika's! Hier de mais geoogst, nog niet eerder zoveel maiskolven gehad. Wat kan een mens dan blij worden van zoiets!
Geplaatst: 20 september 201410 j Nog een foto van vorige weekDe water meloen smaakte prima nog niet echt donker rood van binnen maar wel lekker zoet.
Geplaatst: 21 september 201410 j Frans, wat een oogst!! Heb je ze gezaaid of gekocht? Ik ben benieuwd naar het ras? Dit heb ik vandaag geoogst. De Phyto valt tot nog toe mee (niet te vroeg juichen), maar die slakken..... "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 21 september 201410 j De planten zijn uit zelfgeteeld zaad gekweekt speets. Dit is naar ik schat ongeveer de tiende generatie paprika's afkomstig van planten die ik na een vakantie meenam uit een landbouwgebied bij Breisach an Rhein (landkreis Breisgau-Hochschwarzwald). Ze werden daar professioneel in de open lucht geteeld .Naam van het ras helaas onbekend. -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.