Mellie Geplaatst: 24 september 2020 Geplaatst: 24 september 2020 Jeetje wat een boel pompoen! Lekker hoor! Ik kom dan weer om in de pepers. Die onhandigheid is me toch wat. Weer een onrijpe paprika meegeplukt... De wedstrijdpeper is gewoon een hele cm kleiner dan mijn langste, terwijl deze er zo veel langer uitziet. Toch jammer. Vanavond roti met heerlijke adjumas en andere fruitige pepers. Zin in! 1 Quote
Mellie Geplaatst: 25 september 2020 Geplaatst: 25 september 2020 Ik had nog een zak met Teufelshorn aardappeltjes staan. Bleken het aardappels geworden! Benieuwd wat dat voor de smaak doet maar vind het superleuk! (Ze horen nl een stuk kleiner dan de 30 cm die ik heb!) 1 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 25 september 2020 Auteur Geplaatst: 25 september 2020 Een erg lekkere meloen! Niet groot, maar gewoon een handzaam formaatje 'sweet granite' 4 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Vastone Geplaatst: 26 september 2020 Geplaatst: 26 september 2020 (aangepast) Lekker meloen! Hier een van alles wat oogst, vooral veel aubergines en pepers, dus maar is gaan bedenken wat we daarmee gaan maken. 26 september 2020 aangepast door Vastone 4 Quote
Mellie Geplaatst: 28 september 2020 Geplaatst: 28 september 2020 Ik had ‘s ochtends al 2 eitjes gehad, dus was nog wel geinig om er nog een te vinden (en hierna tegen de avond weer 1, toe maar!) 2 Quote
Roelie Geplaatst: 28 september 2020 Geplaatst: 28 september 2020 (aangepast) Het is bijna oktober, maar de spekbonen weten maar niet van ophouden... En nog kleintjes aan de stokken en een boel bloei, wie weet wat dat nog gaat worden....😉 28 september 2020 aangepast door Roelie foto toevoegen 1 Quote
Roelie Geplaatst: 28 september 2020 Geplaatst: 28 september 2020 De voorste is dertig cm lang, niet gek voor een boontje... 1 Quote
Mellie Geplaatst: 29 september 2020 Geplaatst: 29 september 2020 De blue pitts blijft maar doorgaan. Erg onder de indruk van deze tomaat! 4 yellow pears van een vergeten mini plantje en de laatste 2 berkely tie dye met een handje pepers. Quote
appelvrouw Geplaatst: 30 september 2020 Geplaatst: 30 september 2020 Mijn kratje met drogende uien naar binnen gehaald. De Rossa Plata ´s, Maincrop en nog een enkel gevonden rode sjalot Zebrun. 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
prettig gestoord Geplaatst: 30 september 2020 Geplaatst: 30 september 2020 2 Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Mellie Geplaatst: 30 september 2020 Geplaatst: 30 september 2020 4 van deze en allemaal weggegeven. Ruim 120 kg druiven. 4 Quote
acpronk Geplaatst: 1 oktober 2020 Geplaatst: 1 oktober 2020 Hier ook boontjes 2 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Arja Geplaatst: 2 oktober 2020 Geplaatst: 2 oktober 2020 Hebben jullie dat ook, dat je door de tuin loopt en denkt 'oh een paar boontjes plukken', en dat ze dan niet meer in je hand passen, maar wel in je shirt? Het zijn deze keer natuurlijk weer de aller, aller, aller, allerlaatste. 2 Quote
Mellie Geplaatst: 2 oktober 2020 Geplaatst: 2 oktober 2020 De oogst van de dag is slechts gedeeltelijk op de foto. Nog een trui vol met sla en kruiden geoogst en 2 eitjes. De frambozen geplukt met 6 blue pitts cherrytomaatjes. We hebben een fruitsalade gemaakt naar recept van mijn 5-jarige zoon. Deze foto hoort ook bij de oogst van de dag. Zelf doodgetrapt in het kippenhok... zijn broertjes en zusjes zijn jammer genoeg ongeschonden. De Man vond hem heel lief. Quote
jootje Geplaatst: 3 oktober 2020 Geplaatst: 3 oktober 2020 Mijn allereerste kweeperenoogst! Zo leuk! Happy Jo.😊 Toen stuks waarvan de grootste 400 gram weegt. Quote
henkg Geplaatst: 3 oktober 2020 Geplaatst: 3 oktober 2020 Geplukte oogst in je T-shirt? Vorig jaar ging ik druiven plukken bij mijn zwager. Enorm verwilderde druiven, trossen hingen tot 5 meter hoog, overal en nergens. Dan wil je -op de ladder- wel je beide handen vrij hebben, en niet voor ieder trosje steeds de ladder af (en daarna weer op): Voor het grotere werk: Touwtje om de hoeken aan de open kant van de vuilniszak, horizontale knip halverwege de voorkant. Kangoeroe 2.0. Werkte perfect. De ervan gemaakte wijn was heel matig. Wist ik al van te voren: Boskoop glory of zoiets, is niet goed geschikt voor wijn. Gekoeld en bij warm zonnig weer wel prima te hachelen. Disclaimer: Bij een val van de ladder zou je jezelf kunnen ophangen als er iets aan de ladder blijft haken. Ik denk dat het plastic wel tussen de knopen uitschiet, of afscheurt. Mijn zwager (geel) is met zijn 92 kg in het voordeel, boven mij (rood) met slechts 65 kg. 2 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Ruderalis Geplaatst: 3 oktober 2020 Geplaatst: 3 oktober 2020 Op 11-9-2020 om 21:47, Vastone zei: Wat een prachtige patisson, hoe eet je dat? Zoals een courgette? Ik heb even gewacht tot we de Patisson gingen eten 🥘 en vandaag was het zover! Eerst dwars door snijden en de pitten verwijderen dan een half uurtje koken, ondertussen maak je een vulling naar eigen inzicht. Onze vulling was; gehakt, Patisson vruchtvlees, oesterzwammen, tomaten, lente ui, knoflook en mozzarella met kruiden naar eigen inzicht. En dan 15 tot 20 minuten in de oven op zo’n 130 graden en dan smullen, het was erg lekker! En dan is dit het eind resultaat, Mvrgrt. 4 Quote
jootje Geplaatst: 3 oktober 2020 Geplaatst: 3 oktober 2020 Ziet er zeer smakelijk uit, die patisson ! 1 Quote
Vastone Geplaatst: 4 oktober 2020 Geplaatst: 4 oktober 2020 Nou dat ziet er inderdaad heerlijk uit! 1 Quote
Mellie Geplaatst: 7 oktober 2020 Geplaatst: 7 oktober 2020 Das grappig. Ik dacht dat ik 2 kweeperen nog had na een derde storm in 1 week tijd. Bleken er een paar meer te zijn. Altijd goed zo’n verrassing En de laatste aardbei. Rest ga ik afknippen. De zomer is nu echt voorbij (en hij hangt nog vol onrijpe...) Quote
appelvrouw Geplaatst: 7 oktober 2020 Geplaatst: 7 oktober 2020 (aangepast) Let niet op de sninaasappels, zover ben ik nog niet. Achteraan rechts de kweeperen (30 kg heb ik) vooraan de dikke gestreepte die veel mensen hier hebben..geen idee hoe die heet. En links twee prachtige bonkige rambours d hiver die ook nog eens heel lekker is. 7 oktober 2020 aangepast door appelvrouw 3 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.