Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Grijpvoorraadje divers fruit van bomen en struiken gehaald. 

Perzik RedHaven ,  pruim Reine claude d'Ouillins en wat blauwe bessen.

fruit2024_1.thumb.JPG.48489ea82afee8b8309057586506bd85.JPG

• Like 11

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:
Op 10-7-2024 om 14:51, Mellie zei:

Dille pepermunt

En ik maar googelen op de plant ‘dille-pepermunt’, totdat ik de blaadjes munt op de foto zag, toen viel het kwartje pas…🤭

• Like 1
Geplaatst:

Wat tomaten in verschillende kleuren, formaten en smaakjes. Kousenband is momenteel zeer productief.

oogst240712.thumb.JPG.f6d7c204854f6b43db0f326fc967a055.JPG

• Like 7

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Helaas geen foto gemaakt van de complete oogst, maar wel van het eindresultaat..

Jam van 5kg aalbessen, 500 gram bramen, 1 kg pruimen en een handje vol frambozen. 

Dat was een productieve ochtend (en gelijk goed besteed met deze regen)

20240712_123131.jpg

• Like 9
Geplaatst:

Eh, ok. Niet mijn oogst, maar de Turkse tuin voelt ook heel erg als mijn tuin.

efe3a566c156ff8a3809947a322ee48b.png

Een heel klein gedeelte van de oogst van dit jaar. Echt maar een heel klein deel.
Ter vergelijking: vorig jaar hadden mijn ouders welgeteld 3 -ja DRIE- abrikozen in dezelfde boomgaard. Dit jaar hadden ze aan 1 afgebroken tak alleen al zo’n 150 kg abrikozen. Mijn ouders hebben dan ook besloten om enkel de suikerschatjes te oogsten. Die vinden ze het lekkerst. We hebben het over een paar duizend kilo abrikozen … dat lukt natuurlijk ook niet voor die 2 oudjes. Maar wat een rijkdom toch. Ik denk dat ze 10/15 kilo gedroogde abrikozen mee gaan nemen. Ik heb nu al zin in mijn deel!

• Like 6
Geplaatst:

Ze zijn er heel druk mee. Eigenlijk is dit het andere uiterste van hard werken. Ze zeggen nu tegen iedereen, neem wat je wil, maar wel zelf plukken! Voorheen gaven ze wat ze zelf hadden geplukt weg. Dat zit er niet meer in

• Like 2
Geplaatst:

Ow nog een foto! De kersen geplukt omdat de mieren ermee aan de haal gingen. Sommigen net iets te zuur. Dat was dan wel een beetje jammer

624a11989d3bbf26cd019675582a8296.jpg

• Like 5

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...