Arja Geplaatst: 9 mei Geplaatst: 9 mei De mijne zijn toch echt allemaal verschillend in lengte, dikte en kromming. En je moeder had gelijk, ze smaken er niet minder om! 2 Quote
Arja Geplaatst: 9 mei Geplaatst: 9 mei Andijvie, en nog wat broccoli. Het verbaast me steeds dat er weer bloemen aankomen. Ze gaan straks door de andijviestamppot. 2 Quote
Frans Geplaatst: 11 mei Geplaatst: 11 mei Vandaag worteltjes en voor morgen staat kropsla op het menu. Beide uit de kas. 10 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
redzebra Geplaatst: 12 mei Geplaatst: 12 mei Uit tunnel dit weekend, verschillende soorten sla, de eerste tomaatjes, lente uitje en knoflook voor gemengd slaatje en dressing. bbq sausje op basis van ingemaakte tomaten en gedroogde pepers van vorig jaar. bloemkool die helaas al iets te ver was maar zeker nog lekker, deze morgen nog wat sla geplukt om mee te nemen voor familie, het zou zonde als ze te snel gaan opschieten 10 Quote
Gitta Geplaatst: 14 mei Geplaatst: 14 mei Oogst van gisteren. Ik was al aan het wassen toen ik aan de foto dacht. Radijzen, verschillende soorten sla, spinazie, rucola voor een lekkere gemengde salade. En nog raapstelen. Ook voor in de gemengde salade. Vanmorgen peultjes geoogst. Het waren er al meer dan ik dacht en er zal er vast nog wel 1 achter zijn gebleven. 6 Quote
woldistel Geplaatst: 18 mei Geplaatst: 18 mei Is dit een mooie ijskegel of niet? Is al opgegeten. 6 Quote
Gitta Geplaatst: 18 mei Geplaatst: 18 mei Heerlijke salade bij elkaar geplukt. Reuze en franse radijzen, wintersla, winterpostelein, ijsbergsla, veldsla, mizuna en tatsoi. 7 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 19 mei Auteur Geplaatst: 19 mei Nieuwe aardappels uit pot 9 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Frans Geplaatst: 19 mei Geplaatst: 19 mei De eerste aardbeien geoogst. Normaal laat ik ze helemaal afrijpen maar bij de eerste ben ik wat minder kieskeurig. Merels (rechts) en slakken (links) weten ze ook te vinden. Merels gun ik het wel , voor slakken staat hier de doodstraf op. 7 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Arja Geplaatst: 19 mei Geplaatst: 19 mei We kwamen zojuist terug van vakantie en liepen natuurlijk meteen de tuin in. Wat een groene oase is het geworden! Geknakte rabarber, bloemknoppen van de olifantenknoflook, doorgeschoten koriander en bloemen van de broccoli konden meteen geoogst. Morgen ongetwijfeld meer. 6 Quote
Arja Geplaatst: 19 mei Geplaatst: 19 mei En terwijl ik broccoli en knoflook bloemknoppen in de pastasaus stond te gooien, kwam partner binnen met sla en de eerste honingbessen. 6 Quote
Gitta Geplaatst: 20 mei Geplaatst: 20 mei De eerste chili pepers geoogst van dit jaar. De espelette zal binnenkort ook volgen, daar zag ik ook het eerste groene pepertje aan zitten @Rookie 5 Quote
Dahli Geplaatst: 20 mei Geplaatst: 20 mei Oh @Gitta!!! Nu al, wat snel! Zo ver is het hier nog lang niet. Lekker hoor. Hoe krijg je dat voor elkaar?! Quote
acpronk Geplaatst: 20 mei Geplaatst: 20 mei Nu al pepers? Is dat een overwinterende plant? Hier vandaag de eerste aardbeien. Komt door @Mellie, zij zag ze. Anders had ik er niet op gelet, had het niet zo snel verwacht. Ze zijn wel erg lekker met al die zon die ze gehad hebben. 5 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Gitta Geplaatst: 20 mei Geplaatst: 20 mei 2 minuten geleden, acpronk zei: overwinterende plant? Deze had mijn man uit de winkel gehaald. Hij was bang dat het te lang zou duren voor er oogst zou komen van mijn gezaaide planten en de voorraad uit de vriezer is zo goed als op. Maar ik zie dus bij de dit jaar gezaaide pepers ook al vruchten komen. De espelette is de eerste, maar nog 3 andere pepers zijn nu aan het bloeien, dus dat duurt ook niet meer zo lang. De overige pepers laten ook allemaal knopjes zien. 2 Quote
Dahli Geplaatst: 20 mei Geplaatst: 20 mei 1 minuut geleden, Gitta zei: maar nog 3 andere pepers zijn nu aan het bloeien, dus dat duurt ook niet meer zo lang. De overige pepers laten ook allemaal knopjes Dan nog kan het nog best lang duren @Gitta kan ik je uit ervaring vertellen 😉….. Hangt mede van het type af, maar de vruchten van pepers groeien en rijpen niet bepaald snel. 3 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.