Gitta Geplaatst: 31 mei Geplaatst: 31 mei De sla had ik vergeten te fotograferen. Dus dan maar de sla bak met alles erop gezet. De sla, rucola en radijzen waren uit eigen tuin. Weer een paar tuinbonen kunnen oogsten. En 4 knofloken waren gaan liggen. Deze dus maar geoogst. Er zat veel roest ook het blad. Misschien dat ze daarom ermee opgehouden zijn. De andere 2 in dat vak staan nog vier overeind met roest en al. Zolang ze rechtop staan blijven ze erin. Kleine bolletjes nog natuurlijk, maar wie het kleine niet eert is het grote niet weert. 6 Quote
Vrouwholle Geplaatst: zaterdag om 21:42 Geplaatst: zaterdag om 21:42 Mijn aardbeien @Petrasmoestuin staan op mijn slaapkamerbalkon in van die lange smalle bakken op de vloer langs het balkonhek. Alle soorten zijn doorelkaar geraakt en in sommige bakken staan de planten al stuk langer dan de geadviseerde 3 jaar…😬 Het is wel op het zuiden dus veel zon idd… in vroege voorjaar 1 bak leeg gehaald en opnieuw opgepot en van compost voorzien maar de rest moet nog steeds…🤦♀️ Ook de stekken staan nog steeds in hun kleine oppot bakjes maar geven nu voor 2 jaar gewoon lekkere aardbeien. Iedere keer lijken er andere dingen dringender en komen de aardbeien op de lange baan…. Ze kijken het niet erg te vinden😊🌱👩🍳🌱🐓🌱🌷🌱 2 Quote
Vrouwholle Geplaatst: zaterdag om 21:48 Geplaatst: zaterdag om 21:48 Vandaag de dit voorjaar gezaaide winterpostelein voor de eerste keer geoogst. 😊 Ook wel weer eens fijn om gewoon een “keurig” vak waarin alles gelijkmatig is gegroeid te kunnen oogsten ipv de zelf uitgezaaide plantjes her en der te verzamelen in verschillende groeistadia. Gewassen droog geslingerd in een koelkastbak gedaan en dan word het aankomende week een heerlijke salade😋 Benieuwd hoevaak ik nu van dit ene vak kan oogsten 🤔😊🌱👩🍳🌱🐓🌱🌷🌱 4 Quote
woldistel Geplaatst: zondag om 15:37 Geplaatst: zondag om 15:37 Sugar snaps, rabarber, honingbessen en aardbeien, asperges, wat per ongeluk gerooide knoflook, en prachtige rode tatsoi en handjevol gemengde sla. 5 Quote
Rookie Geplaatst: zondag om 15:52 Geplaatst: zondag om 15:52 Een heleboel paksoi, die begon door te schieten. Morgen blancheren en de vriezer in. 6 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: zondag om 17:15 Geplaatst: zondag om 17:15 Wat een mooie Paksoi @Rookie Die stond ook in een kweekbak met deksel? Geen gaten dus, zoals bij mij. Maar wel op tijd weggehaald. Zijn jouw stelen ook groenig? In de winkel zijn ze altijd wit, en dat had ik vorig jaar ook zoals ik mij kon herinneren. Nu groen dit jaar. Quote
Rookie Geplaatst: zondag om 17:26 Geplaatst: zondag om 17:26 Nee, deze stonden allemaal in een grote bak, maar wel onder gaas. De stelen zijn allemaal helemaal wit, wat vreemd dat dat bij jou opeens anders is. Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: zondag om 17:36 Geplaatst: zondag om 17:36 Ik zie toch een gordijn hier? 1 Quote
Rookie Geplaatst: dinsdag om 14:47 Geplaatst: dinsdag om 14:47 Mijn eerste meiraapjes ooit en wat sugar snaps. 6 Quote
Vlavlip Geplaatst: dinsdag om 17:32 Geplaatst: dinsdag om 17:32 Rabarber, plant is verre van kaal en na schoonmaken was t ruim 4kg...wat t totaal tot nu toe op zo'n 6.5kg zet. 7 Quote
hazeltje Geplaatst: dinsdag om 18:09 Geplaatst: dinsdag om 18:09 Wat een prachtige rode stengels Vlaflip. Stond die plant al bij je nieuwe huis? 1 Quote A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Vlavlip Geplaatst: dinsdag om 18:16 Geplaatst: dinsdag om 18:16 @hazeltje ja 😀 Maar hij moet er vd herfst wel uit, want qua formaat en opbrengst moeten t wel meerdere planten zijn die veel te dicht op elkaar zijn gezet en hij staat midden in t gazon. Zijn meerdere stengels gebroken of geknakt omdat ik er gewoon niet eens goed bij kon door de wildernis aan stengels, en dus helaas een paar meekomen die ik eigenlijk nog even wilde laten doorgroeien 😞 3 Quote
Mellie Geplaatst: dinsdag om 20:32 Geplaatst: dinsdag om 20:32 @vlavlip lekkerrrrr! @arja wat een boel! Ik pluk elke dag aardbeien, maar heb ze pas een paar x verzameld. Elke x denk ik, ach, dat is maar 1 aardbei en prop ik hem in mijn mond. Maar dan doe ik dan wel 35 x… heb al wel al heel wat kilo’s opgegeten zo. Ze zijn dit jaar echt verrukkelijk! Zelfs de aardbeien waar ik normaal niet zo’n fan van ben, vind ik dit jaar heel smaakvol. Anyways. On topic weer. Ik was ze al aan het snijden en wokken toen ik me bedacht dat ik mijn oogst niet op de foto had gezet. Roze oesterzwammen. 4 Quote
acpronk Geplaatst: woensdag om 13:00 Geplaatst: woensdag om 13:00 (aangepast) Even kort op de tuin geweest en beetje honingbessen geplukt, en de aardbeien voor zover ik ze in die paar minuten kon vinden. Te kort om de knoflook bloemstengels nog te plukken, en nog 10 emmertjes honingbessen minimaal. Oh, en nog de eerste frambozen Fallgold en 3 stuks kers Colt (onderstam). woensdag om 13:01 aangepast door acpronk 8 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Vrouwholle Geplaatst: woensdag om 15:52 Geplaatst: woensdag om 15:52 Omdat ik geen platte peterselie had voor bij de osobuco heb ik selderij met rode stelen geoogst die ik dit seizoen voor het eerst heb… 😍😋 en mooi en lekker! Ook heb ik voor het eerst sla met rose bloemen… ook en mooi en lekker 😍😋🌱👩🍳🌱🐓🌱🌷🌱 8 Quote
jootje Geplaatst: woensdag om 18:26 Geplaatst: woensdag om 18:26 Vannacht terug gekomen van vakantie. Vandaag effe naar de tuin…behalve veel onkruid ook lekker oogst! Happy Jo. 6 Quote
Gitta Geplaatst: woensdag om 18:46 Geplaatst: woensdag om 18:46 Heel veel tuinbonen kunnen oogsten de afgelopen dagen. Gisteren de meeste, maar vergeten te fotograferen. Verder vandaag nog verschillende soorten sla, mizuna en rucola geoogst. 4 Quote
Mellie Geplaatst: gisteren om 05:07 Geplaatst: gisteren om 05:07 Ik heb nog nooit zo veel pakchoi geoogst. En er komt nog meer. Heel blij. Vind dat zo absurd lekker! 7 Quote
acpronk Geplaatst: gisteren om 11:27 Geplaatst: gisteren om 11:27 Bloemstengels gewone knoflook (boven) en olifantenknoflook (rechts). Nog wat aardbeien die ik gisteren gemist heb (of die net rijp waren geworden). En 4 emmertjes honingbessen die ik kon plukken tot het ging regenen. De honingbessen moeten wel snel opgegeten worden, liever verwerkt als jam, want deels is al geïnfecteerd door de (larven van de) Suzuki fruitvlieg. 3 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Vlavlip Geplaatst: gisteren om 12:29 Geplaatst: gisteren om 12:29 @Mellie oh, je pakchoi 🥰 Ik heb me 3 maanden terug wekenlang rotgezocht naar zaden die me geen mini-vermogen zouden kosten, niet gelukt. Volgend jaar maar opnieuw proberen. @acpronk klopt t dat honingbessen vergelijkbaar zijn met zwarte bessen? Als in uit t vuistje niet echt lekker, maar wel heel lekker in de jam? Jouw oogst ziet er top uit namelijk. 1 Quote
Gitta Geplaatst: gisteren om 12:53 Geplaatst: gisteren om 12:53 21 uren geleden, Vrouwholle zei: selderij met rode stelen Hoe heet deze? Dan kan ik hem op mijn lijstje zetten. Quote
Vrouwholle Geplaatst: gisteren om 13:13 Geplaatst: gisteren om 13:13 Die heet ”Chinese pink selder” @Gitta Is een lichtkiemer dus maar met beetje aarde bedekken. Kiemt langzaam. ze overleeft de winter en blijft volgens info op het zakje 2 tot 3 jaar bruikbaar. Ik vind de smaak heerlijk en de stengels lieten zich goed roerbakken,,,het blad liet ik niet meestoven maar deed ik er op het laatst bij…fris groen jong blad nog… benieuwd hoe die zich op langere termijn gaat gedragen…🤔😊🌱👩🍳🌱🐓🌱🌷🌱 3 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.