Geplaatst: 28 augustus28 Aug Het wordt wat saai. Boontjes, komkommers, courgettes, tomaten. En dat drie keer in de week 😁 Maar vooruit, deze is in ieder geval opgeleukt door de frambozen en bramen. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 29 augustus29 Aug Toch tomatenoogst🎉En als afscheid van de zomer steeds nog hier en daar een aardbei te snoepen😋Mij hoor je niet klagen..😊👩🍳🌱🐓🌱🌻🌱En de belofte van nog meer….😍De eerste Maya balkontomaat geoogst… 🤞🤞🤞 duimen voor de rest….. o wonder bereid de tom ziekte in die ene plant niet verder uit…🤔
Geplaatst: 29 augustus29 Aug Tomaten en pepers geoogst en wel 2 vijgen. Eentje was al op. Nu de fotogenieke ook 😋Deze bieten en rapen zijn technisch gezien niet geoogst. De mol heeft ze omhoog gewipt en heb ik in een bakje gedaan… Deze kwamen op in een bato bak samen met 2 anderen. Heb nog nooit deze soort gehad. Giga plant inie minie tomaatjes.En wat pepers voor vanavond. 29 augustus29 Aug aangepast door Mellie
Geplaatst: 29 augustus29 Aug 5 wortels heb ik dit jaar uit een pot geoogst, net te weinig voor een 🥳 . Bosui gaat wel goed uit de pot. En tomaten. En bergbasil. Ik heb de eerste daarvan op water staan.Die laatsten komen trouwens niet uit pot maar uit de middelste bak het is een tweede kweek na de tuinboon en ondanks het weinige zonlicht mooie en donkergroene planten 29 augustus29 Aug aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 29 augustus29 Aug Ook uit pot, citrus mitis, 300 gram. Ik probeer er likeur mee te maken door maceratie.
Geplaatst: 29 augustus29 Aug Weer veel bonen kunnen oogsten en een paar pepers Verder nog een aantal snack komkommers geoogst En nog een flinke bak met nz-spinazie
Geplaatst: 29 augustus29 Aug De oogst tomaten, niet alleen van vandaag maar van de hele week. Ik schat zo'n 10-15 kg. Morgen weer tomatensaus inmaken !
Geplaatst: 29 augustus29 Aug Jullie delen wel veel oogst foto's, ik had even niet gekeken (vanaf 1 augustus, dat is pagina 191, en nu zitten we alweer op pagina 198!Enfin, dit is mijn oogst die ik meegenomen heb.Limoenen. In ieder geval 2 rassen, de grotere zijn milder dan de zure kleine. Aldus mijn moeder.Ik heb ze niet geplukt maar geraapt. Ze moeten wel snel opgegeten/opgedronken/verwerkt worden, want toen ik ze 4 dagen geleden raapte waren ze nog hoofdzakelijk groen.Mijn ouders raken ze aan de straatstenen niet meer kwijt. Enkele jaren geleden waren limoenen daar (relatief) heel duur, en heeft mijn moeder flink wat struiken geplant. Later gingen anderen ze ook planten en is de prijs ingestort.En ik had ook nog wat gevallen mango's geraapt, maar die zijn inmiddels op.Dit is dus in Thailand, niet in Nederland. Die mango's zijn echt heel zoet als ze goed rijp zijn. Verder hebben ze ook ander groente en fruit, maar die heb ik niet geoogst. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 30 augustus30 Aug De oogst van vandaag. Courgette no 23 vandaag. Verder een snackkommer, een hele dunne venkel, wat tomaatjes en frambozen en bosbessen. De laatste gaan niet zo hard.
Geplaatst: 31 augustus31 Aug Voor de lunch snel wat pepers geplukt en zag de eerste buitentomaten. Net op de valreep in augustus… eikels 😛Die purple fish is wel heftig dus misschien niet alledrie…!
Geplaatst: 31 augustus31 Aug Auteur Ik heb hier best een hele lange daikon (witte rammenas?) uit de grond getrokken net. Gelukkig kon ik hem delen met Appelvrouw. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 31 augustus31 Aug De patisson is bewust zo ( te) groot geoogst. Voor de sier nu, en niet om op te eten. De kleinste witte kool weegt 250 gram….schattig he? 😊😉
Geplaatst: 31 augustus31 Aug Vanavond eet ik iets met pepers en tomaat in de hoofdrol. Pepers met de klok mee: rode en groene Numex big Jim, Habanada, sugar rush stripey (waarvan 1 met streepjes 😃), Jalapeno en Cabaca Peach.
Geplaatst: 31 augustus31 Aug Dit zijn twintig zakjes rode kool geworden en een pot zuurkool in wording. Mmmmmmjummmie... 😋
Geplaatst: 1 september1 Sep Heel veel sla, rucola en waterkers voor de salade en pizza’s met pepermunt en veel basilicum
Geplaatst: 2 september2 Sep Verschillende pepers en een paprika geoogst. De twee gele en de langwerpige rode zijn van de verrassing pepers, dus weet niet welke soort. De andere 6 pepers zijn van de c5c. De paprika is california wonder. Verder nog een grote schaal vol spekbonen geoogst, paarse en groene.
Geplaatst: 2 september2 Sep Voor in de roti 2 peachadew pepers en 2 helaas nog onrijpe blended lemon pepers. De Pantano pomodoro tomaatjes alleen maarbgeplukt omdat ik zag dat ze aan het barsten zijn. Heb nog kilo’s tomaat liggen. 💪🏻
Geplaatst: 2 september2 Sep Oogst van vandaag: Courgette, div. bonen, druiven, Rode Tatsoi (zat al in plastic zak), 2 x Mais, 1 wortelpeterselie
Geplaatst: 3 september3 Sep Mijn eerste grote tomaat van seizoen (die staat al bij het tomatentopic). Ook weer wat pepers: de Cabaca geeft iedere dag wel zo’n handje vol. Zeer productief en lekker pepertje. Ook veel O.I.-kerszaden, maar die staan al in het zout. Morgen begin ik aan mijn derde potje, gewoon zoet-zuur wordt dat.En omdat we vanmiddag de grootste takken uit de vijgenboom hebben moeten zagen i.v.m. de storm ook veel vijgenblad, 3 rijpe vijgen en veel mooie onrijpe vijgen. Vijgenblad wordt siroop, de rijpe vijgen zijn al gegeten en de groene vijgen ga ik konfijten. Ze zouden dit seizoen toch niet meer afrijpen. Zonde om weg te gooien.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.