Geplaatst: Maandag om 13:303 d Donderdag voor het laatst alles geoogst, gisteren (3 dagen later) was dit de oogst. De twee vergeten en dus mega grote soepcourgettes staan er niet op, omdat ik die al heb weggegeven (we hadden gisteren een pan van bijna 8 liter courgette-groentensoep, dus nee even niet). En dan heb ik de chinese kool, de spitskool en de andijvie die me riepen dat ze klaar waren nog niet eens geoogst, omdat ik het allemaal niet meer kon dragen. Wat een overvloed.
Geplaatst: Maandag om 14:303 d 3 Courgettes, wat wortelen Harlequin (die hoef ik niet meer), snackkomkommer en 2 soorten sla en heel veel basilicum om weer een partij pesto te maken.
Geplaatst: Maandag om 15:093 d Wat is er mis met de Harlequin wortels, @Petrasmoestuin ? Misschien meteen erbij vermelden waarom je afhaakt?
Geplaatst: Maandag om 17:563 d 2 uren geleden, Tanja65 zei:Harlequin wortelsIk heb er een aantal uitgehaald die helemaal geen wortels zijn geworden. Ik heb deze opgemaakt, omdat ik ze nog had. Maar ik heb liever de gewone oranje, in het algemeen worden die groter.
Geplaatst: Dinsdag om 16:012 d Hoe zijn die gele pepers eigenlijk? Minder pittig dan rode? Heb ze nog nooit gehad.
Geplaatst: Dinsdag om 19:522 d Een lading komkommers van een buurvrouw die 6 weken op vakantie is , en zelf had ik sperziebonen, tomaten en, jawel, een lange komkommer
Geplaatst: Gisteren om 12:151 d Wij hebben dus ook vijgen tegenwoordig en de man is daar heel blij mee 😃
Geplaatst: 8 uren geleden8 u Morgen op vakantie en ik wilde nog 1 x naar de tuin. Alleen, ik was nog geen 5 minuten in de tuin en werd gebeld door mijn vrouw, ze had de auto nodig om met een oud buurvrouwtje met spoed naar het ziekenhuis te gaan. Dus het is bij een emmer sperziebonen gebleven, en ik had nog wel 100 klusjes. Misschien ga ik vanavond nog heel even terug om de rest te oogsten en om de meest cruciale dingen te doen..
Geplaatst: 6 uren geleden6 u Dat gaat maar weer lekker!Eerste handje kouseband van de lage kasplanten. De eerste bramen en frambozen en een aubergine waar al een beestje van heeft gesnoept, dan is die er maar af en kan de plant verder met nieuwe bloemen. En bonen, courgettes, komkommers. Ik ga de droger maar eens opstarten. En echt heel veel pruimen. Het is behoorlijk winderig, dus er ligt inmiddels ook al een hoop in het gras. Zonder wespen, die hebben een slecht jaar denk ik. Ik kan nog een hoop plukken de komende dagen.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Ik ben nog even naar de tuin voordat ik op vakantie ga. Heb de kweekbakken van Action verplaatst waar snijselderie, munt en basilicum instaan , zodat ze provisorisch nog wat water krijgen van de druppelslang met timer. En neem straks een hele grote zak uien mee naar huis, en een zak rode uien, en genoeg knoflook voor de rest van het jaar. Die hebben lekker kunnen drogen de afgelopen weken. En 2 zakjes tomaat, een komkommer. De wedstrijdsperzieboon daar zitten meerdere boontjes aan maar de plant ziet er verlept uit, ben benieuwd wat ik aantref na mijn vakantie. Had ook nog de rest van de sperziebonen willen oogsten maar ik kom in tijdnood want ik moet ook nog mijn koffer inpakken , de tomatenplanten nog opbinden , nog eten etc etc
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Fijne vakantie, Driepinter!Deze tomaten net geoogst om toch wat saus te maken morgen. De bovenste weegt 600 gram! 😊🍅
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Middagje moestuin. De bietjes zag ik pas nadat ik de foto al had gemaakt.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.