Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Foto's van: je oogst

Featured Replies

Geplaatst:

Twee babybears..er komen er nog enkele .

Ze zijn nog niet volledig uitgerijpt aan de plant maar die stort in. Ze kunnen voorlopig buiten blijven.

En het eerste trosje Aronia Chokeberry.

image.jpg

Geplaatst:

Heel bescheiden, maar ik ben er toch erg blij mee.

Mijn mais oogst van een stukje grond in mijn grote bak van 90x90 cm.

P1070024.JPG

Geplaatst:

Courgette Black Forest, 3 aubergines Slim Jim en Cabaca Peach stond er op het zakje @Mellie van de BZD was wel van 2023, maar het is een ander pepertje. Deze moet oranje blijven, maar is rood. Heb jij een idee? 😊 De linkse lijkt oranje, komt door het licht, maar ze zijn alle 3 rood. En ze zijn scherp! Ik heb een stukje geproefd en jeetje wat scherp. Prima, maar dan weet ik dat ik een bescheiden stukje moet gebruiken in mijn eten of straks voor een scherpe sambal b.v.

Aubergine SlimJim.jpg Black Forest.jpg Geen Cabaca Peach.jpg

aangepast door Petrasmoestuin

Geplaatst:

PXL_20260826_115542655.jpg

Geplaatst:

Oogst van gisteren

20260825_140806.jpg

20260825_144629.jpg

Oogst van vandaag

20260826_103807.jpg

Geplaatst:

IMG_2630.jpeg

De eerste 2 tomaatjes uit de volle grond. Ow nee. Ze staan in pot! Maar zonder afdak. Iedereen moest proeven en hebben ze goedgekeurd. Zijn uit de compost opgekomen. Misschien een red pearl.

IMG_2631.jpeg

Deze komen uit de kas. Zijn allemaal alweer op. De eerste black seamen van @weknow was héél lekker.

Geplaatst:

Een gaaf wit kooltje van een goeie kilo na het verwijderen van buitenste bladeren, een onverwachte meevaller als je de plant ziet na talloze bezoeken van de koolwitjes. De rest ziet er gelijkaardig uit dus die vallen waarschijnlijk ook mee, het zijn niet de grootste maar zeker bruikbaar.

20260822_180635.jpg20260822_180448.jpg

kilootje of 17 tomaten.

20260822_184619.jpg

20260822_184524.jpg

deels ingemaakt, alsook een paar flesjes vlierbessen en vijgenblad siroop verder nog wat druiven en vijgen.

20260823_200224.jpg

Geplaatst:

Ja de vijgenbladsiroop hoe bevalt die?

Geplaatst:
53 minuten geleden, appelvrouw zei:

vijgenbladsiroop hoe bevalt die?

Ik vind hem heel lekker (vorig seizoen een paar flesjes gemaakt), maar volgens mij zijn de meningen erover verdeeld. De smaak en geur is kokosachtig. Als je het verse blad kneust, ruik je dat licht. Door het roosteren wordt die smaak sterker. Ga binnenkort weer wat bijmaken. Echt kinderlijk eenvoudig en zo klaar. En je hebt echt niet zoveel blad nodig. Je zou zo 250 ml kunnen maken met maar een blad of 5.

Geplaatst:

Dat kan ik zelf nog niet zeggen 😀, ik heb die nog niet geproefd, wel geroken, inderdaad cocos en wat cake achtig. Dochter heeft die gemaakt en bevalt haar en ook mijn echtgenote heel goed, ze gebruikt die o.a. in de koffie, gemaakt volgens het recept wat @Dahli hier meegeeft, roosteren en siroop maken, je hebt niet veel blad nodig, de nerven waren wel verwijderd.

Geplaatst:
20 minuten geleden, redzebra zei:

nerven waren wel verwijderd.

Dat doe ik ook (de hoofdnerf waar de steel aan vastzit), dat voorkomt dat het bitter wordt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.