mdubbelm Geplaatst: 12 augustus 2022 Geplaatst: 12 augustus 2022 20 hours ago, acpronk said: Zou deze spitskool in het record topic passen? Haha dan heb ik er ook nog 1 van vorig jaar….( en een maiskolfje) 6 Quote
Mellie Geplaatst: 12 augustus 2022 Geplaatst: 12 augustus 2022 Ik heb de eerste rijpe numex conquistador geplukt! En er hangen er nog meer aan. Is inderdaad meer een puntpaprika dan een peper. Blijvertje. Het broertje was op voordat die op de foto kon… ze zijn gewoon te lekker. Collateral damage oogst 4 Quote
redzebra Geplaatst: 12 augustus 2022 Geplaatst: 12 augustus 2022 @henkg ja dat is wel bijzonder vroeg voor die appels, maar zien er wel volgroeid uit. In Frankrijk zijn ze ondertussen ook al bezig met de druivenoogst, meer als een maand voordien. Quote
acpronk Geplaatst: 15 augustus 2022 Geplaatst: 15 augustus 2022 Gisteren was ik de pruimen vergeten te plukken, dit vanochtend alsnog gedaan. Plus nog even snel wat ander fruit. Dit is dus bovenop de oogst van gisteren middag. 3 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Arja Geplaatst: 15 augustus 2022 Geplaatst: 15 augustus 2022 Dikke Sonja, je zou bijna haar taille meten ipv de lengte. En wat tomaatjes en bieslook. Gaat allemaal in de pastasalade, want het is nog steeds warm. 3 Quote
Mellie Geplaatst: 15 augustus 2022 Geplaatst: 15 augustus 2022 Wel meer geplukt maar dat is allemaal al op. Deze tomaten gaan in de kısır, een Turkse bulgursalade. Nu met foto Azoychka en die ene alleen is de siberski skorospely. Daar heb ik er meer van, maar ik wil zo graag een tros tomaten plukken ipv een paar, dat ik die heb laten hangen in de hoop dat de laatste broeders ook een rood blosje hebben. Deze hing al eenzaam omdat de rest was gesnaaid. 1 Quote
Amrutten Geplaatst: 16 augustus 2022 Geplaatst: 16 augustus 2022 (aangepast) Zaadjes uit Lidl tomaat Red Pearl gewonnen. Dit is het resultaat. Grote tomaat = Caramel, jaren geleden eens een plantje uit Frankrijk meegenomen. Groot geel = Taxi Klein geel = Venus en Millefleur. Klein rood= Lidl kloon 16 augustus 2022 aangepast door Amrutten 5 Quote
Amrutten Geplaatst: 16 augustus 2022 Geplaatst: 16 augustus 2022 Buiten mededinging, maar wel 41,7 cm 5 Quote
geert h Geplaatst: 16 augustus 2022 Geplaatst: 16 augustus 2022 Vandaag een muskaat courgette geoogst. Omdat hij bijna op de grond hing maar niet verder laten groeien, ongeveer 86,5 cm nu: 9 Quote
aalterse-willy Geplaatst: 17 augustus 2022 Geplaatst: 17 augustus 2022 Paprika en komkommer. 2 Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
fre3ke Geplaatst: 17 augustus 2022 Geplaatst: 17 augustus 2022 Twee meloenen uit de vollegrond! Hele huis ruikt ernaar En nog wat spul. 7 Quote
aalterse-willy Geplaatst: 18 augustus 2022 Geplaatst: 18 augustus 2022 Pompoenen gerooid. De onrijpe gaan naar een varken. 4 Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
aalterse-willy Geplaatst: 19 augustus 2022 Geplaatst: 19 augustus 2022 Mijn oogst van deze morgen. De vijgen plukken voordat de wespen wakker zijn, dan ziet ge enkel die dat in de vijgen geslapen hebben en meestal zijn ze dan stomdronken. Ik kan die met de hand doodknijpen. 4 Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Mellie Geplaatst: 19 augustus 2022 Geplaatst: 19 augustus 2022 Oeh, zoveel vijgen hebben wij helaas niet! Maar inmiddels genoeg dat ik ze niet alleen opeet. Ik wilde zo graag een tros tomaten. Eindelijk gelukt. Laten er 2 onder op de stapel los… maar goed. Merendeel zit vast zeg ik als troost. 3 Quote
acpronk Geplaatst: 20 augustus 2022 Geplaatst: 20 augustus 2022 Eventjes voor het eerst sinds maandag (toen ook eventjes oogsten) naar de moestuin om wat te oogsten. Onder de frambozen zitten nog 2 aardbeien, 3 blauwe bessen en de eerste Victoria pruim. Noodgedwongen de nijisseiki nashiperen moeten oogsten omdat de mieren ze toch wel erg lekker vinden. Zelf pas 2 gegeten, maar er zijn er al 4 rot, en nog 4 met mieren aantasting waarvan er 2 ook al beginnende rot hebben. Ze zijn nog niet helemaal rijp, maar nu al heerlijk zoet. Zo groot heb ik ze dacht ik nooit gehad (vruchtdunning), de meeste boven de 100 gram, de zwaarste 175 gram. 5 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Ruderalis Geplaatst: 20 augustus 2022 Geplaatst: 20 augustus 2022 @Lia56, ja het gaat lekker, we hebben inmiddels al 103 Big Bombs geoogst uit 3 planten en we zijn nog niet op de helft qua Big Bomb oogst en van de Buena Mulata hebben we er al 41 uit 1 plant en dr hangen ongeveer nog 2x zoveel in!😆 Big Bomb zaad gaat ook lekker, 3 Quote
jootje Geplaatst: 21 augustus 2022 Geplaatst: 21 augustus 2022 Zo blij met de tomaten en wortelen. De wortelen waren overgroeid door gras, daar had ik eigenlijk niet echt veel van verwacht. Dus heel blij. Meestal veel beestenvraat, nu amper. Heerlijk! De grote tomaat woog een pond, nog niet eerder zo gehad! 😀 7 Quote
aalterse-willy Geplaatst: 21 augustus 2022 Geplaatst: 21 augustus 2022 Mieren!!! Smerige beesten! Ze vreten al het fruit kapot, kersen, vijgen, appels en peren. Nu heb ik al de appels geplukt. Veel te veel waren al door de mieren aangevreten, met tientallen komen ze er soms uit gekropen die kleine zwarte mortels. Nu, ik ken wel een paar mensen die heel blij zullen zijn met een appelke. 2 Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Ruderalis Geplaatst: 21 augustus 2022 Geplaatst: 21 augustus 2022 Oogst 21-08-‘22 3 robuuste Pattison's, 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.